اخبار

آغاز کاهش قیمت برنج با رسیدن فصل برداشت قیمت عمده فروشی برنج 80 تا 90 هزار تومان شد- اخبار کشاورزی اخبار اقتصادی تسنیم

عمل پوست کندن شالی آسانتر و عمل جداسازی سبوس مشکل تر می شود علاوه بر آن این فرایند سبب بروز تغییرات فیزیکی، شیمیایی و زیبایی ظاهری برنج می گردد. این نوع خشک کن ها به دو صورت اختلاطی و غیر اختلاطی وجود دارند. در فاصله ای که بین دو صفحه وجود دارد رطوبت محصول گرفته می شود. خشک کن به نحوی عمل می کند که مدت زمان مرحله عبور شلتوک از خشک کن 15 دقیقه طول می کشد.

۱۱) ارسال به کارخانه و مراحل فرآوری

محصول برداشت شده در این روش حتماً باید برای کاهش رطوبت به خشک کن برده شود. اگر برداشت برنج که یکی از مهم ترین مراحل در عملیات کاشت این محصول به شمار می رود به درستی انجام نشود ضایعات کمی و کیفی محصول زیاد می شود. منظور از ضایعات کمی، ضایعاتی مانند ریزش دانه ها می باشد که می تواند باعث تغییر در وزن و حجم محصول شود. اما منظور از ضایعات کیفی خردشدگی، ترک خوردگی و پوست کنده شدن شلتوک بعد از برداشت است که تاثیری در حجم و وزن محصول ایجاد نمی کند اما کیفیت نهایی کار را پایین می آورد. قطعا قیمت برنج نیم دانه و خردشده از برنج دانه کامل و ممتاز کمتر است و سود کشاورز کاهش پیدا می کند. اگر کشاورزان بخواهند از بروز این ضایعات جلوگیری کنند باید نسبت به زمان برداشت، شیوه آن و نحوه مدیریت مزرعه توجه ویژه ای داشته باشند.

استفاده زیاد از کودهای شیمیایی به زمین فشار آورده و موجب می شود به مرور زمان توانایی پرورش گیاه را از دست بدهد و به اصطلاح خاک فقیر شود. اگر با کمباین برداشت انجام شود باید حتما رطوبت آنها با دستگاه خشک کن گرفته شود. عملیات انتقال نشاء از خزانه به زمین اصلی را نشاء‌کاری می‌نامند. معمولا ۳ ماه قبل از کاشت برنج agriculture-na.ir هفته ای ۱ بار زمین را شخم می زنند. در صورتی که روش قطع آب و تخلیه آن به درستی انجام نشود، بالا بودن میزان رطوبت باعث خواهد شد تا ماشین های برداشت با مشکل مواجه گردند. در مقابل در صورت تاخیر در عمل برداشت نیز دانه ها و خوشه های برنج بیشتر ریخته و به دلیل وجود نم و رطوبت بیشتر دچار ترک و شکستگی خواهند شد.

کهگیلویه و بویراحمد و کشتار غیر مجاز دام در روز دامپزشکی

معروف ترین برنج ها، برنج هاشمی، دم سیاه، فجر و طارم است که در این استان ها کاشته می شوند. استان های شمالی حاصلخیزترین شالیزار ها را دارند، زیرا آب فراوان دارند و املاح موجود در خاک بسیار مناسب و غنی می باشد که مرغوب ترین برنج ها از این خاک تولید می شود. در برداشت دستی برنج، کارگرها شالی ها با ابزارهایی نظیر داس درو می کنند و آن ها را به صورت پشته و خروار بر روی ساقه های بریده شده قرار می دهند.

مرجع تخصصی و آموزش کشاورزی و باغبانی و گیاهان آپارتمانی ::.

معمولا برای کاهش ph خاکی به وزن 100 تا 125 کیلوگرم به میزان 2 تا 5/2 واحد به حدود 200 تا 250 گرم گوگرد عنصری نیاز می باشد. برنج گیلان انواع گوناگونی دارد و از مرغوبترین برنج های دنیا به شمار می رود. برنج های صدری، هاشمی و راتون از فراوانترین نوع برنج هستند که در گیلان کشت شده و قیمت نسبتا بالایی دارند. اما کیفیت و طعم فوق العاده ی آنها التیامی بر رقم بالای آن است. گرمای هوای تابستان وسیله ای می شود تا برنج ها رسیده و به مرحله نهایی برداشت نزدیک شود. گیسوان طلایی برنج از اوایل مرداد تا اواخر شهریور آماده چیده شدن می شوند.

با توجه به این که ظرفیت کـوبش ایـن دسـتگاه در حـد محـدودي اسـت، لـذا در موقـع خوراک دهی (تغذیه شالی) به ظرفیت کوبش آن توجه شود. در صورت بالا بودن رطوبـت شالی، نرخ تغذیه محصول به محفظه کوبنده و ضد کوبنـده کـاهش یابـد. هـمچنـین قبـل از شروع کار دستگاه در محل مناسـبی از نظـر جهـت وزش بـاد و فـضاي کـار موجـود باشـد.