افزایش کشت گیاهان دارویی در اراضی دیم کشور/ضرورت تجارت و برندسازی


به گزارش خبرنگار اقتصادی علی رضا مهاجر، امروز (یکشنبه) در همایش روز ملی گل و راه اندازی کارگاه آموزشی گلاب، درباره بیمه کشاورزی افزود: امیدوارم روزی برسد که همه باغات و مزارع بیمه شوند و شرایط مهیا شود. طوری توسعه دهید که اگر اتفاقی افتاد، دچار بحران نشوید.
معاون امور کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت 70 درصد حق بیمه و 30 درصد بر عهده کشاورزان است.
به گفته وی، از آنجایی که آگاهی در این بخش ناکافی است، تعداد کمی از کشاورزان محصولات خود را بیمه می کنند و این مشکل باعث می شود شرکت های بیمه نتوانند خسارت پرداخت کنند.
وی در خصوص مشکلات صادرات و علائم تجاری در این بخش تصریح کرد: اقدامات ما در این بخش واقعی نیست و دولت ها نقش واقعی خود را ایفا نمی کنند. زیرا دولت ها معمولا نماینده بخش خصوصی هستند، اما اکنون برعکس است.
مهاجر اولین اصل در کار را بازاریابی دانست و گفت: مصرف کننده باید کالا را بشناسد و تمایل به خرید داشته باشد تا محصول تولید، فرآوری و بسته بندی شود.
وی افزود: مشتری باید بداند گلاب و زعفران چیست و بخش خصوصی باید بداند که چگونه روی تبلیغاتی که منجر به کسب و کار و برند می شود کار کند.
https://www.irna.ir/news/85474491/%D8%A7%D9%81%D8%B2%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%DA%A9%D8%B4%D8%AA-%DA%AF%DB%8C%D8%A7%D9%87%D8%A7%D9%86-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D9%88%DB%8C%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AF%DB%8C%D9%85%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%88-%D8%A8%D8%B1%D9%86%D8%AF%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C

