اخبار

الگوی کشت را دقیق کنیم مجله خبری کشاورزی

کشاورز میتواند با داشتن این مدل به عنوان هشدار زمان حمله اولیه آفات یک برنامه دفاعی داشته باشد و تلفات محصول را تا حد مطلوبی کاهش دهد. اما راندمان آبیاری 45% میباشد که با کمک هوشمند سازی آبیاری می توان این راندمان را تا 65% افزایش داد. گوشتهای یخزده از کشورهای زلاندنو، استرالیا و جاهای دیگر وارد کردند؛ گوشتهایی که حتی ذبح شرعی هم نبود؛ ذائقه مردم هم نبود؛ شروع این اتفاقات دهه 1340 است؛ که در دهه 1350 هم ادامه پیدا کرد. آنچه بیشتر مردم باید از آن استقبال کنند ، دانش و درک چگونگی عملکرد این مفهوم است. هزینه ساخت گلخانه در چند سال اول به طور کامل جبران خواهد شد و سوددهی آن از پرورش محصول سنتی راحتتر خواهد بود.

سکو: وسیله ناقلی که سنجنده را حمل می کند، سکو (Platform )نام دارد. سنجنده: وسیله ای که تابش الکترومغناطیسی بازتابیده از یک شیء یا پدیده را آشکارسازی می کند، سنجنده (Senesor)نامیده می شود. در حقیقت ، کشاورزی نوآورانه شاخه ای از تجزیه و تحلیل داده ها و ریاضیات محسوب می شود. تکنیک های مختلف تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد که کشاورزان می توانند از آنها استفاده کنند. به عنوان مثال ، اگرچه فناوری هوشمند ، کشاورزان می توانند حاصلخیزی زمین های کشاورزی خود را از طریق تجزیه و تحلیل و مقایسه تصاویر ماهواره ای ایجاد کنند و در پایان از داده ها برای استخراج پتانسیل عملکرد یک سرزمین معین استفاده کنند. کشاورزی هوشمند پتانسیل زیادی در سودآوری و پایداری کشاورزی ، افزایش مقبولیت مصرف کننده ، کاهش ورودی منابع و هزینه دارد. نتیجه این امر کاهش تلفات و افزایش کیفیت محصولات می گردد.

از دیدگاه کشاورزان، در کشاورزی هوشمند کشاورز با تصمیم گیری، عملیات و مدیریت بهتر، بهره برداری از کشاورزی را کارآمدتر می کند. بهره برداری: این عامل آخرین مرحله سنجش از دوراست که در آن اطلاعات کاربردی برای حل مشکل و یا تصمیم گیری و بر نامه ریزی در زمینه ای خاص مورد بهره برداری قرار می گیرد. کشاورزی هوشمند و مبتنی بر اینترنت اشیاء زمینه را برای «سومین انقلاب سبز» فراهم میکند. به نظر می رسد علاوه بر اصلاح ژنتیکی و انتخاب محصولات ، کشاورزی هوشمند با استفاده از تکنیک ها و ابزارهای نوآورانه کشاورزی مسیر انقلاب سبز را طی می کند. اقتصاد هیچ ملتی بدون صادرات به پویایی و رقابتپذیری خودش نخواهد رسید و هدف ما این است که صادرات را از طریق آموزش در تمام روستاها نهادینه کرده و از آنجا به تمام بخشهای کشاورزی کشور گسترش دهیم تا علاوه بر فرهنگ، درستکاری، صداقت و تلاش برای کار خوب، محصولات خود را در دنیا بهعنوان یک کالای پرمزیت معرفی کنیم که مسلما در بازاریابی بهشدت مورد استفاده قرار گرفته و منافع خوبی به کشور برمیگرداند. استاندارد 802.15.4 فناوری بی سیمی است که زیگبی را به عنوان یک استاندارد جهانی منبع باز معرفی نمودهاست.

، حاصلخیزی خاک در واقع شروعی برای کاربرد گسترده کشاورزی دقیق در سیستم زراعی بود افزون بر عامل بهره وری، افزایش کارآیی نیز دیگر هدف اصلی سایت agriculture-na کشاورزی هوشمند است. اینترنت اشیا در واقع یک شبکه بزرگ از دستگاههای متصل به یکدیگر است. اکنون بهبود ICT امکان ایجاد یک شبکه حسگر را فراهم می کند که به موجب آن کشاورزان می توانند وضعیت خاک ، حیوانات و گیاهان را به یکدیگر متصل کرده و با نیازهای تولیدی مانند داروها ، کود و آب هماهنگ کنند. به عنوان مثال ، کشاورزان اکنون می توانند از هواپیماهای بدون سرنشین ، دستگاه های جغرافیایی و حسگرها برای بهبود شیوه های کشاورزی خود استفاده کنند. برای بهبود عملیات مزرعه داری، دستگاه های آیوتی نصب شده در مزرعه باید به صورت یک چرخه متداول اطلاعات را جمع آوری کرده و آنها را پردازش کنند. با وجود مشکلاتی مانند کمبود زمینهای قابل کشت، افزایش نیاز به آب شیرین (70 درصد آب شیرین جهان، در زمینهای کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرد و در ایران تا حدود 90 درصد گزارش شده است) و دیگر فاکتورهایی که قابل پیش بینی نیستند مانند تاثیرات تغییرات اقلیمی که میتواند چرخه زندگی بسیاری از گیاهان و جانوران را تحت تاثیر قرار دهد؛ بنابراین تولید غذا باید تا سال 2050 به اندازه 70 تا 100 درصد نسبت به امروز افزایش پیدا کند تا غذای کافی برای جمعیت 9 میلیاردی زمین وجود داشته باشد.

در این زیر بخش، صادرات شیر و محصولات لبنی با وزن ۱۵۸ هزار تن، ارزآوری ۱۴۴ میلیون دلاری را برای کشور رقم زده که از این مجموعه میتوان به صادرات پنیر و کشک ۳۷ هزار تن به ارزش ۵۰ میلیون دلار، شیر و خامه با وزن ۴۹ هزار تنی به ارزش ۴۳ میلیون دلار، شیر خشک صنعتی با وزن ۲۲ هزار تن و ۴۱ میلیون دلار، دوغ، ماست و کفیر با وزن ۶۶ هزار تن و به وزن ۲۸ میلیون دلار و صادرات بستنی با وزن ۱۴ هزار تن به ارزش ۲۴ میلیون دلار اشاره کرد. جمع آوری اطلاعات سنسورها از طریق اتصال آنها به IP ترمینال با پروتکل RS232 و یا RS485 صورت می پذیرد. اطلاعات سنسورها با پرونکل زیگبی (Zigbee) به گیت وی نصب شده در پارک ارسال میشوند و گیتوی این اطلاعات را از طریق شبکه مخابراتی 3G یا GPRSبه سرور ارسال مینماید. از طرفی، تعامل سازنده این وزارتخانه با محافل علمی از جمله دانشگاه­ها، بستری برای پیشبرد این اهداف فراهم میکرد. و امکان استفاده از شاخص های طیفی متعددی مانند شاخص نرمالشده تفاوت پوشش گیاهی(NDVI) را فراهم می کنند.

وجود Pfr در بذر برای جوانهزنی ضروری است و مقدار آن در طی آبگیری بذر افزایش مییابد. در نتیجه مصرف آب مقدار قابل ملاحظهای کاهش صورت خواهد گرفت. حملات این آفتها با ایجاد تونلهایی منجر به تلفات و از دست دادن مقدار زیادی از این محصول میشود. برای حاصل شدن بهترین کیفیت این محصول لازم است کشاورز با داشتن اطلاعات دقیق آبیاری, محصول را بهبود بخشد. به عنوان مثال ، استفاده از حسگرها به کشاورزان کمک می کند تا تصمیم بگیرند که چگونه ، کجا و چه زمان منابع خاصی را برای بهبود تولیدات اقتصادی و اقتصادی اختصاص دهند. یا به عنوان مثال اگر علائم بیماری در یک حیوان مشاهده شد، آن را از بقیه حیوانات جدا و مورد درمان قرار دهند، در نتیجه از شیوع بیماری میان آنها جلوگیری کرده و سلامت گله را بهبود دهند. مطالعات مرکز تحقیقات کشاورزی خراسان رضوی حاکی از آن است که کشت خربزه دیررس سبزوار ( مه ولاتی) با استفاده از آب شور و لب شور، علاوه بر کاهش تلفات آب، افزایش صادرات این محصول را نیز به همراه دارد. علاوه بر این، چنین استفاده ای از IoT در کشاورزی نه تنها در مدیریت موثر آب بلکه در اطمینان از محتوای صحیح آب در محصولات کشاورزی کمک می کند که به نوبه خود ارزش بازار آنها را افزایش می دهد.

از سوی دیگر گلخانه راه حلی مدرن برای مبارزه با گرما و سرمای ناگهانی هوا است؛ از این رو کشت انواع صیفی جات و سبزیجات خارج از فصل، در گلخانه مقدور است. وی با اشاره به اینکه هشت واحد گلخانه در زمینه تولید توت فرنگی فعالیت میکنند، اظهار داشت: سطح زیر کشت توت فرنگی در این گلخانهها ۳.۵ هکتار است. در زمینه عوامل مؤثر بر پذیرش نوآوری های کشاورزی از سوی کشاورزان، مطالعات متعددی صورت گرفته است که به نتایج برخی از آنها اشاره می شود. شما درباره تبادل دو جانبه اطلاعات هم به درستی اشاره کردید که نیاز به تکمیل شدن هست.

یکی از مشکلات چرخه ی تولید محصولات کشاورزی ؛ موضوع بازاریابی ودسترسی به خریدارمی باشد که این امر نیز به دلیل پراکندگی مناطق روستایی ودوری آن از مراکز فروش می باشد. ما پیشبینی میکنیم مصرف همه کالاهای کشاورزی در این سال افزایش یابد، بجز گوشت گوساله که مصرف آن نسبت به سال قبل ۴.۴ درصد کاهش مییابد. وی در ادامه در خصوص محصولات رایج تولید شده در ایران افزود: طبق نمودار زیر دو محصول رایج که بسیار آببر هستند، برنج و چغندر قند که ۷۰۰ میلی متر آب برای تولید نیاز دارند در برخی از مناطق ایران محصولات خیلی ویژه و محبوب و محل درآمدی هستند در حالی که کشور ما آب ندارد.

کشاورزی، صنعتی است که در آن کارها مستقیماً در ارتباط با انسان ها قرار دارد. قبل از نصب تجهیزات لازم است نوع محصول و میزان آبیاری آن بررسی شود تا بر اساس این اطلاعات و رطوبت لحظهای خاک, به میزان مناسبی, آبیاری انجام شود. برای خرید لوازم و تجهیزات کشاورزی و یا راه اندازی زراعت خود با تیم سایت کشاورزی تماس بگیرید و پس از دریافت کاتالوگ محصولات و مشاوره رایگان خرید خود را با خیال راحت انجام دهید. به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ با توجه به شرایط و نیازهای فعلی کشور دیگر کشاورزی به شیوه سنتی دیگر سودی برای کشور ندارد و کشاورزان باید از تجهیزات پیشرفته استفاده کرده و از شیوه های نوین در کار خود استفاده کنند. این مقام مسوول در وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: با اقدامات دولت سیزدهم افزایش ذخایر راهبردی کالاهای اساسی از دو ماه به چهار ماه رسید.

کنترل علف های هرز بر اساس توزیع مکانی آنها راهی برای صرفه جویی در هزینه هااست.شناسایی علف های هرز از طریق سنجش از دور بستگی به وجود تفاوت های بارز بین علف هرز و محیط پیرامون آن (خاک و گیاه زراعی)دارد. تکنولوژی های مدرن کشاورزی : از آنجا که اطلاعات مکانی مبتنی بر مکان هستند، نرم افزار GIS از نظر کشاورزی دقیق به ابزاری فوق العاده مفید تبدیل می شود. تجزیه و تحلیل اطلاعات:اطلاعات ماهواره ای به دو روش چشمی و رقومی مورد پردازش و تجزیه و تحلیل دقیق قرار گرفته و بر اساس اهداف مطالعه تبدیل به اطلاعات مفید و کاربردی می شوند. این داده ها که داده های خام نامیده می شود، در ایستگاه گیرنده مورد پردازش قرار گرفته و پس از اعمال تصحیحات تبدیل به اطلاعات تصویری می شود.

ارسال داده ها، دریافت و پردازش: انرژی ثبت شده توسط سنجنده هابه صورت پالس های الکترونیک به سوی زمین ارسال و توسط ایستگاه های گیرنده دریافت می شود. اگر تصمیم دارید شرایط لازم برای کشت انواع محصولات کشاورزی را به صورت گلخانهای فراهم کنید، بد نیست با مزایا و معایب کشت گلخانهای آشنا شوید. برای دستیابی به کیفیت بالای محصولات و کاهش تلفات میتوان با اندازهگیری پارامترهای مورد نیاز شرایط محیطی و رطوبتی را کنترل نمود. پارامترهای کشت: تابش نور- قطر ساقه گیاه – رطوبت برگ. کشاورزی در آب و هوای بیابانی می تواند بسیار چالش برانگیز باشد اما هدف قطر متحول ساختن راهحل ها برای رشد محصولات در محیط خشک کشور می باشد. کیوی از میوههای حساس میباشد که کیفیت آن با اندازه و قطر و طعم شیرینیاش سنجیده میشود. سپس اطلاعات به سمت سرور ارسال شده و اطلاعات هر سنسور به همراه محل جغرافیای آن را بر روی وب قابل مشاهده خواهد شد. در این راستا روز به روز توجه و تمرکز بیشتری به زمین های کشاورزی هوشمند خواهد شد. این استاد دانشگاه از سوی دیگر، عدم تمرکز کشاورزی در یک نقطه را از دیگر اشکالاتی دانست که به هوشمندسازی آسیب خواهد زد، وی معتقد است مازندران قطب کشاورزی کشور است، اگر مسئولان سرمایه گذاری کشاورزی را در این استان متمرکز کند، با توجه به ظرفیت و استعداد بالا می توان به هوشمندسازی کامل آن اقدام کرد تا پس از عملیاتی کردن کشاورزی هوشمند الگویی برای سایراستان ها باشد.

این امر باعث شده تا میزان استفاده از کود تا 2 برابر کاهش پیدا کند (حدود 99.9 درصد نسبت به قبل کاهش پیدا کند). این روش اگر با مدیریت دقیق کشاورز همراه شود، میتواند محصول را از عوامل بیماریزا، سموم و سایر آلایندههای خطرناک حفظ کند و اینگونه باعث سلامتی هرچه بیشتر مصرف کنندگان گردد. البته گلخانههای دوجداره معمولاً دارای سقفهای گرد (سبک کوونست) هستند که باعث افزایش چکههای سقفی بر روی برگها میشود. رصد زمین از زمان های قدیم مورد استفاده قرار می گرفته است اما پیشرفته ترین فناوری که در رویکردهای کشاورزی هوشمند ارائه شده است ، جمع آوری داده های ماهواره ای با کیفیت را تضمین می کند. با توجه به نکات فوق سنجش از دور را می توان در عوامل زیر خالصه کرد: منبع انرژی: اولین نیاز سنجش از دور منبع انرژی است تا بتواند امواج الکترومغناطیسی را به سوی پدیده ارسال کند. این امر به این واقعیت نسبت داده می شود که کشاورزی هوشمند استفاده از فناوری در پیش بینی های هواشناسی سایت خاص ، نقشه برداری احتمال از بلایا و بیماری ها و پیش بینی عملکرد را تشویق می کند.

طبق نوشتجات از جنگلها برای کشتیسازی بهرهبرداری میشد، شهرها سریعاً توسعه مییافتند، کارخانجات چلیکسازی، زغال و قطران ظهور مییافتند و اراضی پاکسازی شده به کشاورزی تخصیص داده میشدند. او افزود: عملکرد غلات در کشور تقریبلا ثابت بوده و سه چهارم اراضی کشور را به غلات اختصاص دادیم اما عملکرد ما در زمینه غلات با تمام تاکیدی که بر خودکفایی غذایی و افزایش تولیدات غلات ثابت بوده است. به گزارش خبرنگار کشاورزی خبرگزاری تسنیم، محمدرضا جهان سوز رئیس بسیج مهندسین کشاورزی در مراسمی با عنوان شنبههای انقلاب، دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در زمینه کشاورزی اظهار کرد: در بخش کشاورزی مشکل عدم وجود آمارهای دقیق وجود دارد اما براساس آمار موجود میزان کل تولید محصولات زراعی در سال 57، 13.3 میلیون تن بوده که در سال 95 به 83 میلیون تن رسیده یعنی 523 درصد افزایش داشته است. روندها نشان می دهد که ادامه کار کشاورزی هوشمند در کشاورزی به کاهش برخی از مشکلات امنیت غذایی که امروزه در مناطق مختلف جهان تجربه می شود کمک خواهد کرد. کشاورزی هوشمند با هدف کاهش ردپای اکولوژیکی فرصت های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. با چنین رویکردهایی ، کشاورزان می توانند داده های مربوط به موقعیت خودرو را انتقال دهند و بتوانند زمین را به طور یکنواخت کشت کنند و به شما امکان صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت را می دهند.

جعفر قادری با تاکید بر ضرورت تغییر الگوی کشت در این استان بیان کرد: استان فارس قطب تولید برخی از محصولات کشاورزی است همچنان کشاورزی به روش سنتی و مانند گذشته است از این رو باید تغییر الگوی کشت از سنتی به گلخانه ای در دستور کار قرار گیرد. در استان کرمان ۲۴ میلیون مترمربع گلخانه با تولید سالانه حدود ۴۸۰ هزار تن محصول وجود دارد، براساس برنامه ششم و هفتم توسعه باید پنج هزار هکتار طرح کشت گلخانه ای در این استان اجرایی شود. اگر کسب و کار گلخانه ای دارید، شما هم می توانید فعالیت خود را در این فضای تخصصی و حرفهای معرفی کنید. شما همچنان در این کشور شاهد این هستید که آبرسانی از طریق جوی صورت گرفته و آب به صورت گسترده در آن هدر میرود.

علاوه بر این, ZigBee, وای فای, فناوریهای LoRa و LoRa با گستره وسیع انتقال خود، راه خود را به بازار کشاورزی هوشمند باز میکنند. علاوه بر اینکه این اطلاعات میتواند در صورت نیاز برای هشدار به کشاورز مورد استفاده قرار گیرد، تحلیل دادههای جمعآوریشده، امکان پیشبینی وضعیت هوا و هشدارهای لازم احتمالی برای اقدامات آتی را نیز فراهم میکند. TeamDev یک شرکت نرمافزاری ایتالیایی میباشد, که با دریافت اطلاعات محیطی و آب و هوا مدلی از انتشار آفات ارائه میدهد. کشاورزی در مقیاس صنعتی با استفاده از کودهای شیمیایی ، علف کش ها ، سموم دفع آفات ، آبیاری زیاد و سایر روش های غیر قابل کنترل می تواند به عنوان یک کشاورزی متداول در نظر گرفته شود. کنترل علف های هرز در این سیستم به صورت مکان ویژه انجام می شود.