اخبار

آغاز برداشت برنج در شهرستان لنگرود ۸۰ درصد سطح زیر کشت، برنج هاشمی است پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا

کشاورزان برای حفظ محصول در برابر سرمای پاییزی از انواع بذر مقاوم و زود بازده مثل طارم و هاشمی استفاده می کنند. چون زمان رشد برنج کشت دوم از اواخر تابستان تا پاییز است، آفتاب متفاوت و باران پاییزی طعم برنج کشت دوم را بهتر می کند. این مرحله بسیار حساس است و برای جلوگیری از آسیب نشاء آن ها را با دقت و آرام در زمین اصلی می کارند.

اخبار برگزیده شبستان

قطعا عملیات برداشت به عنوان یکی از مهم ترین مراحل در کاشت برنج محسوب می شد. به نحوی که انتخاب روش مناسب و استفاده از ابزارهای مرتبط، می توانست سبب کاهش ضایعات کمی و کیفی و همچنین کاهش هزینه ها داشته باشد. با ما همراه باشید تا به نحوه برداشت برنج در ایام قدیم بپردازیم و مزایا و معایب آن را مورد بررسی قرار دهیم. مراحل کاشت و داشت و برداشت برنج لنجان با شمال کشور کمی متفاوت است برای مثال یکی از تفاوت های عمده آن یکبار کاشت در سال است و یا اینکه مرحله خشک کردن برنج در لنجان با شمال کشور کاملاً متفاوت صورت می گیرد. در این مقاله تمام مراحل کاشت و داشت و برداشت برنج لنجان را از پرورش نشا تا نگهداری و آبیاری برنج و انواع روش های برداشت به صورت کامل و مرحله به مرحله توضیح داده ایم پس با محلی ها همراه باشید.

سوم اینکه در مقایسه با روش دستی چون ساقه از پایین بریده می شود سبب نابودی تعدادی از لاروهای کرم ساقه خوار برنج در زمان خرمنکوبی می شود. از نظر تیوری یا فیزیولوژیکی، رسیدن دانه یا خوشه زمانی است که به وزن خشک دانه یا خوشه اضافه نشود. برداشت دیر سبب ریزش دانه، شکستگی و بند بند شدن دانه و کاهش عطر ، طعم ، بو و مزه برنج وکمرنگ شدن دانه ها می شود. در زمان کاشت و برداشت برنج جمع آوری محصول و سپس خرمنکوبی آن یک شبانه روز بعد انجام می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، برداشت ممکن است تنها زمانی شروع شود که دانه ها در درصد 80-85٪ رسیده یا رنگ زرد طلایی داشته باشند. مرحله دوم نوبت کاشت agriculture-na نشا برنج در زمین است که در اردیبهشت انجام می‌شود. مرحله اول که از اواخر اسفند شروع می‌شود شامل آماده‌سازی مزارع و خزانه گیری برنج است.

در این روش محصول برداشت شده برای کاهش رطوبت حتماً باید به خشکن برده شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی بهترین زمان برداشت برنج بپردازیم. خوشبختانه یکی از بهترین محصولاتی که در کشور ایران کشت می شود برنج و سایر غلات از جمله گندم است.

افزایش 30 درصدی تولید و کاهش قیمت برنج با آغاز برداشت