اخبار

انواع ابزارآلات کشاورزی که هر کشاورز باید آن‌ها را بشناسد پایگاه خبری فناوری غذا و صنایع تبدیلی کشاورزی ایران

قدیمی ترین شواهد روش های آبیاری به ۶۰۰۰ سال قبل از میلاد به بخشی از کشور اردن، منطقه ای که اغلب به عنوان مهد تمدن شناخته می شود، باز می گردد. هر جا که تمدن رشد کرد، انسان ها سدهای باستانی، مخازن و سیستم های پیچیده کانال های آبیاری ساخته اند. در قاره آمریکا، قبایل آزتک مایل ها سیستم قنات ایجاد کرده بودند تا آب را به زمین های کشت شده خود هدایت کنند.

با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت. همانطور که زهکشی مزارع کشاورزی فواید بسیاری دارد و ما آن ها را خدمت شما عزیزان گفتیم معایبی هم دارد که در این بحش می خواهیم به مهم ترین آن ها بپردازیم. همراه عزیز سلام حداکثر یک سال برای شما جریمه دیرکرد در نظر گ…

اتمام کاداستر اراضی تا پایان سال ۱۴۰۱

برخی از محصولات هستند که بعد از چند بار کاشت تمامی مواد معدنی آن را گرفته و خاک را به یک خاک مرده تبدیل می‌کنند. کشاورزان برای اینکه بتوانند این مواد مغذی و معدنی را دوباره به خاک برگردانند از کودها استفاده می‌کنند. همچنین به دلیل رقابت بالا کشاورزان برای اینکه بتوانند از کار خود سود مالی برداشت agriculture-na کنند باید میزان محصولات را نیز افزایش دهند که کود می‌تواند این امر را محقق کند. ٬ یکی از مهم‌ترین بحث‌ها در کشاورزی موفق شناخت کودها می‌باشد. کسانی که می‌خواهند در حوزه تغذیه گیاهی کار کنند باید در وهله اول کود را از لحاظ کیفیت و کارایی بشناسند تا بتوانند برنامه غذایی درست را ببندند.

همزمان با چنین تفکری دستیابی انسان به مواد شیمیایی چون کود وسموم موجب تحول درکشاورزی نوین و فراموشی زراعت سنتی شد؛ به منظور افزایش کارایی و عملکرد محصولات، کشاورزی تجاری با رویکردی نوین مورد توجه جهانیان واقع شد. دراین زمان بشر بیشتر به فکر برطرف کردن گرسنگی خود بود و نگرانی‌ای از تخریب منابع طبیعی نداشت،‌ چراکه کشاورزی تجاری نگرش ماشینی منابع طبیعی رابه او القا کرده بود. این رویکرد که در پیش به عنوان نظام کشاورزی متداول از آن یاد شد، به شدت ایمنی زیستی را مورد تهدید قرار می‌داد. استفاده از سموم دفع آفات کشاورزی به قدری متداول است که اصطلاح آفت کش ها اغلب به عنوان مترادف با محصول محافظت از گیاه استفاده می شوند. این ماده معمولاً برای از بین بردن یا کنترل انواع آفات کشاورزی استفاده می شود.

آبیاری قطره ای یا میکرو

کودهای شیمیایی بر روی میکرو ارگانیسم‌هایی که در خاک زندگی می‌کنند، تاثیر می‌گذارند. اسیدیته این مواد باعث تغییر PH خاک و در نتیجه، موجب تغییر میکرو ارگانیسم‌های موجود در خاک می‌شود. استفاده طولانی مدت می‌تواند باعث رشد آفت‌ها و از بین رفتن میکروب‌های موجود در خاک شود.