اخبار

اصول کشاورزی زیستی | agriculture-na

توسعه کشاورزی و پرورش گونه‌های اهلی توسط انسان باعث افزایش غذای موجود و شکل‌گیری شهرها و تمدن‌ها شد. کشاورزی متمرکز که بر اساس کشت تک‌محصولی است، در قرن ۲۱ بیشترین خروجی را به خود اختصاص داده‌است، اگرچه هنوز، زندگی نزدیک به ۲ میلیارد انسان به کشاورزی معیشتی وابسته است. مصرف کود های شیمیایی تعادل طبیعی موجودات زنده داخل خاک و محیط زیست بشر و جانوران را بر هم زده و آینده کره زمین را به مخاطره می اندازد. با اينكه كشاورزي زيستي به سيستمي اطلاق مي‌شود كه از واريته‌هاي اصلاح نژادشده ژنيتيكي و كودها و سموم شيميايي استفاده نمي‌كند. كشاورزي ارگانيك يك سيستم مديريتي جامعي است كه كميت و كيفيت محصولات از توليد تا فرآوري و انتقال به مصرف كننده، سلامت خاك، گياه، حيوان، انسان، ميكروارگانيسم‌ها و محيط سياره زمين بعنوان يك موجود زندة واحد، اصول اكولوژوكي و محيط زيست، اصول عدالت و روابط اجتماعي و احترام به مخلوقات و اصول پايداري زيستي در آن مد نظر است. 3- آخرين دليل براي درخواست توليد محصولات ارگانيك در سطح دنيا وجود باورهای مذهبی و اخلاقی است که این باور ها محيط زيست را بعنوان محيطي براي پرورش نسل‌هاي گذشته حال و آينده و به جهت توليد غذا براي نسل‌هاي مختلف در نظر مي‌گيرد وهر گونه صدمه زدن به آن را از لحاظ اخلاقي و يا مذهبي را محكوم مي‌كند .

  • یکی از روش های مبارزه با کرم گلوگاه انار تراشیدن تاج انار به وسیله یک برس برقی ساده می باشد .
  • بيشتركشاورزان‌درخواهنديافت‌كه‌بخشي‌از محصولاتشان‌مطابق‌نيازهاي‌خريداران يااستاندارهانبوده‌ودربازارمحصولات رايج،فروخته‌خواهدشدويااينكه‌براي‌تغذيه دام مورداستفاده‌قرارخواهدگرفت.
  • استفاده بیش از حد از منابع خاک میتواند باعث فرسایش و کمبود عناصر غذایی و در نهایت تخریب خاک شود.
  • شما با استفاده از کتابراه همیشه و همه جا به کتاب‌ها و کتابخانه خود دسترسی دارید و می‌توانید به سادگی از هر فرصتی برای مطالعه استفاده کنید.
  • از آنجا که پیشینهٔ کشاورزی به ۱۰٬۰۰۰[۴] سال پیش بازمی‌گردد دارای گسترهٔ پهناوری در سراسر جهان می‌باشد.

و با بستن گونی با نوارهای مقوایی لانه زنبوری به دور تنه بعضی از درختان میوه مانند سیب درختی، می توان آفت هایی مانند کرم سیب را که برای انجام زمستان گذرانی به لابلای این گونی ها و مقواها پناهنده می شوند، به دام انداخت و آن ها را از بین برد. و برای مبارزه با کرم خراط که تنه درختانی مانند مجله خبری کشاورزی گردو را سوراخ می کنند، می توان با وارد کردن سیم مفتولی درون سوراخ های ایجاد شده توسط آفت و یا استفاده از نوارهای چسبدار کایرمونی بر روی تنه و شاخه های اصلی درخت، لاروهای آفت را کشت و از بین برد. مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت در مصرف کود های حیوانی، اطمینان از پوسیده بودن آن هاست.

شما می توانید یک قرار ملاقات یا درخواست برای اطلاعات جامع ایجاد کنید.

زنجیره تولید از مزرعه گرفته تا زمانی که بدست مصرف کننده میرسد. باید به گونه ای مدیریت شود تا با همین کیفیت و همین فراوانی قابل دسترسی برای نسل های آینده نیز باشد و کشاورزی پایدار اصول و راهکارهای دستیابی به این موفقیت را بیان میکند. آلودگی های زیست محیطی سالهاست که بر اثر استفاده از سموم شیمیایی گریبانگیر سلامت محیط زیست است. امروزه وسایلی مانند نوارهای رنگی، تله های نوری و تله های فرمونی، کاربرد وسیعی برای به دام اندازی و از بین بردن بعضی از آفت های کشاورزی پیدا کرده اند.

پیشرفت اقتصادی: کشاورزی ارگانیک

این عملیات کاملاً خودکار بوده و توسط سیستم انجام می پذیرد. جهت پرداخت مبلغ شما به درگاه پرداخت یکی از بانک ها منتقل خواهید شد، برای پرداخت آنلاین از درگاه بانک این بانک ها، حتماً نیاز نیست که شما شماره کارت همان بانک را داشته باشید و بلکه شما میتوانید از طریقهمهکارت های عضو شبکه بانکی، مبلغ را پرداخت نمایید. کشوری که در عرصه کشاورزی توانمند است قدرت استراتژیک بیشتری داشته و ذخایر محصولات غذایی هر کشور میزان استقامت آن کشور را تعیین مینماید. استفاده هوشمندانه از منابع و مدیریت مصرف در نهایت چرخه ای دقیق و منظم از تولید و مصرف را به وجود خواهد آورد که نه با کمبود رو به رو میشود و نه در آن اسراف اتفاق میافتد. استفاده از منابع تجدید ناپذیر هم به ذخایر سایر منابع کمک کرده و هم روش سالمتری برای تولید میباشد.

پیشگیری از آفت در کشاورزی ارگانیک

بنابراین با به دام اندازی حشرات نر با استفاده از تله های فرمونی از تجدید نسل آفت جلوگیری کرده و جمعیت آن را کاهش می دهند. باقیمانده کود های شیمیایی در خاک، همراه با آب آبیاری به سفره های آب های زیرزمینی نفوذ کرده و با استحصال دوباره آب به مصرف انسان ها و جانوران می رسد و آن ها را مسموم می کند. درمقايسه محصولات مزارع زيستي ورايج درانتاريو(كانادا)،كشت لوبياوذرت براي كشاورزان زيستي،حتي بدون پرداخت مابه التفاوت،سودبيشتري داشت.غلات پاييزه در مزارع زيستي درمقايسه بامزارع رايج،سودكمتري داشت. كشاورزان زيستي بابهبودساختمان خاك واعمال مديريّت مناسب دريافته اندكه نسبت به نظام هاي رايج دربرخي مواقع به خاك ورزي كمتري نيازاست. ‘اصول تعیین حد مطلوب در واحدهای کشاورزی’, محیط شناسی, 10, pp. -.

http://3darchitecture.ir