اخبار

اصول کشاورزي ارگانيک محصولات ارگانیک ایران | agriculture-na

زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد. باید در تولید محصولات ارگانیک همواره جانب انصاف و عدالت را نگاه داشته و تنها به منافع شخصی خود نیندیشند ، بلکه باید در نظر داشته باشند که محصول تولیدی آنها تأمین کننده مجله خبری کشاورزی منافع تمامی دست اندارکاران و مرتبطین با امر تولید، اعم از مصرف کنندگان و توزیع کنندگان بوده و در راستای افزایش امنیت غذایی و کاهش فقر تلاش نمایند . از جمله این اثرات می توان به افزایش ظرفیت نگهداری آب و عناصر غذایی، سبک شدن خاک، بهبود شرایط خاک برای فعالیت موجودات مفید ذره بینی و بهبود تهویه خاک اشاره کرد.

http://3darchitecture.ir

برای جلوگیری از حمله آفات و مقاومت بر اثر تنش های محیطی از گونه های مقاوم و کودهای طبیعی موثر استفاده مینماید. کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین به کشاورزان این امکان را میدهد تا آفات زمین خود را بدون استفاده از سموم از بین ببرند. کاهش منابع طبیعی و انرژی های تجدید ناپذیر خطری است که سلامت تمامی موجودات را تهدید میکند. تنوع زیستی جانوران و گیاهان میتواند بر اثر اجرای روش های غلط به مخاطره بیافتد. میزان برداشت آب شیرین به ازای هر کیلوگرم محصول کشاورزی تولیدی.[۷۳] طبق این داده‌ها تولید هر کیلوگرم برنج به ۲۲۴۸ لیتر، هر کیلوگرم گندم به ۶۴۸ لیتر، هر کیلوگرم ذرت به ۲۱۶ لیتر، و هر کیلوگرم سیب‌زمینی به ۵۹ لیتر آب تازه نیاز دارد.

در اینجا تعدادی از آن ها بر اساس مواد تشکیل دهنده (بدون ذکر و توجه به اسامی تجاری) و به منظور اطلاع خوانندگان محترم به طور مختصر ذکر می گردند. برای مبارزه با کرم خراط که تنه درختانی مانند گردو را سوراخ می کنند. می توان با وارد کردن سیم مفتولی درون سوراخ های ایجاد شده توسط آفت و با استفاده از نوارهای چسبدار کایرمونی بر روی تنه و شاخه های اصلی درخت، لاروهای آفت را کشت و از بین برد. مبارزه ی بدون سم با آفت های گیاهی را می توان به شیوه های زیر انجام داد.

  • این سموم پس از ورود به خاک قادرند اثر سمیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند و پسماندهای سموم در خاک اثرات نامطلوبی بر موجودات خاکزی داشته و این مواد پس از جذب، توسط گیاهان وارد زنجیره­ی غذایی شده و منجر­­ به ایجاد اثرات سوء برای گیاه و انسان می­شوند(نجاتی­مقدم و بوزر جمهری، ۱۳۹۱­).
  • امروزه وسایلی مانند نوارهای رنگی، تله های نوری و تله های فرمونی، کاربرد وسیعی برای به دام اندازی و از بین بردن بعضی از آفت های کشاورزی پیدا کرده اند.
  • برای جلوگیری از حمله آفات و مقاومت بر اثر تنش های محیطی از گونه های مقاوم و کودهای طبیعی موثر استفاده مینماید.
  • عملیات کشاورزی در مزارع با صرفه اقتصادی بهتری انجام خواهد شد.
  • كه اين امر خطرات زيست محيطي بسياري كه تو سط سيستم رايج اكوسيستم را تهديد مي‌كند را نمايان مي‌سازد.
وضعیت نظام­های کشاورزی بازتابی از فعالیت­های انسان است و انسان بیش از هر موجود زنده­ی دیگری بر محیط­زیست کره خاکی تأثیر گذاشته و آن را دستخوش تغییر کرده است(مهدوی دامغانی و همکاران، ۱۳۸۵­). در طول اعصار و قرون، کشاورزی دچار تغییرات گوناگونی شده و همواره انسان مهمترین عامل تغییر در آن بوده است. باید مواد طبیعی و بی خطر را در تولید محصولات کشاورزی، جایگزین سموم و کود های شیمیایی و مواد مصنوعی نمود!

تولید[ویرایش]

کمبود آب بر اثر حفر چاه های غیر مجاز و استفاده بی رویه میتواند باعث ظهور شوره زارها گردد. 7 هزار تن انواع کود شیمیایی در خراسان شمالی ذخیره سازی شد. کارشناسان فردین کشت در پیام رسانهای تلگرام و ایتا پاسخگوی شما عزیزان هستند. جمع آوری و سوزاندن شاخه ها و میوه های آلوده از روش های موثر جهت از بین بردن کانون های آلودگی است. جمع آوری و سوزاندن شاخه ها و میوه های آلوده از روش های موثر جهت از بین برد کانون های آلودگی است.

اصول کشاورزی پایدار