اخبار

اصول کشاورزی زیستی ارگانیک | agriculture-na

به دلیل خرید بدون واسطه از کشاورز قیمت تمام شده محصولات برای خریداران مقرونه به صرفه می باشد. با داشتن نماد اعتماد الکترونیک مجله خبری کشاورزی می توانید با خیال خرید خود را از ما انجام دهید. به هیچ عنوان از سموم شیمیایی و آفت کش های مضر استفاده نمیکند.

اصول و مزایای کشاورزی ارگانیک

در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کودهای حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود. در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کود های حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود. همانطور كه در آمار جهانی ملاحظه می گردد از سال 1985 ميلادي كه اولين برآورد از مزارع ارگانيك و سطح زيركشت آن در دنيا صورت گرفت تاكنون تعداد زيركشت مزارع ارگانيك در دنيا سيري صعودي داشته و اين نشان‌دهندة تقاضاي روزافزون براي محصولات زيستي در جهان است. تجربه سالها فعالیت اعضای این مجموعه در صنایع و تجهیزات دام و طیور و کشاورزی به خصوص پرورش صنعتی طیور را گردهم آوردیم تا خدمات نوین و به روز در شیوه های جدید فروش و عرضه تجهیزات را به انجام برسانیم. حد مطلوب واحد کشاورز از دید تاریخی برداشت امروزی از تعیین حد مطلوب در واحدکشاورزی بر پایه تئوری ارزش مارژینال استوار است . اولین بار این طرز فکر بوسیله Thunen در اوائل قرن 19 بظهور رسید.

  • 3- آخرين دليل براي درخواست توليد محصولات ارگانيك در سطح دنيا وجود باورهای مذهبی و اخلاقی است که این باور ها محيط زيست را بعنوان محيطي براي پرورش نسل‌هاي گذشته حال و آينده و به جهت توليد غذا براي نسل‌هاي مختلف در نظر مي‌گيرد وهر گونه صدمه زدن به آن را از لحاظ اخلاقي و يا مذهبي را محكوم مي‌كند .
  • لذا برای استفاده بهینه و پایدار از اراضی کشاورزی کشور نیاز به برنامه­ریزی و مدیریت بهر­ه­برداری مناسب از زمین می­باشد، به نحوی که حداکثر بهره­برداری­های مؤثر صورت گیرد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و بهسازی و حفظ محیط­زیست تجلی یابد(یعقوبی و همکاران، ۱۳۸۸).
  • باید به گونه ای عمل کنند تا حیات طبیعی موجودات زنده در محیط کشاورزی ارگانیک و پیرامون آن حفظ گردد و به تعادل زندگی آفریده های بی شمار خداوندی کمک نمایند.
  • ۱۳۸۹٫ اثرات مصرف کودهای شیمیایی در منابع آبی دشت فومنات در استان گیلان.

دوره آموزشی اصول کشاورزی حفاظتی در گندم آبی در شهرستان آبادان برگزار شد. روش تولید کشاورزی آلی نیاز به حس مسئولیت برای سلامتی و حفاظت از مردم و محیط زیست که در آن زندگی می کنند. روش تولید کشاورزی آلی نیاز به تولید کنندگان، کارگران تولید، خرده فروشان، شرکت های توزیع، معامله گران و در نهایت مصرف کنندگان برای صادق بودن و عادلانه بودن با محیط و اشکال زندگی دارد. رسالت ما در شرکت تامین نهاده ایران ایجاد تجربه خریدی متمایز برای مشتریان از طریق روش‌های نوین خرده‌فروشی و کلی فروشی و فراهم کردن اجناس با مناسب‌ترین قیمت، به همراه بالاترین درجه کیفیت و تنوع محصول است. با حذف آلاینده ها و سموم شیمیایی خاک دوباره توان خود را باز میابد که این توان با استفاده از کودهای طبیعی بیشتر هم خواهد شد. مسمومیت حاصل از مصرف ترکیبات شیمیایی باقی مانده از کود ها، فوری ظاهر نمی شوند بلکه به اعتقاد کارشناسان بهداشت و تغذیه در طولانی مدت به صورت سکته های ناگهانی و دیگر امراض سخت بروز خواهد کرد.

http://3darchitecture.ir

همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند. اغلب این روغن ها منشاء معدنی داشته و با آب به نسبت مناسب مخلوط و روی گیاهان پاشیده می شوند. این روغن ها عمدتا برای کنترل حشرات آفت به کار می روند. به نظر مي رسد درآمدخالص مزارع زيستي كمي بيشتراز مزارع رايج باشد.به طوركلي مخارج كمتربوده ودرآمدبيشتراست(به دليل وجوديارانه مابه التفاوت قيمت محصولات زيستي نسبت به محصولات رايج). حاضر ،بدون‌مخاطره‌انداختن‌نيا‌زهاي‌‌نسل ‌آينده‌‌باشد،ضمن‌اين كه بايدازنظر اقتصادي‌براي‌كشاورزان وجامعه‌به‌طوركلي‌پايداروامكان‌پذيرباشد.كشاورزان زيستي‌باكشت‌چندين‌محصول‌دريك‌زمان‌كه‌اغلب با‌دامداري‌همراه‌است‌تنوع‌شغلي‌خودرا افزايش‌مي‌دهند. تنوع، مخاطرات‌اقتصادي‌راكاهش‌مي‌دهدوباعث خودكفايي‌درزمينه‌عناصرغذايي،تغذيه‌دام،موادآلي خاك‌وانرژي‌مي‌شود.

به وبلاگ ترویج و آموزش کشاورزی چیا  خوش امدید لطفا برای بهتر شدن ان نظر بدهید.

اخبار حاكي از آنست كه حتي مسيحيان آمريكا در سال جديد ميلادي اقدام به خريد كاج‌هاي نوئلي كه بصورت ارگانيك توليد شده بود مي‌كردند و تمايل بيشتري نسبت به خريد اين محصولات و وجود داشته و اين تمايل تنها در مواد غذایی خلاصه نمی شود. در این مقاله به تشریح مفهوم نهاده­های شیمیایی، کشاورزی پایدار، اهداف و اصول کشاورزی پایدار، مفهوم کشاورزی­زیستی و اهداف آن و انواع نهاده­های زیستی و بیان مدل­های پذیرش فناوری و مفهوم فناوری و پذیرش و بیان مطالعات پیشین در مورد پذیرش نهاده­های زیستی توسط کشاورزان پرداخته می­شود. ۱۳۸۹٫ اثرات مصرف کودهای شیمیایی در منابع آبی دشت فومنات در استان گیلان. ۱۲ -۱۰ اسفند ۱۳۸۹ تهران، انتشارات مؤسسه تحقیقات خاک و آب. در کشاورزی ارگانیک باید به گونه ای عمل شود که سلامتی بشر، جانوران، گیاهان، خاک و در مجموع سلامت کره زمین به صورت یکپارچه حفظ شود.