اخبار

اصول کشاورزی زیستی ارگانیک | agriculture-na

در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کودهای حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود. در کشاورزی ارگانیک بیشتر از کود های حیوانی برای افزایش مواد آلی و حاصلخیزی خاک استفاده می شود. همانطور كه در آمار جهانی ملاحظه می گردد از سال 1985 ميلادي كه اولين برآورد از مزارع ارگانيك و سطح زيركشت آن در دنيا صورت گرفت تاكنون تعداد زيركشت مزارع ارگانيك در دنيا سيري صعودي داشته و اين نشان‌دهندة تقاضاي روزافزون براي محصولات زيستي در جهان است. تجربه سالها فعالیت اعضای این مجموعه در صنایع و تجهیزات دام و طیور و کشاورزی به خصوص پرورش صنعتی طیور را گردهم آوردیم تا خدمات نوین و به روز در شیوه های جدید فروش و عرضه تجهیزات را به انجام برسانیم. حد مطلوب واحد کشاورز از دید تاریخی برداشت امروزی از تعیین حد مطلوب در واحدکشاورزی بر پایه تئوری ارزش مارژینال استوار است . اولین بار این طرز فکر بوسیله Thunen در اوائل قرن 19 بظهور رسید.

محصولات ارگانیک ایران مرجع مقالات و اطلاعات ارگانیک ایران

همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند. اغلب این روغن ها منشاء معدنی داشته و با آب به نسبت مناسب مخلوط و روی گیاهان پاشیده می شوند. این روغن ها عمدتا برای کنترل حشرات آفت به کار می روند. به نظر مي رسد درآمدخالص مزارع زيستي كمي بيشتراز مزارع رايج باشد.به طوركلي مخارج كمتربوده ودرآمدبيشتراست(به دليل وجوديارانه مابه التفاوت قيمت محصولات زيستي نسبت به محصولات رايج). حاضر ،بدون‌مخاطره‌انداختن‌نيا‌زهاي‌‌نسل ‌آينده‌‌باشد،ضمن‌اين كه بايدازنظر اقتصادي‌براي‌كشاورزان وجامعه‌به‌طوركلي‌پايداروامكان‌پذيرباشد.كشاورزان زيستي‌باكشت‌چندين‌محصول‌دريك‌زمان‌كه‌اغلب با‌دامداري‌همراه‌است‌تنوع‌شغلي‌خودرا افزايش‌مي‌دهند. تنوع، مخاطرات‌اقتصادي‌راكاهش‌مي‌دهدوباعث خودكفايي‌درزمينه‌عناصرغذايي،تغذيه‌دام،موادآلي خاك‌وانرژي‌مي‌شود.

  • تنوع، مخاطرات‌اقتصادي‌راكاهش‌مي‌دهدوباعث خودكفايي‌درزمينه‌عناصرغذايي،تغذيه‌دام،موادآلي خاك‌وانرژي‌مي‌شود.
  • همچنبن پودرهایی که محتوی ویروس های بیمارگر است، برای کنترل تعدادی از آفات، نظیر بید سیب زمینی و غیره به کار می روند.
  • در نتیجه تولید کشاورزی بدون استفاده از مواد مخدر و کودهای مصنوعی تحت رهبری برخی از تولید کنندگان در ایالات متحده آغاز شد.
  • پوشش خاک را بوسیله گیاهان پوششی در سطح خاک حفظ میکند و بقایای گیاهان را پس از برداشت باقی گذاشته و مالچ پاشی انجام میدهد.
براي مثال نمي‌توان از كود دامي تازه براي محصولات غذايي انسان كه در طي چهارماه برداشت مي‌شوند استفاده كرد. بيشتركشاورزان‌درخواهنديافت‌كه‌بخشي‌از محصولاتشان‌مطابق‌نيازهاي‌خريداران يااستاندارهانبوده‌ودربازارمحصولات رايج،فروخته‌خواهدشدويااينكه‌براي‌تغذيه دام مورداستفاده‌قرارخواهدگرفت. به نظر مي رسدصنعت زيستي،نه تنها دركانادابه سادگي نمي تواند در حد كفايت،گسترش يابد تااز نظر تقاضا براي آينده اي روشن راضي كننده باشد.بنابراين‌بايدتعدادبيشتري‌كشاورزان،عرضه كننده‌گان‌نهاده‌هاوصنايع‌تبديل‌موادغذايي‌را درجهت‌كشاورزي‌زيستي‌تشويق‌كنيم. در سال 1335 در اداره ترویج آن زمان ، اداره آموزش کشاورزی به وجود آمد.

http://3darchitecture.ir

به دلیل خرید بدون واسطه از کشاورز قیمت تمام شده محصولات برای خریداران مقرونه به صرفه می باشد. با داشتن نماد اعتماد الکترونیک مجله خبری کشاورزی می توانید با خیال خرید خود را از ما انجام دهید. به هیچ عنوان از سموم شیمیایی و آفت کش های مضر استفاده نمیکند.

وضعیت تاسف بار کشاورزی و دامپروری در نهبندان

زیرا کود های دامی نپوسیده ممکن است حاوی بذور علف های هرز و برخی از عوامل بیماری زا گیاهی بوده و یا بخشی از مواد غذایی آن توسط گیاه قابل جذب نباشد. باید در تولید محصولات ارگانیک همواره جانب انصاف و عدالت را نگاه داشته و تنها به منافع شخصی خود نیندیشند ، بلکه باید در نظر داشته باشند که محصول تولیدی آنها تأمین کننده منافع تمامی دست اندارکاران و مرتبطین با امر تولید، اعم از مصرف کنندگان و توزیع کنندگان بوده و در راستای افزایش امنیت غذایی و کاهش فقر تلاش نمایند . از جمله این اثرات می توان به افزایش ظرفیت نگهداری آب و عناصر غذایی، سبک شدن خاک، بهبود شرایط خاک برای فعالیت موجودات مفید ذره بینی و بهبود تهویه خاک اشاره کرد.

شما می توانید یک قرار ملاقات یا درخواست برای اطلاعات جامع ایجاد کنید.