اخبار

آموزش کشت هیدروپونیک – شرکت گلخانه ساز مزرعه بکر، طراح و تولیدکننده گلخانه صنعتی، مدرن مجله خبری کشاورزی

تعداد ، ابعاد و نحوه قرارگيری اين باد شکن ها بستگی به سرعت بادهای مسلط در محل مورد نظر گلخانه خواهد داشت. شاید سردخانه وجود داشته باشد اما تعداد محدود آنها باید در بازه زمانی کوتاه ، پذیرای محصولات زیادی در یک فصل باشند . اگر چه این فناوری ها نسبتاً جدید هستند، اما تعداد زیادی از شرکت های کشاورزی سنتی شاهد اتوماسیون کشاورزی در فرایندهای خود بوده اند. موسسه تحقیقاتی فیچ سولوشنز (Fitch solutions) این پیش بینی را در جدیدترین گزارش خود از وضعیت بخش کشاورزی ایران و دورنمای آن در چهار سال آینده که در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۰ منتشر شده مطرح کرده است. سندبادسِل با سرمایهگذاری در بخش تجارت الکترونیک، بستری برای تولیدکنندگان و خریداران عمده و حتی خرده فراهم نموده است؛ تا از این طریق فرصت فروش مستقیم و بیواسطه را در اختیار کشاورزان و تولیدکنندگان قرار داده و روند معاملات را سرعت بخشد. به اطلاع همکاران محترم می رساند بر اساس سامانه ارزیابی کمیسیون نشریات علمی کشور، نشریه مکانیزاسیون کشاورزی رتبه “ب” را کسب نموده است. بر اساس آمار موجود از بین 66 محصول اصلی کشاورزی در جهان ، ایران 25 نوع آن را تولید می کند که اغلب آنها جزو محصولات باغی هستند و از نظر تنوع محصولات ، ایران رتبه سوم را درجهان داراست .

برنا نوشت، روند قیمت محصولات کشاورزی و اساسی در بازارهای جهانی رو به افزایش بوده و در این میان گندم رشد بیش از ۱۲ دلار را ثبت کرد و علاوه بر گندم، قیمت ذرت نیز که به عنوان خوراک دام استفاده میشود، ۶.۷۵ دلار رشد قیمت داشت و هر بوشل از این محصول به قیمت ۶۱۰ دلار به فروش رفت، قیمت دانههای روغنی هم رشد قابل ملاحظهای داشت، سویای روغنی حدود یک دلار و دانه روغنی کانولا نیز نزدیک به ۶ دلار رشد قیمت را تجربه کرد و سایر کالاها از شکر گرفته تا قهوه با افزایش قیمت سایت agriculture-na مواجه شدند.

برداشت محصول نتیجه زحمات کشاورز در مراحل تهیه و آماده کردن زمین ، کاشت ، داشت می باشد و هر قدراین مرحله دقیق تر و بهتر انجام گیرد سود بیشتری برای کشاورز دارد و او را دلگرم تر و علاقه متد تر به کار کشاورزی می سازد و به زندگی او آسایش و رفاه می بخشد . به همین سبب ماشین های متنوعی برای برداشت محصولات گوناگون و متناسب با نوع محصول ساخته شده اند. دراین این زمینه بازاریابی محصولات کشاورزی در ایران با مشکلات گوناگون روبهرو میباشد از جمله میتوان گفت که زیادی واسطهها سبب کاهش سود تولیدکنندگان و نبود راه های ارتباطی و وسایل حمل ونقل مناسب نیز موجب کاهش کیفیت محصول شده است. در نتیجه احتمال خطا و از بین رفتن محصول شما کاهش پیدا خواهد کرد. هر چه میگذرد مسئله بحران آب، کاهش نزولات جوی و به تبع آن کاهش ذخایر آبی و سفره های آب زیرزمینی به مسئله ای جدی تر تبدیل می شود و همین امر صنعت کشاورزی را با چالش ها و خطرات جدی روبرو کرده است.

بر اساس قوانین موجود، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت جهاد کشاورزی موظف به تأمین سلامت محصولات کشاورزی هستند و موظفند مقدار مصرف مجاز سموم و کودهای شیمیایی برای تولید محصولات کشاورزی را مشخص و عرضه محصولاتی را که بهصورت غیرمجاز از سموم و کودهای شیمیایی استفاده کردهاند، ممنوع کنند. وی با اشاره به نقش تلاش در زندگی جوانان، افزود: در شروع کار برای اینکه متوجه شوم که چه محصولاتی در شهرستان ایوان بهتر کشت می شود. مسلما برداشت محصول بوسیله ماشین سریع تر و بهتر از وسایل دستی است و به کشاورز فرصت می دهد تا از زمان های صرفه جویی شده برای گسترش سطح کشت و تهیه بذر و بستر خوب استفاده نماید.عملیات برداشت به مجموعه اعمالی اطلاق می گردد که پس از عملیات داشت شروع شده و به خروج محصول از مزرعه خاتمه می یابد. نی شکرها و بلال های شیرین هر یک ، محصول به حساب می آید.

برگ و ساقه یونجه یک محصول است ولی ریشه چغندر قند نیز یک محصول می باشد. یک گیاه قوی و سالم بدون شک نتیجه داشتن ریشه خوب و حجیم است. کلمه کمباین به معنی ترکیب می باشد و همان فارسی شده Combine است که از ریشه Combination گرفته شده است و در ماشین های کشاورزی اصولا به وسیله ای گفته می شود که چند کار را به صورت ترکیبی ( در عرض هم یا در طول هم ) به انجام می رساند. این اولین بار نیست که محصولات کشاورزی ایران به دلیل باقی مانده سموم یا فلزات سنگین از سوی کشور هدف صادراتی پس فرستاده میشود و بارها برای محصولات مختلف شاهد این اتفاق بودهایم. محصولات پس فرستاده شده چه سرنوشتی پیدا میکند؟ مگر سلامت محصولات کشاورزی ما چه مشکلی دارد که سایر کشورها حاضر به مصرف آن نیستند؟ مساله بعدی مربوط به خوراک دام و طیور کشور است.در حال حاضر ما در این حوزه وابستگی بیش از ۷۵درصدی به واردات داریم و ازآنجاکه ۷۰درصد قیمت تمامشده محصولات نهایی مانند گوشت و لبنیات وابسته به خوراک دام و طیور است، علاوه بر اینکه باعث خروج میلیونها دلار ارز از کشور میشود، هزینههای تولید داخل را نیز بسیار افزایش میدهد.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت در پایان با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط برجام باید برای بازار روسیه اهمیت بیشتری در نظر گرفت، اظهار کرد: اگر ما بتوانیم در این مسیر سطح استانداردهای خود را ارتقا دهیم اتفاق مثبتی رخ داده است. گیاهان دارویی شرایط نگهداری آسانی (بهجز گلگاوزبان) دارند. برای پرورش هیدروپونیک گیاهان از سیستمهای مختلفی استفاده میشود. انواع مختلفی از قارچ خوراکی را میتوانید پرورش دهید و کسب سود کنید. در صورت برخورداری از دیواره گلخانه برای این امر می توان اقدام به پرورش هلو، شلیل، زردآلو و انجیر و مواردی از این دست نمود.

در بازار محصولات کشاورزی ایران اصلی ترین عوامل به شرح زیر هستند. در میان کلیه محصولات کشاورزی و غذایی واردشده در فصل نخست۱۴۰۱، گیاه غازیانی به استثنای بذر آن، بیشترین افزایش را از لحاظ ارزشی در مقایسه با سایر اقلام این گروه نسبت به سهماهه نخست۱۴۰۰ داراست. اما چرا با وجود افزایش 27% صادرات محصولات کشاورزی سال 99 « حدود 6.2 میلیون تن و ارزشی بالغ بر 4.4 میلیارد دلار » ، از مشکلات کشاورزان در ایران کم نشده است ؟ مجموع صادرات این بخش به لحاظ ارزشی برابر با 454 میلیون دلار بوده و وزن «میوه و ترهبار» صادراتی در این مدت نیز افت 8 درصدی را ثبت کرده است. شرکت سبزآرمان اسپادانا در تاریخ 7/9/1385 به شماره 28665 به صورت شرکتهای سهامی خاص با موضوع فعالیت در زمینه کشاورزی در اداره ثبت شرکتهای اصفهان به ثبت رسید و از همان ابتدا با توجه به سوابق قبلی اعضا با تشکیل گروههای تخصصی کاری فعالیت خود را در زمینههای مربوط توسعه بخشید. درست است که تماس با کارشناس مشاوره کشاورزی در مشهد، شیراز، گیلان و شهرهای دیگر کشور بسیار مهم است، اما ابتدا باید بدانیم که این افراد چه خدماتی ارائه می دهند.

افزایش قیمت جهانی محصولات اساسی کشاورزی پس از جنگ روسیه و اوکراین سرعت بیشتری گرفته و آنجایی که این دو کشور بیش از ۳۰ درصد غلات دنیا را تامین میکنند، قیمتها در بازارهای جهانی به شدت بالا رفت. دارد که در فضای گرافیکی به صورت موشن گرافیک دو بعدی به ارائه اطلاعات و آمار می پردازد. سندبادسِل، با سالها تحقیق و تجربه در تجارت ایران، همواره در فکر راهاندازی تجارتی بود که نه تنها رونق ملی را موجب گردد؛ بلکه رشد و تعالی تولیدکننده ایرانی، تسهیل تجارت و آسانسازی خرید و فروش آنلاین را نیز به همراه داشته باشد. آمارها نشان میدهد که صدور نماد اعتماد الکترونیکی در سال ۱۳۹۹ در حوزه فروش کالا با رشد چشمگیری همراه بود. تخمین زده میشود که این ارزش تا سال 2025 با نرخ رشد مرکب سالانه 9.8% به 22 بیلیون دلار برسد. این نوع سرمایه گذاری به وسیله دولت و معمولاً به دلایل متعدد از جمله تامین امکانات، بسترسازی برای امور زیربنایی و تولیدی و پشتیبانی از سرمایه های مولد و با نقش کالای واسطه ای عمل می کنند. دولت میتواند برای حل این مسئله، منابعی را که به خریدهای تضمینی و یارانه مصرف اختصاص میدهد، بهصورت کارآمدتری صرف یارانه تولید کند.

محصولات کشاورزی گونه های غیر جانوری یا واریته هایی کشت شده هستند که برای مصارفی به مانند غذا، علوفه دام، سوخت یا برای هر هدف اقتصادی دیگر (به عنوان مثال برای استفاده در ساخت رنگ ها، داروها، و لوازم آرایشی و بهداشتی) برداشت می شوند. البته بازارهای صادراتی ایران را میتوان به بازارهای سنتی، در حال گذر و هدف تقسیمبندی کرد. اما این روزها وجود بحران کم آبی که موجب کاهش چشمگیر و البته نگران کننده ذخایرآبی و سفرههای زیر زمینی آب شده، این حرفه را مخاطرات جدی روبه رو ساخته، تا جایی که کشاورزی از یک شغل با درآمد مطمئن تبدیل به یک شغل با خطر ریسک بالا شده است. وزیر جهاد کشاورزی در زمینه اسناد کشاورزی و رفع تداخلات اراضی عنوان کرد: ۴ درصد از اراضی کشاورزی سند دار هستند و کشاورز هویت ندارد، تلاش ما این است تا سال دیگر رفع تداخلات را کامل کنیم و تا پایان دولت بتوانیم تمام اراضی کشاورزی را صاحب سند کنیم که به این منظور قرارگاه صدور اسناد اراضی را ایجاد کرده ایم البته نگاه ما در رفع تداخلات اراضی به سمت کشاورز است.

براین اساس دولت میتواند مثلا از طریق اعطای یارانه، عرضه محصول خاصی را تشویق کند و یا با اخذ مالیات عرضه آن را کنترل کند. یونجه، نمونه خوبی از این نوع محصول می باشد. برای نمونه به موازات افزایش میزان درآمد، تقاضا برای فرآوردههای دامی(شیرو گوشت)،میوه و سبزی نیز افزایش یابد. حمل ونقل نقش مهمی درعملیات بازاریابی محصولات کشاورزی دارد، چرا که ویژگی این محصولات باعث میشود که برای حمل و نقل آنان وسایل خاصی به کار گرفته شود، برای نمونه برای حمل و نقل احشام نیاز به کامیون سرباز و برای حمل گل و سبزی نیاز به کامیون سردخانهدار داریم. چرا که نبود این امکانات در حالت افراطی میتواند سبب قحطی و در حالت معمولیتر نیز سبب اختلاف شدید میان مناطق دارای مازاد و کمبود و اتلاف و فساد محصول در مناطق مازاد شود. در برخی از مواقع کشت منطقهای به منظور تشویق کشاورزان، مناطق مختلف به کشت محصول و یا محصولاتی که در آن مزیت نسبی برخوردارند به عنوان سیاستی نام برده میشود. برای احداث گلخانه یکسری شرایط لازم است فردی که قصد احداث گلخانه را دارد باید آشنایی نسبی با مقدمات کشاورزی داشته باشد یا از فردی که در این زمینه آشنایی دارد کمک بگیرد. به دلیل نبود بازار مناسب فروش محصولات ، کشاورزان مجبور به کمک گرفتن از واسطه ها می شوند که با این شرایط اصل سود نصیب واسطه ها خواهد شد .

عدم توجه به بازاریابی نوین و فروش مستقیم و بیواسطه محصولات کشاورزی و مواد غذایی، موجب کاهش سودآوری محصولات کشاورزی و مواد غذایی شده است. در این روش که در کشور همسایه یعنی امارات متحده عربی و شهر دُبی به شدت مورد توجه قرار گرفته و بزرگترین شرکت ها در این زمینه اقدام به سرمایه گذاری می کند.در این روش مدرن بیشتر تمرکز بر روی تولید محصولات کشاورزی با بالاترین راندمان تولید و جلوگیری از دور ریزی مواد غذایی و کاهش هزینه وانتقال مواد غذایی از سرزمین تا سر سفره مورد توجه خاصی قرار دارد.در این روش کشاورزی مدرن سعی شده تا با تولید محصولات با کیفیت کشاورزی از دور ریز شدن محصول جلوگیری شود این امر سبب این می شود که مصرف انسان در مورد مواد غذایی کاهش یابد و باعث سلامت ماندن محیط زیست با صرف انرژی کمتر و آسیب کمتر با استفاده کمتر از مواردی که باعث تولید یک محصول کشاورزی می شود. لطیفیان در پاسخ به این پرسش که چه دستگاهی وظیفه جلوگیری از عرضه این محصولات و امحای آن ها دارد. لطیفیان با تاکید بر اینکه عامل آفت یا بیماری گیاهی تهدیدی برای سلامت انسان نیستند، اظهار کرد: در این موارد کشور هدف صادراتی تنها به دلیل جلوگیری از انتقال آفت و بیماری به سیستم های کشاورزی یا جنگلی و زیان های اقتصادی ناشی از آن مانع ورود محصول به کشور خود شده و آن ها را برگشت میدهد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی جنوب استان کرمان از مجموع افراد پالایش شده هشت هزار و ۷۸۴ نفر واجد شرایط شناخته شده و ۲ هزار و ۶۹۵ نفر واریز وجه داشته اند. تحریم ها، شیوع کرونا و کاهش قدرت خرید مردم به دلیل شرایط بد اقتصادی نیز می تواند بر تولید و مصرف لبنیات تاثیر منفی بگذارد. تکرار این اتفاقات موجب نگرانی مردم شده و این پرسش را ایجاد کرده است که چه دستگاه یا دستگاه های موظف به تامین سلامت محصولاتی که مردم استفاده میکنند، هستند؟ میوههایی نظیر میوههای کاکتوس، آناناس، پشن فروت، موز، پاپایا و سایر محصولاتی که در نواحی گرمسیری رشد میکنند از نظر اقتصادی بسیار پرسود بوده و عملکرد مناسبی نیز در شرایط گلخانهای از خود بروز میدهند. همچنین دانه برای اینکه رشد کند نیاز به آب و هوای معتدل و نور آفتاب دارد. واژه هیدروپونیک Hydroponic در واقع ترکیبی از کلمات یونایی Hydro و Ponics با مفهوم آب و کاشت میباشد. سایت ایران کشاورزی با تیمی متخصص با 30 سال تجربه و خدمات خالصانه در بخش کشاورزی، به دنبال رشد و پیشرفت صنعت کشاورزی ایران با آنلاین سازی تمامی مراحل خرید، ارسال و پشتیبانی با قیمت فروش عمده به دنبال آسان سازی خرید هرچه بیشتر محصولات کشاورزی از جمله بهترین کودهای ایرانی و خارجی، بذرهای کمیاب و فانتزی، انواع سم و سم پاش ها و ابزار کشاورزی است.

افقی روشن درانتظار من و درانتظار هر جوان تلاشگری است که برای خانواده و کشور خودش زحمت می کشد. بسته به نیازهای تغذیهای و رطوبتی گیاه ممکن است نیاز باشد در طول روز چند بار پمپ خاموش و روشن شود. میزان تابش نور و زمان روشن و خاموش شدن نورها باید با دقت و منظم باشد. باید به شما بگوییم که این داده و تصاویر ماهوارههایی هزینه چندانی ندارد و به طور کل به صرفه هستند چرا که سرعت و دقت آن ها بسیار بالاست و می توانند در کوتاه ترین زمان اطلاعات مناسبی را به کشاورزان بدهند. یکی از ویژگیهای محصولات کشاورزی آن است که در دوره کوتاه تولید شده، اما مصرف آنان در زمان طولانی انجام میگیرد. درحال حاضر کشاورزان به علت ضعف بنیه مالی مجبورند محصولات خود را قبل یا در زمان برداشت با قیمتهای نازلی به فروش برسانند و علاوه براین به سبب توان مالی اندک برای خرید نهادههایی همچون ماشین آلات و تسهیلات با مشکلات عدیدهای روبهرواند. برخلاف بسیاری از پلتفرمهای تخصصی که در حال حاضر خدمات خود را درازای مبالغ ماهانه و یا سالانه، به کاربران ارائه میدهند، سندبادسِل با هدف بازگرداندن شور و شوق و رونق اقتصادی به بخش کشاورزی و مواد غذایی، خدمات خود را بهرایگان در اختیار کاربران قرار داده است.

توزیع محصول یا فرآوردههای تولید شده. افزایش قیمتها در جهان علاوه بر تاثیر جنگ اوکراین، به خشکسالیهای گسترده در جهان و تغییرات آب و هوایی و نیز میل به ذخیره سازی که در کشورها به وجود آمده بر میگردد، به طوری که چین نیمی از گندم صادراتی دنیا را در انبارهای خود ذخیره کرده علاوه بر آن شیوع بیماری کرونا زنجیره عرضه را مختل کرده و کشورها صادرات خود را محدود کردهاند و برای صادرات خود عوارض سنگین در نظر گرفتهاند یا کلا صادرات خود را متوقف کردهاند. در طراحی ناودان ها د قت بسياری شده است تا آنها به طريقی به سر ستون متصل شوند تا آب باران به داخل گلخانه نفوذ نکرده و همچنين در اثرتماس مرتب پيچها با آب باران دچار مشکل نشوند. از لوله هایی که به این واسطه کف گلخانه ها پخش میشود، میتوان به عنوان ریل برداشت محصول استفاده کرد. به منظور داشتن حداکثر سودآوری پیشنهاد می شود محصولاتی را بکارید که در سال چند بار امکان برداشت محصول از آنها وجود داشته باشد.

در ادامه این روند قیمت جهانی گندم، ذرت و دانههای روغنی رشد قابل ملاحظهای را ثبت کردند. آنچه که برای فعالیت در این عرصه نیاز دارید، ثبت نام در بازارگاههای مرتبط با نوع فعالیت شما، و ثبت محصولات است. در این روش کشاورز و تولیدکننده چارهای ندارد جز اینکه تولیدات خود را به قیمت اندک به دلالان بفروشد و به کسب سود اندک قانع شود. اما آیا راهی برای کسب سود بیشتر کشاورزان وجود دارد؟ امکان بدست آوردن پارهای اطلاعات وجود ندارد، درحالی که ممکن است این اطلاعات بسیارضروری باشند. اصلیترین سود یک گلخانه زعفران این است که شما بتوانید با انجام صحیح مدیریت کودی وزن پیازهای خودتان را به بیش از ۳۰ گرم برسانید و این موضوع منجر به افزایش تعداد گل و در نهایت بازدهی کشت شما میشود. پیشرفتِ صنعتی در زمینۀ کشاورزی نیز از سوی بانک جهانی مورد نظارت قرار گرفته و ایران اینک از نظر تعداد ماشینهای کشاورزی که روی این زمینها کار میکنند رتبۀ بیست و دوم جهانی را دارد. محصولات کشاورزی برخلاف محصولات صنعتی باید خیلی سریع برداشت و به بازار عرضه میشوند، مثل شیر و گوشت که برای حمل آنها نیاز به کامیونهای سردخانهدار و برای نگهداری آنان نیاز به سردخانه بوده و یا باید به سرعت مصرف و یا تبدیل شوند، گروه دیگراز محصولات مانند میوه و سبزی نیزهر چند با سرعت کمتری فاسد میشوند.