اخبار

انتخاب تاريخ كاشت مناسب جهت كشت برنج

متداول ترین نوع پوست کن مورد استفاده در خط تبدیل برنج، پوست کن لاستیکی است. این پوست کن دارای دو غلطک با روکش لاستیکی بوده که در جهت مخالف یکدیگر و در سرعت های متفاوتی می چرخند. اختلاف سرعت خطی و فاصله بین دو غلطک موجب می شود که با عبور شلتوک از فاصله کم بین دو غلطک پوست از دانه جدا گردد. ظرفیت پوست کن به اندازه غلطک ها، نوع رقم، رطوبت و درجه پوست کنی آن بستگی دارد.

برنامه کودی برنج هنگام ظهور خوشه

باقلا قادر به تحمل ماندابی نبوده و pH مناسب آن حدود ۶ الی ۷ است. برداشت لوبیا زمانی انجام می گیرد که ۸۰ درصد غلاف ها تغییر رنگ داده و زرد شده باشند. از بیماری های مهم لوبیا سبز، سوختگی قـارچی، زنـگ، نماتـد، آنتراکتـوز و بیماری موزائیک را می توان نام برد.

در سال ۹۸ با اندک بهبود شرایط بارندگی به رغم مخالفت کارشناسان، دولت ممنوعیت کشت برنج را در استان خوزستان برداشت و اجازه کشت این محصول را در این استان دارد. استان خوزستان آب و هوایی گرم و مرطوب دارد که برای کشت برخی از انواع برنج مناسب است. وجود چندین رود در این استان سبب شده است تا آب کافی برای کشت برنج عنبربو در دسترس باشد. برنج عنبربو که در استان خوزستان تولید می‌شود، دانه‌های ریزتری نسبت به برنج‌های شمالی دارد. شوشتر، دزفول، شادگان و خرمشهر مناطقی از استان خوزستان هستند که در آن‌ها برنج عنبربو تولید می‌شود. همچنین به گفته محمد موسوی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، در سال‌های گذشته ۷۴۱ هکتار مزارع کاشت سبزیجات با مخلوط آب سالم و فاضلاب آبیاری شده و سهم فاضلاب در این آبیاری بین ۱۵ تا ۳۵ درصد بوده‌است.

دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ را با حضور ساداتی‌نژاد بررسی می‌کنیم

برنج کشت دوم بعد از برداشت کشت اول در طی مراحلی توسط کشاورزان انجام می شود. در مناطق شمالی اکثرا برنج طارم را در کشت اول می کارند و در کشت دوم برنج بهنام می کارند. به نظر مي رسد براي هر رقم يک تاريخ کاشت مطلوب وجود دارد که در خارج از آن دامنه عملکرد کاهش مي يابد، لذا با تأخير در کشت با اثر بر روي اجزاء عملکرد agriculture-na سبب کاهش عملکرد مي شود. نتايج فوق با نتايج جوگل و همکاران ، بالي و همکاران مطابقت دارد. به گونه اي که در تحقيق بالي با تأخير در کاشت، عملکرد 5/32 درصد کاهش يافت بطوريکه همه اجزاي عملکرد در اثر تأخير در کشت کاهش يافتند. میزان هزینه اولیه برای یک هکتار حدود پنج ملیون تومان به علاوه زمین مناسب برای کشت است.

۷۰۰ پَک آموزشی برای دانش‌آموزان کنکوری مناطق محروم لرستان تهیه شد

اولین مرحله از مجموعه مراحل کشت برنج، مرحله جوانه‌دار کردن بذر برنج است. کشاورزان جهت تفسیر درست نتیجه آزمایش و تنظیم برنامه دقیق کودی برای کشت برنج، به مشورت با مشاورین باغبانینیاز دارند. پیدا کردن بهترین مشاوران و کارشناسان نیز کار راحتی به نظر نمی رسد. این افراد باید تجربه و دانش کافی در این زمینه داشته باشند. شما می توانید با مراجعه به صفحه مشاورین کشاورزی نارنج اسپادانا، با آن ها در این زمینه مشورت کنید.