اخبار

از سرگیری فعالیت سندیکای طلافروشان

از سرگیری فعالیت سندیکای طلافروشان

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اشاره به اینکه شرایط نامناسب حاکم بر اتحادیه ها به ویژه اتحادیه طلا و جواهر متاسفانه از ابتدای سال تاکنون حتی باعث کاهش 10 درصدی تولید در کشور نشده است، درباره آخرین وضعیت طلا گفت: بازار پس از آن اجرای سامانه جامع معاملات حکایت از بازگشایی بازار از اواسط هفته گذشته با جلسات و توافقات داشت.

نادر بذراوشان در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص وضعیت اخیر بازار طلا و تعطیلی برخی از واحدهای فروش طلا که پس از اجرایی شدن سامانه جامع معاملات رخ داد، اظهار کرد: پس از اصلاحات در حوزه سامانه جامع معاملات، در ادامه جلسات متعددی با مسئولان و نهادهای مربوطه برگزار شد و از اواسط هفته گذشته بازار به طور کامل بازگشایی شد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه اصلاحاتی در این راستا صورت گرفت و توافقاتی حاصل شد، همچنین در همان جلسات مقرر شد واحدها بازگشایی شوند و سپس مسائل، مشکلات و روند اجرا و جامع انجام شود. این سامانه از طریق یک تیم تخصصی مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت و طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران که حدود هفت ماه از فعالیت آن می گذرد، باید پیگیری شود. همچنین مقرر شد این کارگروه در خصوص مشکلات و شرایط صنعت طلا و جواهر به بحث، تحقیق، مطالعه و پیگیری بپردازد.

وی ابراز امیدواری کرد که فعالیت این کارگروه در آینده نیز به همین روال باشد و مسئولان در خصوص مشکلات پیش آمده پیگیری و مساعدت لازم را داشته باشند. حرکت به سمت ایجاد شرایط لازم برای اجرای کامل سامانه جامع معاملات. اما با توجه به شرایطی که در حال حاضر در صنعت طلا و جواهر حاکم است، اگرچه امسال به نام رونق تولید با مشارکت مردم مزین شده است، اما متأسفانه برای اتحادیه ها، به ویژه اتحادیه ما، این اتفاق نیفتاده است با ظرفیت کامل کار کنید، دوباره مشکل ساز خواهد شد.

این مسئول صنفی تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد سومین ماه شده ایم به جرات می توان گفت از ابتدای سال متاسفانه تولید 10 درصدی در کشور نداشته ایم. این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده صنعت طلا به ویژه واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کند و واحدهای تولیدی در معرض آسیب های مالی و اقتصادی قرار بگیرند. پیشگیری از این شرایط مستلزم آن است که مسئولان برای رفع مشکلات اقدامات لازم را انجام دهند.

بذراوشان خاطرنشان کرد: با اجرای کارهای تخصصی قطعا می توان با شرایط مطلوب در زمان اجرا پیش رفت.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403030502924/%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%D8%B1%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%B5%D9%86%D9%81-%D8%B7%D9%84%D8%A7%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%D8%A7%D9%86