اخبار

– ارتقای ایمنی اماکن دارای سیستم های امنیتی ساخت ایران

- ارتقای ایمنی اماکن دارای سیستم های امنیتی ساخت ایران

متخصصان یک شرکت دانش فعال در حوزه الکترونیک، علاوه بر طراحی و تولید انواع تابلوهای کنترل الکترونیکی بر اساس نیاز عموم، موفق به بازاریابی چشم های الکترونیکی مورد استفاده در سیستم های امنیتی شده اند.

به گزارش ایسنا. علی رضا کریمی مدیرعامل این شرکت دانش با اشاره به تولید چشم الکترونیکی با کاربردهای نظارتی و امنیتی گفت: این شرکت دانش بیش از دو سال است که در زمینه امنیت، سیستم های حفاظتی، کنترل پنل و سیستم های نظارتی فعالیت می کند. دهه ها از محصولات این شرکت دانش بنیان می توان به تولید سیستم های دزدگیر هوشمند، پنل، چشم الکترونیکی و تابلوهای کنترل مورد نیاز صنایع اشاره کرد.

این فعال فناوری با اشاره به طراحی و ساخت سیستم ایمنی هوشمند ساختمان ها گفت: این سیستم که نمونه مشابهی در خارج از کشور ندارد در این شرکت طراحی و ساخته شده است. این دستگاه دارای ویژگی های منحصر به فردی است که پیش از این در مدل های دیگر پیاده سازی نشده بود، از جمله قابلیت کنترل آن از طریق تلفن همراه از فواصل دور. همچنین قابلیت نظارت و کنترل تمامی تجهیزات الکتریکی خانه را فراهم می کند. سیستم کدگذاری این محصول دارای ساختار و الگوی منحصر به فردی است که اگرچه رقبای زیادی دارد اما همچنان نشکن است و از امنیت بالایی برخوردار است. تقریباً همه دزدگیرهای معروف موجود در بازار از پروتکل های رمزگذاری شناخته شده برای راحتی استفاده می کنند و این باعث می شود امنیت کمتری داشته باشند.

وی افزود: این دستگاه دزدگیر دارای قابلیت های بسیار دیگری از جمله کنترل با تلفن و تلفن همراه و کنترل تجهیزات برقی منزل از هر نقطه از جهان است. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک مدل های مختلف توسعه یافته این سیستم را به مجموعه خود اضافه کند.

طراحی و ساخت چشمی الکترونیکی امنیتی در کشور

در حال حاضر انواع چشم الکترونیکی توسط این شرکت دانش بنیان وارد بازار می شود و یکی از این محصولات معادل داخلی و خارجی ندارد و برای اولین بار در بورس عرضه می شود.

وی درباره این چشم های الکترونیکی توضیح داد: چشم الکترونیکی تشخیص حرکت انسان در چهار مدل عرضه می شود که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند.

قابلیت تولید انواع کنترل پنل

این تکنسین به تجربه کارکنان این شرکت در تولید و بومی سازی انواع تابلو فرمان اشاره کرد و گفت: متخصصان این شرکت توانایی طراحی و تولید انواع پنل های مورد نیاز را بر اساس درخواست مشتری دارند. از جمله محصولات قابل تولید می توان به انواع یونیت های کنترل الکترونیکی خودرو و بردهای کنترل مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی اشاره کرد و در صورت رسیدن درخواست از صنایع مرتبط به این شرکت دانش بنیان، این توانایی را داریم که طراحی و تولید این تابلوها

وی به تولید یکی از انواع پنل های پرکاربرد در صنایع گاز و پتروشیمی اشاره کرد و افزود: مدار کنترل کمپرسورهای فشار قوی از نوع توربین است که قابلیت فشرده سازی مقدار زیادی هوا و آروماتیک را دارد. گازها تا فشار 30 اتمسفر. این کنترلر سیگنال های ورودی را از تمامی سنسورها، مبدل ها و انکودر دور موتور دریافت می کند و دستورات لازم را از طریق خروجی های اینورتر ارسال می کند. این پنل قابلیت دریافت تمامی تنظیمات انجام شده توسط اپراتور را به چهار زبان انگلیسی، فارسی، ایتالیایی و اسپانیایی از طریق صفحه نمایش دارد.

کریمی در خصوص PLC صنعتی توضیح داد: این برد PLC بر اساس یک میکروکنترلر 16 بیتی طراحی و تولید شده است. تاکنون معادل اروپایی آن با قیمتی در حدود 4000 یورو به کشور وارد شده و خریداران از پشتیبانی و خدمات پس از فروش محروم هستند اما این شرکت دانش بنیان با عرضه محصولات با کیفیت تمامی خدمات پشتیبانی را به مشتری ارائه می دهد. کیفیت مشابه نمونه های وارداتی علاوه بر دارا بودن تمامی امکانات و قابلیت های مدل های مشابه، منوی فارسی و رابط کاربری بهبود یافته از دیگر ویژگی های محصول داخلی است.

توسعه فناوری اپتیک و تولید چشم های الکترونیکی

مدیرعامل این شرکت دانش‌آموز خاطرنشان کرد: چشم الکترونیکی دستگاهی دقیق و حساس است که برای تشخیص حرکت انسان استفاده می‌شود و در صنایع مختلف از جمله سیستم‌های حفاظت ایمنی و کنترل مصرف انرژی کاربرد دارد.

کریمی افزود: شرکت ما برای اولین بار در کشور موفق به طراحی این محصول شد، در حالی که سایر شرکت ها چشم های الکترونیکی که فقط با اشعه مادون قرمز کار می کند، چشم هایی با قابلیت تشخیص حیوانات و چشم های الکترونیکی متکی بر امواج مایکروویو با توانایی تولید می کنند. برای شناخت حیوانات برای بازاریابی در پشت موانع و لوازم الکترونیکی بی سیم با عملکرد بسیار دقیق و مصرف انرژی کم.

وی همچنین به امکان تولید عدسی فرنل به معاونت علمی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: این عدسی صفحه ای بسیار نازک به ضخامت 0.3 میلی متر است که در یک طرف آن گروهی از رنگ ها از جمله وجود دارد. لنزهای کواکسیال تصور می شود که این لنزها تحدب بسیار کمی دارند و نمی توان قالبی برای تولید این لنزها توسط دستگاه های CNC معمولی ساخت. طراحی این مدل لنز فرنل که در چشم های الکترونیکی برای تشخیص حرکت انسان استفاده می شود، پیچیده است و سال ها در انحصار یک شرکت آمریکایی بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402121409790/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D9%85%D9%86%DB%8C-%D8%A7%D9%85%D8%A7%DA%A9%D9%86-%D8%A8%D8%A7-%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8%D8%AA%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA