اخبار

استانداردهای صادرات محصولات کشاورزی مجله خبری کشاورزی

در این سامانه دادهها از سختافزارها یا ایستگاههای زمینی استخراج شده و بهکمک یک پلتفرم نرمافزاری، با دادههای ماهوارهای یا پهپادی تلفیق میشوند. این رویکرد به کشاورزان اجازه میدهد تا دادههای بلادرنگ را با کمک حسگرها جمعآوری کنند و بینش جمعآوری کنند تا بدانند بر اساس آن دادهها چه اقدامی انجام دهند.. برخی درختان نیز به آبیاری با آب شور مقاوم هستند. چراغهای گلخانهای که درون فضای گلخانه و داخل محیط نایلون گلخانه نصب میشوند و تجهیزات مخصوص روشنایی گلخانه در برابر رطوبت و شرایط خاص گلخانهها مقاوم هستند و برای کار در محیطهای گلخانهای، طراحی شدهاند و عملکرد خوبی در این زمینه داشتند.

به منظور مشاوره و یا راهنماییهای لازم جهت احداث گلخانه خود میتوانید با ما در ارتباط باشید. خبرگزاری ایسنا هم در گزارش خود مینویسد در حال حاضر آماری از نشانگر ترخیص کود و سم در سال جاری باشد وجود ندارد. بر اساس این گزارش ایران در سال زراعی گذشته ۱۴.۳ میلیون تن غله تولید کرده بود و پیش بینی شده است این رقم در سال جاری به ۱۹.۲ میلیون تن افزایش یابد. با توجه به عدم امکان کنترل همه ی عوامل محیطی در این نوع گلخانه تمایل برای احداث گلخانه های مدرن و مکانیزه به شدت در حال افزایش است هر چند گلخانه های سنتی به دلیل ارزان بودن هنوز هم استفاده می شود افزایش سطح کشت های گلخانه ای در ایران با توجه به مزایای آن و به واسطه ی حمایت دولت از این تولید و استقبال فارغ التحصیلان کشاورزی از آن محسوس بوده است . 6 – عدم وابستگی تولید به شرایط محیطی خارج از گلخانه. امروزه گلخانه ها امکان کشت انواع محصولات در فصول مختلف و در مناطق غیر بومی را فراهم نموده اند که لازمه آن استفاده از امکانات مختلف همچون تجهیزات باغبانی و کشت هیدروپونیک است تا بتوان شرایط مطلوب رشد گیاه از جمله رطوبت، خاک، هوا و غیره را با توجه به نوع گیاه و اقلیم اصلی آن فراهم نمود.

وی درباره کمیت و کیفیت ارتباط سازمان با سایر دستگاه ها تصریح کرد: ارتباط سازمان با دستگاههای دولتی و خصوصی عمدتاً به پویایی و فعال بودن مدیریت سازمان مرتبط است که خوشبختانه در استان یزد، ارتباط با دستگاه های مرتبط همچون جهادکشاورزی، اداره کل منابع طبیعی، اداره کل محیط زیست و سازمان تعاون روستایی و سایر دستگاه ها خوب و مناسب بوده است. در خرید تجهیزات کشت گلخانه توصیه می شود با کارشناسان این حوضه مشورت نمایید تا شما را در خرید درست این تجهیزات راهنمایی نموده و از خرید لوازم ملزوم و غیر ملزوم شما را مطلع سازند. برای خرید لوازم و تجهیزات کشاورزی و یا راه اندازی زراعت خود با تیم سایت کشاورزی تماس بگیرید و پس از دریافت کاتالوگ محصولات و مشاوره رایگان خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. ابزاری که در بالا ذکر شد مورد نیاز برای تمام گلخانهها نیست بلکه با توجه به نوع کشت باید وسایل مورد نیاز گلخانه خود را انتخاب کنید. شما با شرکت در دوره آموزش کاشت زعفران درگلخانه میتوانید با جزییات این نوع کشت و نحوه کسب در امد از آن آشنا شوید. به همین خاطر، از آنجا که برای تخفیف فرسایش خاک و ترمیم بازدهی آن فعالیتی صورت نمیگرفت، بعید نیست ادعای لمبتون درست باشد.

اجرای این طرح میتواند سروسامانی به وضعیت تولید بدهد؛ یعنی تولید محصولات کشاورزی به سمت کالاهای سایت agriculture-na اساسی پیش برود. مقاومت این سازهها نسبت به باد 90 کیلومتر و نسبت به برف و تجهیزات و بار محصول تا 40 kg/m3 است. در میان مبادلات کشاورزی و صنایع غذایی ایران، کشورهای عربی – البته به غیر از عراق و امارات – سهم چندانی ندارند و به گفته کارشناسانی مانند عیسی کلانتری – وزیر اسبق کشاورزی و دبیر خانه کشاورز – ایران با استفاده از ظرفیت کشورهایی مانند روسیه می تواند محصولات کشاورزی اش را به این کشورها صادر کند، چرا که درحال حاضر هر قدر بخواهیم می توانیم به روسیه ای صادر کنیم که کشورهای اروپایی را تحریم کرده است. شایان به ذکر است تجهیزات گلخانه هیدرو پونیک با توجه به نوع آن به سه صورت باز، نیمه باز و بسته ارائه می شود البته در برخی موارد استفاده از بستر های کشت هیدروپونیک مستلزم استفاده از مخازن نگه داری آب، لوله های مخصوص و پایه های نگه دارنده می باشد. همانطور که خواندید این روش بی شک با کشاورزی صنعتی بسیار تفاوت دارد. این تجهیزات گرمایشی وظیفه تأمین گاز پروپان گلخانهای را بر عهده دارد که با توجه به ابعاد گلخانه و نوع کشت گیاهان باید با یک مهندس کشاورزی برای انتخاب بهترین آن نوع کمک و مشاوره بگیرید.

گلخانه ها همچنین دارای تمهیدات خاصی هستند که در ادامه مطلب میخواهیم به بررسی تجهیزات مورد نیاز گلخانه بپردازیم. در ادامه این مقاله میخواهیم تجهیزات گلخانه را به طور کامل برای شما شرح دهیم تا اگر قصد دارید یک گلخانه خانگی و یا حتی یک گلخانه بزرگ تأسیس کنید با تمام ابزار مورد نیاز خود آشنا باشید و یا لیست ابزار مورد نیاز خود را بدانید. ابزار آلات دستی جزء اولین ابزارآلات مورد استفاده انسان در کشاورزی می باشند همانند بیلچه، ماله، تبر، سینی نشاء و غیره که در طول زمان انسان با تغییر در نحوه ساخت این ابزار ها، سبب سازگاری آن ها با ارگونومی بدن خود شده است تا سبب فشار کمتری به بدن انسان شوند این دسته از تجهیزات از گروه تجهیزات گلخانه خانگی نیز محسوب می شوند. کارشناسان این حوزه در وزارتخانه ها، همچنین فعالین بخش خصوصی باید با مطالعه دقیق استاندارد تک تک محصولات کشاورزی در کشورهای هدف و با الگوبرداری این استانداردها و با همکاری سازمان ملی استاندارد زمینه تولید محصولات کشاورزی بر اساس این استانداردها را فراهم سازند.

این امر باعث شده تا میزان استفاده از کود تا 2 برابر کاهش پیدا کند (حدود 99.9 درصد نسبت به قبل کاهش پیدا کند). بهطور کلی اغلب شهرکهای گلخانهای کشورمان دولتی هستند که با استفاده از منابع دولتی و با بازدهی بسیار پایین اداره میشوند درحالیکه اگر اجازه داده شود بخشخصوصی وارد عمل شود بدون تردید امتیازهای مدیریتی بخشخصوصی میتواند گلخانههای کشورمان را از رخوت موجود خارج کند. با اصلاحات ارضی در کشور بیشتر زمینها دارای سند تک برگ یا سند مادر شدند. رفیعی بر این باور است «اگر به صورت پایهایتر به این مسئله نگاه کنیم، تا زمانی که کشاورزی ما صنعتی نشود، نوین بودن کشاورزی بیشتر جنبه فانتزی دارد.

پلی وینیل فلوراید: این پوشش برای محافظ بر روی صفحات فایبرگلاس قرار میگیرید که طول عمر و مقاومت بالایی دارد اما به دلیل قیمت بالا زیاد مقرون به صرفه نیست. مگر سلامت محصولات کشاورزی ما چه مشکلی دارد که سایر کشورها حاضر به مصرف آن نیستند؟ سبب ایجاد شرایط مطلوب جهت رشد گیاه شده که از اثرات آن می توان به باردهی چند باره گیاه در سال اشاره نمود. گاهی اوقات دو یا چند گلخانه در کنار هم هستند تا دیوارهای خارجی کمتری داشته باشند و در نتیجه هزینههای گرمایشی آنها کمتر شود. یکی از مهم ترین وسایل مورد نیاز در تجهیزات گلخانه بعد از پوشش گلخانه تجهیزات گرمایشی هستند.

«سازمان غذا و کشاورزی مللمتحد» (فائو) و «سازمان همکاریهای اقتصادی و توسعه» (OECD) در گزارشی مشترک چشمانداز بخش کشاورزی جهان را تا ۲۰۲۸ پیشبینی کردهاند. این کارشناس اقتصادی خاطرنشان میکند: دریافت تسهیلات از مزایای دیگری است که هر شخص سرمایهگذار باوجود زمین زراعی و آب کافی میتواند از تسهیلات بانکی با بازپرداخت پنجساله و با یک سال تنفس بهرهمند شود. 10 – جلوگیری از تغییر کاربری زمین های گران قیمت شهری و روستایی. وی افزود: بررسی های لازم در این زمینه صورت گرفته و مصوباتی نیز انجام می شود که امیدوارم موجب رونق کشاورزی و رفع مشکلات کشاورزان شود. سیستم های آبیاری خودکار، سیستم های سنسور PH، نرم افزار کنترل شرایط آب و هوای گلخانه، تجهیزاتی هستند که برای حل مشکلات متداول کشت گلخانه ای و پیشگیری از بیماری های گیاهی و مدیریت آفات محصولات گلخانه ای استفاده می شوند. بهرهوری آب ایران پایین است و این یکی از مشکلات کشور ماست. کارشناسان شرکت دانشبنیان «شیمیکاران سبز طوبی» با تولید کودهای کممصرف ریزمغذی، بهرهوری هرچه بیشتر در کشاورزی را میسر کردهاند. در این مقاله ما به بررسی کامل تجهیزات گلخانه پرداختیم و با تمامی تمهیدات مورد نیاز آشنا شدیم.

بنا بر همین قاعده، اینکه تولیدکنندگان همه محصولها را در همه جای کشور کشت کنند و ریسک تولید را بالا ببرند با این برنامه اصلاح میشود. مشاور وزیر اقتصاد با یادآوری اینکه “چون قرار بود از زیرساختهای بانکی بهره ببریم و تنظیمگر این بانک نیز وزارت اقتصاد است” ادامه داد: در این طرح کاهش هزینههای دولت مطرح شده بود بر این اساس تهیه زیرساخت جهت تحقق اهداف سیاستگذار به وزارت اقتصاد واگذار شد. ساداتی نژاد ادامه داد: این قشر با غیرت تأمین کننده امنیت غذایی کشور است؛ ما در کشور همیشه برای کنترل حوزه مصرف، محصول کشاورز را زیر قیمت خریداری کردهایم اما این قشر با این وجود ۴۰ سال است که به تولید ادامه دادهاند و میتوان گفت ۴.۵ میلیون خیّر در کشور داریم که برای ما غذا تولید کرده و زیر قیمت تمام شده به مصرف کننده میفروشند. کشت گلخانه ای در ایران برای اولین بار در سال 1335 توسط آلمانی ها وارد کشور شد که از نوع گلخانه ی شیشه ای با اسکلت فلزی بود که به منظور کارهای پژوهشی مورد استفاده قرار می گرفت . پلی وینیل کلراید: با وجود ورقهای پلی اتیلن اصلاً کار عاقلانه و منطقی نیست که از این پوشش برای تجهیزات گلخانه استفاده کنید زیرا دارای قیمت بالا، نصب سخت و شکنندگی بسیار است.

پوشش شیشهای گلخانه: اغلب برای مصارف خانگی مورد استفاده قرار میگیرد و بیشتر جنبه تزیینی دارد. البته لازم به ذکر است که این گونه سازها به هیچ وجه جدید نیستند و از سپیده دم مورد استفاده بشر بوده اند. البته باید توجه داشته باشید که اگر شما هم قصد احداث گلخانه خانگی کوچک یا بزرگ را دارید با توجه به نوع گلخانه و گیاهانی که کشت میکنید ممکن است تجهیزات بیشتر و یا متفاوتتری احتیاج داشته باشید. با وجود تمام مشکلاتی که هر ساله کشاورزان ما در زمینه فروش محصولات خود با آن روبهرو هستند، هنوز وزارت کشاورزی بستر مناسبی به منظور خرید تضمینی محصولات کشاورزی فراهم نکرده است و به جای خرید مستقیم و نظارتشده از کشاورزان، بخش زیادی از بازار سنتی را به دلالان سپرده است. با استفاده از این تکنیک کشاورزان می توانند پول و وقت خود را پس انداز کنند و با مطالعه بر روی گیاهان به بهترین عملکرد در پرورش یک محصول خاص برسند.

با بهرهگیری از کادری مجرب و کارشناسان و متخصصین با سابقه و آموزش دیده، فعالیت اصلی خود را در زمینه های متعددی قرار داده است که از آن جمله میتوان علاوه بر تهیۀ مطالعه و بررسی های هزینه احداث کارخانجات تولیدی و راه اندازی خط تولید و انجام طرحهای توجیهی تجهیز و توسعه بانکی و… مرادعلی تاتار افزود: در گلخانه حدود ۱۰ برابر فضای آزاد، محصول تولید میشود و هم اکنون بیشترین سطح گلخانههای استان کرمانشاه در منطقه مرزی قصرشیرین قرار دارد که این خود یک ظرفیت مناسب در بخش اقتصادی و همچنین اشتغال محسوب می شود. طرحهای توجیهی تهیه شده توسط ما بسته به سفارش مورد نیاز متقاضی شامل سه بخش فنی، اقتصادی(بازار) و مالی، همراه با خروجی نرم افزار کامفار میباشند.

در بحبوحه تنش آبی در حالی که کشور سالانه به ۱۲ میلیون تن گندم نیاز دارد، کاشت محصولات آب بری مانند هندوانه نه تنها کاهش نیافته بلکه با اقبال بیشتری همراه شده است و خبر صادرات ۲۰۸ میلیون دلاری این محصول در سال گذشته و راهی شدن ۱۰۰ کامیون از این محصول به ترکیه در هر روز مطابق آمار گمرک، به گوش می رسد. سپس با ورود پوشش های پلاستیکی اغلب گلخانه ها با اسکلت چوبی و پوشش پالستیکی ساخته شد. در تاریخ 10 ژوئن، سیستم ملی کشاورزی و روستایی مرکز اطلاعات هوشمند کشاورزی ساخت و ساز تجربه در محل جلسه تبادل در شهر ووهو، استان آنهویی، به اجرا در تصمیم گیری ها و ترتیبات عمده پنجمین جلسه عمومی از 19 کمیته مرکزی CPC در ساخت کشاورزی هوشمند، تجربه تبادل و ترویج نمونه های معمولی برگزار شد. ↑ «مذاکرات جلسه هشتم دوره هجدهم مجلس شورای ملی دوازدهم اردیبهشت ۱۳۳۳».

پرکاربردترین نوع پوشش در تجهیزات گلخانه به علت قیمت بسیار مناسب، طول عمر و بازدهی بالا، پوشش پلی اتیلن است که برای گلخانههایی با کشت وسیع بهترین انتخاب ممکن هستند. ممکن است گاهی دمای گلخانه خیلی گرم و یا خیلی سرد شود، برای متعادلسازی دما به سیستم تهویه نیاز است. گیاهان نیاز دارند در اغلب ساعات روز در معرض نور طبیعی قرار بگیرند. به زبان ساده تر گیاهان و حیوانات دقیقا چیزی که نیاز دارند را توسط ماشین با دقت فرا انسانی دریافت میکنند.بزرگترین تغییر نسبت به مزرعه داری عادی آن است که “مزرعه داری دقیق” این امکان را فراهم میکند تا تصیمی گیری به صورت جداگانه و براساس شرایط هر متر مربع از مزرعه،برای هر گیاه یا دام به صورت اختصاصی انجام گیرد به جای آنکه یک تصمیم کلی برای کل زمین اتخاذ شود.

زمین های کشاورزی نیستید از روش کاشت زعفران در گلخانه بهره ببرید. کمبود منابع مالی یکی از چالشهای بزرگ دولت در سال های گذشته بوده است. Comfar نرم افزاری است که خروجی محاسبات و نتایج مالی طرح را بصورت کامپیوتری آنالیز و نهایتاً گزارشگیری میکند که خروجیِ آن به دلیل غیر قابل دستکاری شدن کاملاً مورد قبول سیستم بانکی کشور و سازمانهای معتبر بینالمللی UNIDO است. در هنگام خرید این تجهیزات به نکات ایمنی درج شده بر روی آن ها از جمله نحوه استفاده توجه فرمایید. چنین فناوریهایی از این جهت مفید هستند که کشاورزان میتوانند هنگام تصمیمگیری به دادههای جمعآوری شده و ثبت شده بهعنوان مرجع اعتماد کنند. در هنگام انتخاب نوع بستر کشت هیدروپونیک به تاثیرات آن بر روی ایمنی چشم، محافظت پوست، و سیستم تنفس توجه فرمایید و اقدامات لازم را با توجه به آن انجام دهید. از زمان روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، تجارت با ایران مشکل تر شده است. نمونه های اولیه اغلب ادوات کشاورزی مدرن در همان زمان تولید شده و مورد استفاده قرار گرفتند. پرورش گیاه باعث افزایش عملکرد و بهره وری محصولات و برای توسعه انواع جدید یک محصول از یک محصول استفاده می شود.

یکی دیگر از پوششهای گلخانهای، پانلهای پلی کربنات هستند که یک پلاستیک سخت و محکم و نیمه شفاف است که تقریباً به اندازه شیشه شفافیت دارد. باشد اتوماسیون نام دارد. انجام می شوند که گیهان حاصله استنت لینگ وروش پیوند استنتینگ نام دارد. ارتفاع این نوع گلخانه ها بیش از ۵/۴ متر است و بدلیل شرایط مناسب رشد گیاه در اینگونه سازه، عملکرد در واحد سطح نسبت به گلخانه های چوبی افزایش دارد. مجموع مساحت گلخانه های ایران تا پایان سال 1392 بیش از 8816 هکتار بوده که عمدتاً به کشت های سبزی و صایفی شامل خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، کدو، انواع فلفلها و تولید گلهای زینتی و محصولاتی نظیر توت فرنگی و موز اختصاص داشت. براساس آمار سازمان خواربار جهانی ( فائو ) در سال 2010 ، مجموع سطح کشت گلخانه های دنیا حدود 3/1 میلیون هکتار است که بیش از 10 درصد کشت های گلخانه ای به ترتیب در پنج کشور چین، ژاپن، ایتالیا، اسپانیا و ترکیه انجام میگیرد ( 2/8 میلیون هکتار ) . نورانی، گفت: بر اساس اعلام سازمان فائو ایران رتبه نخست در تولید محصولات کشاورزی از منظر سلامت را در بین کشورهای آسیا داراست.