اخبار

آشنایی با 13 نوع برنج طارم, هر آنچه که باید بدانید .

امروز خواص سبوس برنج برکسی پوشیده نیست و به همین دلیل در فرآوری برنج قهوه‌ای، قبل جداسازی پوسته، آن را حرارت می‌دهند تا که مواد معدنی و ویتامین‌های موجود در پوست به مغز دانه نفوذ کند. برنج قهوه‌ای را به دلیل داشتن سبوس جزو غلات به حساب می‌آورند و نسبت کربوهیدرات و مواد معدنی آن نسبت به بقیه انواع، بیشتر است. این برنج بیشترین سطح زیر کشت شالی‌های استان مازندران را به خود اختصاص داده است. طارم هاشمی درواقع مخلوطی از بذر برنج طارم به همراه برنج هاشمی است که در یک شالیزار و کنار یکدیگر کشت می‌شوند.

راه های عمده فروشی برنج پاکستانی

و بعضی وقتها تا ۴۰ الی ۵۰ درصد آن ها را با هاشمی مخلوط می کنند چون در پخت به یک اندازه می جوشند و شکل هم را دارند فقط قبل از پخت کمی رنگها با هم فرق دارد. برای برنج های نه چندان مرغوب معمولا با کمتر ریختن آب و کمتر جوشاندن می شود برنج خوبی تهیه کرد. برنج مرغوب ایرانی ظاهری مات دارد و رنگ آن متمایل به کرم است. یا به تعبیری رنگ بلوری و عاج مانند دارد ولی برنج های خارجی بسیار شفاف و شیشه ایی هستند. یافتن برنج قهوه ای با کیفیت عالی کار ساده‌ای در جهان نیست، اما Food to Live آن را فراهم می‌کند. نه تنها محصولات آن ارگانیک است، بلکه همه محصولات آن‌ها دوستدار وگان هستند و این شرکت به طور کلی به سلامت جهانی برای مردم و محیط زیست اختصاص دارد.

توصیه میکنم مقداری از برنج را کف دست خود بریزید و با دقت به آن نگاه کنید. برنج ها باید یکدست و یکرنگ باشند و شکستگی نیز در دانه های برنج وجود نداشته باشد. محصول برنج در بیشتر نقاط ایران کشت می شود و هر کدام نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار هستند. خریداران برنج مرغوب ایرانی، نسبت به ذائقه خود و خانواده و طعمی که از برنج انتظار دارند نوع برنج مصرفی خود را انتخاب می کنند. ولی در مجموع برنج های زیر کشت شمال از مرغوبیت و عطر بیشتری برخوردار هستند و بیشتر از انواع دیگر برنج از طرف مشتریان متقاضی خرید دارند.

این در حالی است که برنج دانه کوتاه دارای طول کمی کوتاه‌تر است. اسپانیا، ژاپن و مصر، بهترین تولیدکنندگان این نوع از برنج‌اند. برنج‌هایی که نرم و سفید هستند و هنگام پخت، میزان از نشاسته‌شان جدا و در آب محلول می‌شود، دانه متوسط هستند. با استفاده از روش ها کردن و دمیدن بخار دهان به مقداری از برنج که در مشت خود می گیرید می توانید عطر و بوی مناسب آن را امتحان کنید. این رقم از برنج طارم در سال ۹۶ ، با همکاری سازمان انرژی اتمی تولید شد و به یاد مصطفی روشن آن را طارم روشن نامیدند. موسی طارم علاوه بر استان مازندران، در استان گیلان نیز کشت می شود که به آن موسی طارم سرد گیلان می گویند که در منطقه سیارستاق کلاچای در شرق گیلان کشت می شود.

ویژگی های برنج ارگانیک ایرانی

برنج ایرانی نیز جزو مرغوب ترین انواع برنج در دنیا است که در این مقاله به معرفی ویژگی های منحصربفرد آن می پردازیم. یکی از برنج‌هایی که به نام کشاورزش در بازار وجود دارد و در استان گیلان کشت می‌شود، برنج ایرانی علی کاظمی است. یکی از نکات مهمی که در پخت برنج طارم دم سیاه باید رعایت کنید این است که به هنگام خیساندن برنج از ظرف بسیار بزرگتری استفاده کنید چرا که این برنج نسبت به سایر ارقام طارم به آب بیشتری برای ری نیاز دارد. رنگ دانه طارم دم سیاه سفید متمایل به کرم است و با طول دانه ۷٫۵ میلی متر و ری ۱۲٫۵ میلی متر از عطر و طعم بی نظیری برخوردار است. فروشگاه ما در همین راستا اقدام به عرضه برنج‌های با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب برای عموم اقشار جامعه نموده است. قد کشیده و عرض کم از مشخصات ظاهری این ارقام است و همانند برنج هاشمی، از عطر، طعم و پخت بی‌نظیری برخوردار است، اما در مقایسه با برنج هاشمی کم محصول‌تر است.

برنج هاشمی صنایع غذایی مزرعه خورشید مینا مقدار 5 کیلوگرم

طبق بررسی‌های مجله آمریکایی Journal of Clinical Nutrition، مصرف بیش‌ از حد و منظم برنج سفید می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را نیز افزایش دهد. در حال حاضر انواع کمی برنج حاوی عطر مصنوعی در بازار agriculture-na.ir موجود است؛ بنابراین، از خرید این نوع برنج خودداری کنید. رطوبت به‌عنوان کیفیت آب در واحد جرم دانه برنج و براساس درصد بیان می‌شود. هر چقدر میزان رطوبت برنج بیشتر باشد، مرغوبیت آن بالا می‌رود.