اخبار

از تحقیقات درمانی تا شخصی سازی درمان سرطان و تولید دارو

از تحقیقات درمانی تا شخصی سازی درمان سرطان و تولید دارو

سرطان دومین عامل مرگ و میر در ایران است. شرکت های دانش بنیان پارک فناوری پردیس در سال های گذشته اقدامات مهمی را برای درمان سرطان از تحقیقات درمانی گرفته تا سفارشی سازی درمان سرطان و تولید دارو انجام داده اند که بخشی از فعالیت های این شرکت ها در زمینه درمان سرطان است.

به گزارش اسنابر اساس آمار ارائه شده توسط پژوهشکده سرطان دانشگاه علوم پزشکی تهران، سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور است و در سال 1400 بیش از 131 هزار نفر در ایران به انواع مختلف سرطان مبتلا شده اند.

برخی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس در حوزه پزشکی سال‌هاست که در زمینه درمان سرطان تحقیق می‌کنند. نتایج این تحقیقات در مواردی منجر به تولید دارویی برای درمان این بیماری و در برخی موارد به یافتن وسیله ای موثر برای پیشگیری و درمان شده است.

یکی از شرکت های عضو این پارک در زمینه درمان سرطان اقداماتی را انجام داده است. از جمله فعالیت های انجام شده توسط این شرکت، تشخیص علل تومورهای سرطانی و ارائه راهکارهای درمانی مناسب می باشد. شناسایی بیماری‌های ژنتیکی نادر از طریق تجزیه و تحلیل داده‌ها و اشتراک‌گذاری داده‌ها از دیگر بخش‌های فعالیت این گروه است.

یکی دیگر از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس اقدام به سفارشی سازی درمان سرطان کرده است. شخصی سازی درمان سرطان معده مقاوم به دارو یکی از تحقیقاتی است که در این شرکت انجام شده است. در این روش استفاده از دانش ژنومی و سایر مطالعات آزمایشگاهی برای انتخاب درمان مناسب برای بیمار مورد توجه قرار می گیرد.

شرکت دیگری از اعضای پارک فناوری پردیس موفق به تولید داروی «سینادوکسوم» شد. این دارو در درمان بیماری هایی مانند سرطان سینه و تخمدان موثر بوده و به دلیل اثر انتخابی بر روی بافت های آسیب دیده عوارض جانبی کمتری نسبت به داروی معمولی دوکسوروبیسین دارد. این دارو به کشورهای مختلف صادر شده است.

داروی لنفوم بروتینیب یکی از داروهایی است که توسط شرکت دیگری مستقر در پارک فناوری پردیس تولید می شود. عملکرد این قرص حذف سلول های سرطانی از بدن بیمار است و علاوه بر تولید خود قرص در این شرکت، تولید ماده موثره موجود در آن نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

یکی دیگر از شرکت های عضو پارک فناوری پردیس در زمینه درمان سرطان فعالیت می کند. تشخیص زودهنگام سرطان با استفاده از پردازش بانک اطلاعات بیماران رویکردی است که این شرکت دانش بنیان برای درمان سرطان در پیش گرفته است. روشی که منجر به درمان شخصی سرطان شده است. محصول این شرکت یک سیستم نرم افزاری منحصربفرد است که قدرت، سرعت و بهره وری بسیار بالایی را در اختیار صنایع بیوتکنولوژی قرار می دهد. این شرکت فعالیت خود را در مرکز رشد فناوری ممتاز در پارک فناوری پردیس آغاز کرد و پس از طی مراحل توسعه پارک را ترک کرد.

به گزارش روابط عمومی پارک فناوری پردیس، طی سال های گذشته شرکت های دانش بنیان عضو پارک فناوری پردیس به موفقیت های مهمی در زمینه تشخیص، سفارشی سازی درمان و تولید داروهای ضد سرطان دست یافته اند. فعالیت هایی که باعث تسهیل درمان این بیماری و کاهش هزینه های درمانی شد.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402120603501/%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%DA%98%D9%88%D9%87%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D8%AA%D8%A7-%D8%B4%D8%AE%D8%B5%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%B7%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88