اخبار

اقتصادی تر شدن کشت برنج از مزیت های ساخت کمباین برداشت برنج در کشور کشاورزان پرس

کپه بعدی را در دست گرفته و به روش گفته شده آن را قطع کنید. به سمت کپه بعدی حرکت کنید و قطع کردن را ادامه دهید تا زمانی که دستتان پر شود. گیاه را از محل 20 سانتی متری بالای پایه آن به نحوی در دست بگیرید که شصت دستتان به طرف شما باشد.

جذب 100درصدی اسناد خزانه کهگیلویه و بویراحمد/تولید ۲۸۸ هزار تن محصولات جالیزی دراستان/پیشرفت 91 درصدی سد چم شیر در گچساران

در صورت لزوم، سمپاشی روز بعد (در زمان ظهور پشه ها ) تکرار شود. در یک ماه اول وجود آب دائم در پایه بوته ها در کنترل رشد علف هرز موثر است. در انتهای برداشت محصول agriculture-na و زمانی که برنج ها آماده ی استفاده می شود، هر خانواده از برنج تازه برداشت شده برای پخت ناهار استفاده می کنند و نتیجه ی زحمت و تلاششان را به هم تبریک می گویند.

پنجمین نمایشگاه تخصصی صنایع و ماشین‌الات کشاورزی، نهاده‌ها، ابیاری، آبرسانی، دام، طیور، شیلات، آبزیان و دامپ‍زشتی استان لرستان باحضور معاون وزیر جهاد کشاورزی مهندس کشاورز افتتاح شد. کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به انجمن واردکنندگان برنج ایران است. برخی برنج را ” به رنج ” هم می گویند، محصولی که واقعاً با رنج فراوان کشاورز به بار می نشیند. اما فصل برداشت این محصول همیشه همراه با شادی و نشاط است و به گفته کشاورزان هیچ چیز به اندازه دمی در کنار کیسه های شالی، خستگی را از تن بیرون نمی کند. برنج با رنج فراوان کشاورز به بار می نشیند اما فصل برداشت این محصول همیشه همراه با شادی و نشاط است و به گفته کشاورزان هیچ چیز به اندازه دمی در کنار کیسه های شالی، خستگی را از تن بیرون نمی کند. اگر به دنبال زمان خرید برنج هستید، با توجه به زمان برداشت برنج اقدام به خرید کنید.

ارسال نظر:

نشاکار فروشگاه آنلاین برنج ایرانی می باشد که در سال 97 توسط تعدادی از نشاکاران شهرستان تالش تاسیس گردید و هدف آنها ارائه مستقیم محصولات خود به مصرف کننده ها می باشد. با آماده شدن خزانه، آب را تا ارتفاع ۳ سانتی‌متر درون هر کدام از کرتهای آماده شده نگه می‌دارند. سپس بذور جوانه‌دار شده را بطور متراکم در سطح خزانه می‌پاشند. در این مرحله ریختن کلش سوخته بر روی بذرها در گیلان رواج دارد. از این به بعد نیز فقط در طول روز در داخل خزانه آب وجود دارد و در هنگام غروب آب خزانه خارج می شود. به منظور آماده سازی بذر برای کاشت، با توجه به میزان بذر ظرف یا حوضی از محلول آب و نمک را برای آن تهیه می کنند.

۵- دستگاه ویجین:

برای تولید برنج هاشمی، زمین کشاورزی طی سه مرحله شخم زده می شود که به مراحل شخم زدن در زبان مازندرانی کل نیز می گویند. در کلاس کل شخم زدن زمین توسط تراکتور انجام می شود که زمین به اندازه ۲۰ الی ۲۵ سانتیمتر زیر و رو می شود. این کار زمین را برای شخم شدن در دوره دوم و سوم آماده می کند. در مراحل بعدی شخم زدن زمین نسبت به شغل اولیه آمادگی بیشتری دارند. برنج بعد از عبور از دریچه ورودی قابل تنظیم، وارد کردن سفید کن و توسط مارپیچ در طول دستگاه به جلو رانده می شود. برنج پس از رسیدن به توپی که دارای دو برجستگی است، به چرخش درآمده و پس از سفید شدن از دریچه خروجی تخلیه می شود.

در سیستم های یک مرحله ای نوع مالشی ضمن پایین بودن ظرفیت کار، مقدار شکست برنج نیز افزایش پیدا می کند. عمل براق کردن یا صیقل دادن24توسط ماشین دیگری که پولیشر نامیده می شود، انجام می شود. متداول ترین نوع پوست کن مورد استفاده در خط تبدیل برنج، پوست کن لاستیکی است. این پوست کن دارای دو غلطک با روکش لاستیکی بوده که در جهت مخالف یکدیگر و در سرعت های متفاوتی می چرخند.