اخبار

اصول کشاورزی زیستی | agriculture-na

شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت ماکی کالا را می پذیرم . شما سفارش میدین و ما اگر کتاب رو داشتیم یا تونستیم پیدا کنیم، شرایط خرید کتاب رو براتون فراهم می‌کنیم. دوستان عزیز حتما با نظرات خود ما را در بهتر شدن سایتی فعال و عالی مجله خبری کشاورزی یاری کنید. زندگی کشاورزان و سلامت کلی جامعه بطور کلی ارتقا پیدا میکند. عملیات کشاورزی در مزارع با صرفه اقتصادی بهتری انجام خواهد شد. انتشار گازهای گلخانه ای میتواند موجب بالا رفتن دمای کلی کره زمین شده و به همه ما آسیب برساند.

مدیریت صحیح در حاصل خیزی خاک و تغذیه گیاهی

بازار محصولات ارگانیک، که اولین گام آنها در سال 310 گرفته شده است، هر سال بین افزایش می یابد. با نگاه به ابعاد تجاری، تجارت جهانی محصولات کشاورزی آلی بیش از چهل میلیارد دلار است. واقعیت این است که کود ها و مواد حاصل خیز کننده شیمیایی ساخت بشر از یک سو موجب افزایش عملکرد محصولات با هزینه نسبتا کم شده و از سوی دیگر باعث به هم خوردن تعادل طبیعی حیات جانداران، آلودگی خاک و آلودگی آب های سطحی و زیرزمینی می شوند. مهمتر از همه آن که این کود ها باعث ایجاد مشکلاتی در سلامت مصرف کنندگان می شوند. از آنجا که در سال­های اخیر، شمار مواد شیمیایی کشاورزی مورد استفاده به طور چشم­گیری افزایش یافته است، به گونه­ای که بیش از۴۰۰ ماده شیمیایی ضدآفت در نظام کشاورزی رایج موجود می­باشد، بسیاری از افراد به عدم وجود مواد شیمیایی مضر در غذاهایشان اهمیت داده و در مورد آثار سوء ناشی ازمصرف آن­ها نگران هستند.

علم و فناوری کشاورزی ارگانیک (زیستی)

اولین کنگره چالشهای کود در ایران، ۱۲ -۱۰ اسفند ۱۳۸۹ تهران، انتشارات مؤسسه تحقیقات خاک و آب. در کشاورزی ارگانیک به جای استفاده از کود های مضر شیمیایی از مواد آلی و کود های بیولوژیک استفاده می شود. مواد آلی، به موادی گفته می شود که منشا گیاهی و جانوری داشته باشد و علاوه بر تامین مواد غذایی لازم برای رشد گیاهان، اثرات مثبتی بر خاک و حاصلخیزی آن دارند.

به زبانی دیگر، آینده کره زمین را فدای نسل امروز نکنند. شما همچنین میتوانید بذر انواع محصولات ارگانیک مانند بروکلی ارگانیک، گوجه فرنگی زرد توپاز ارگانیک، بذر گوجه چری ارگانیک و … را از سایت فردین کشت تهیه نمایید. این مواد هنگام عبور از بدن کرم آغشته به مخاط دستگاه گوارش (ویتامین ها و آنزیم ها) شده و در نهایت به عنوان یک کود آلی غنی و بسیار مفید برای ساختمان و بهبود عناصر غذایی خاک مورد مصرف واقع می گردد. بنابراین ورمی کمپوست عبارت خواهد بود از فضولات کرم به همراه درصدی از مواد آلی و غذایی بستر و لاشه کرم ها.

  • لذا قبل از مصرف، باید از عدم حساسیت گیاه به آن ها اطمینان حاصل کرد.
  • باقیمانده کود های شیمیایی در خاک، همراه با آب آبیاری به سفره های آب های زیرزمینی نفوذ کرده و با استحصال دوباره آب به مصرف انسان ها و جانوران می رسد و آن ها را مسموم می کند.
  • کشاورزی مدرن با استفاده از روش های نوین به کشاورزان این امکان را میدهد تا آفات زمین خود را بدون استفاده از سموم از بین ببرند.
  • برنامه ریزی واحدهای کشاورزی درحال حاضر بیشتر از گذشته اهمیت پیدا نموده است.

انسان­ها برای جلوگیری از نابودی محصولات کشاورزی خود که با صرف هزینه، زحمت و زمان بسیار به دست می­آیند و هم چنین به دلیل رشد جمعیت و محدودیت­های موجود در تولید محصولات مختلف غذایی از روش­های متفاوتی جهت کنترل و دفع آفات نباتی استفاده می­نمایند. در میان این روش­ها یکی از رایج­ترین آن­ها استفاده از سموم دفع آفات می­باشد. تعریفی که آژانس حفاظت از محیط­زیست آمریکا از آفت­کش ارائه داده به این صورت است که آفت­کش ماده یا مخلوطی از مواد است که به منظور پیشگیری، نابودی، دفع یا کاهش هرگونه آفت به کار می­رود(گل زردی و همکاران، ۱۳۹۰­). این سموم پس از ورود به خاک قادرند اثر سمیت خود را برای مدت زمان طولانی حفظ کنند و پسماندهای سموم در خاک اثرات نامطلوبی بر موجودات خاکزی داشته و این مواد پس از جذب، توسط گیاهان وارد زنجیره­ی غذایی شده و منجر­­ به ایجاد اثرات سوء برای گیاه و انسان می­شوند(نجاتی­مقدم و بوزر جمهری، ۱۳۹۱­). به همین دلیل در سال­های اخیر سلامت محصولات تولیدشده در نظام­های مختلف کشاورزی از دو بعد تأثیرگذاری بر سلامت انسان­ها و محیط­زیست مورد توجه قرار گرفته، تا جایی که نهاده­های غیر­شیمیایی و روش­های تولید نوین و همچنین کشاورزی پایدار وارد چرخه تولید کشاورزی شده­اند( قربانی و حسین زاده، ۱۳۹۰­).

http://3darchitecture.ir