اخبار

آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به جامعه بادیه نشینان و رفع مشکلات آنان داشت

آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به جامعه بادیه نشینان و رفع مشکلات آنان داشت

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، از وزارت جهاد کشاورزی، شایان نادری در پیامی ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور و یارانش به مردم داغدار ایران، اظهار داشت: آیت الله رئیسی توجه ویژه ای به جامعه بادیه نشینان و رفع آنها داشت. او در سفرهای منطقه ای خود، اولین گروهی بود که با آنها ملاقات کرد و درد و دل آنها را شنید، زیرا آنها بادیه نشین بودند.

وی به سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد در دور دوم سفرهای استانی تیرماه 1402 اشاره کرد و افزود: اولین برنامه آیت الله رئیسی دیدار با بادیه نشینان بود و از همان فرودگاه عازم «دشت سقاوه» شد. برای ملاقات با بادیه نشینان که نشان دهنده نگرانی و نگرانی او نسبت به جامعه بادیه نشینان بود.

نادری ادامه داد: رئیس جمهور در این سفر دستورات ویژه و 10 نکته را برای گسترش خدمات و افزایش رفاه در مناطق بادیه نشین کشور ابلاغ کرد که نشان از علاقه وی به حل مشکلات جامعه پرتلاش بادیه نشینان داشت.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: یکی از مفاد این بخشنامه ایجاد 380 خانه بهداشت برای بادیه نشینان است که با اجرایی شدن آن شاخص های بهداشتی در مناطق بادیه نشین رشد چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: از دیگر بندهای این بخشنامه تهیه و توزیع 220 هزار پنل خورشیدی به خانواده های بادیه نشین است که با اجرای آن گامی اساسی در تامین برق و افزایش رفاه در مناطق بادیه نشین برداشته می شود.

نادری یادآور شد: تولید قراردادی گوشت قرمز توسط بادیه نشینان و تامین نهاده های دامی لازم در این زمینه یکی از طرح های مهم در حال اجرا در مناطق بادیه نشین است که آیت الله رئیسی همواره بر اجرای آن برای رونق تولید و حمایت از جامعه بادیه نشین تاکید داشته اند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران با بیان اینکه شهید رئیسی یک رئیس جمهور مردمی و ساده بود، گفت: آیت الله رئیسی برای بادیه نشینان احترام خاصی قائل بود بادیه نشینان در دیدار با ایشان در فضایی صمیمی مشکلات خود را بیان کردند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور به نقش اصلی جامعه بادیه نشینان در خودکفایی و امنیت غذایی کشور معتقد است، تصریح کرد: دیدگاه شهید رئیسی در خصوص تامین امنیت غذایی کشور بر تولید بومی و دامپروری بادیه نشین بود. منحصر به فرد است. توانایی تامین غذا و پروتئین مورد نیاز کشور.

نادری بیان کرد: آیت الله رئیسی دیدند که برای بادیه نشینان جای نگرانی جز تولید وجود ندارد، لذا همواره مایحتاج خود از قبیل برق، آب، جاده، علوفه و انرژی مورد نیاز بادیه نشینان را تامین می کنند و همچنین خرید محصولات را تضمین می کنند. و برای حمایت از این گروه بر گوشت آنها تاکید ویژه ای شد.

وی ادامه داد: در دومین سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد، اولین سکوی ایجاد پناهگاه امن برای بادیه نشینان در دشت سقاوه رونمایی شد که این امر نشان می دهد ارتقای کیفیت زندگی در مناطق بادیه نشین یکی از علایق وی بوده است. .

رئیس اداره امور عشایر ایران گفت: آیت الله رئیسی همواره در دیدارها و دیدارهای عشایر به نقش برجسته این فرقه در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی و در هشت سال دفاع مقدس و نقش آنها در امنیت مرزهای کشور و جامعه را تامین کرد و بادیه نشینان را حق دریافت بهترین خدمات دانست.

https://www.irna.ir/news/85487236/%D8%A2%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%84%D9%84%D9%87-%D8%B1%D8%A6%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D9%88%D8%AC%D9%87-%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87-%D8%A7%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AC%D8%A7%D9%85%D8%B9%D9%87-%D8%B9%D8%B4%D8%A7%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%B1%D9%81%D8%B9-%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%A2%D9%86%D8%A7%D9%86