اخبار

انواع خاک در کشاورزی انواع خاک در کشاورزی کود کامل و کود بهاره | agriculture-na

بافت های گیاهی و حیوانی که روند تجزیه شدن را طی کرده و بطور کلی دارای رنگ سیاه یا قهوه ای تیره بوده و به اسم « هوموس » نامیده می شود. بخش آلی خاک را به دو جزء عمده می توان تقسیم نمود؛ بافت های گیاهی و حیوانی. همچنین می توانید تکنیک های باغبانی “بدون شخم” یا “بدون حفر” را دنبال کنید تا خاک را بدون آسیب نگه داشته و اجازه دهید به عنوان خاک طبیعی در طول چند سال باقی بماند. به حداقل رساندن رفت و آمد در این روش نیز همچنان توصیه می شود. اگر هنوز در مورد خاک خود اطمینان ندارید، می توانید اطلاعات دقیق تر را با بیست دقیقه کار و چند روز انتظار به دست آورید. به این صورت که برای شروع، سطح خاک را بهم ریخته، سپس نمونه ای از خاک را از عمق حدود 15 سانتیمتر (6 اینچ) بیرون بکشید.

آن را روی یک روزنامه ریخته تا خشک شود و تمام آشغال ها، سنگ ریزه ها و سایر باقی مانده های بزرگ را حذف کنید. توده ی خاک را در هم بریزید و تا جای ممکن آنها را از هم جدا کنید. البته ساکولنت ها و کاکتی ها، اغلب خاک “لومی شنی” را با 60 یا 70 درصد شن به جای آن نوع خاک، ترجیح می دهند.

کشاورزی بدون سم

از این نوع خاک معمولا در کشت گیاهان آپارتمانی استفاده می شود. برای اصلاح خاک رسی شما می‌توانید از خاک برگ ، کمپوست ، کود دامی و… استفاده کنید. آبی که در خاک وجود دارد حمل مواد حل‌شده را به عهده دارد که البته این مواد حمل شده برای رشد و نمو گیاهان به مصرف می‌رسد. آب موجود در خاک‌ها از باران و آب‌های نفوذی، مجله خبری کشاورزی آب جذب شده و بالاخره آب‌های زیرزمینی تشکیل شده است، که در مواقع خشکی از محل خود خارج شده و بمصرف می‌رسد. برای حفظ هوای خاک، تردد افراد و وسایل نقلیه را به حداقل ممکن برسانید. اگر خاک سفت به نظر می رسد و روی آن سخت شده، برای تبدیل شدن این خاک ها به خاک نرم و تجزیه توده های بزرگ خاک، از چنگک استفاده کنید.

http://3darchitecture.irمواد آلی خاک نیز جانداران درشت درون خاک و میکروارگانیسم های ریز مثل مثل باکتری ها و قارچ ها می باشند که با تجزیه بقایای موجودات زنده بخش مهمی از خاک بنام هوموس را به وجود میاورند. با خاصیت کلوئیدی که دارد جذب آب و مواد غذایی را افزایش میدهد و ساختمان کلی خاک را بهبود میبخشد. میوه ها و سبزیجات موجود در خاک می توانند به مدیریت رطوبت کمک کنند تا باغ شما از آبیاری بیش از حد یا کم آبی محافظت کند. میوه ها و سبزیجات غالباً بیشتر از مواد غیر خوراکی به آب نیاز دارند. خاک لومی دارای ساختار عالی، زهکشی مناسب است، رطوبت را حفظ می کند، سرشار از مواد مغذی است، به راحتی کشت می شود و در بهار سریع گرم می شود، اما در تابستان به سرعت خشک نمی شود.

تولید[ویرایش]

بیشتر باغداران ترکیبی از خاک با کودهای جامد، کودهای پوسیده یا کمپوست را استفاده می کنند . بسیاری از محصولات با ترکیب کمپوست 30٪، و 70٪ خاک بخوبی رشد می کنند، اما سبزیجات و میوه ها با کمترین میزان کمپوست بهتر عمل می کنند. مقادیر کود مصرفی، ممکن است بسته به غلظت شان متفاوت باشد؛ دستورالعمل های مخصوص و مربوط به هر گیاه را دنبال کنید.باغبانی “بدون شخم” یا “بدون حفاری” طرفدار افزودن مواد به سطح است و اجازه می دهد مواد به تدریج در خاک تجزیه شوند. فعالان این روش، معتقدند این تکنیک طبیعی تر و کمتر تهاجمی بوده و برای بهبود و اصلاح خاک مناسب است، هر چند که نتایج کلی ممکن است سال ها طول بکشد تا بدست آیند و در این بین مواد ارگانیک فراوانی نیز استفاده می شود.

  • رطوبت قابل استفاده گیاه در خاک های میان بافت بسیار بیشتر از خاک های سبک است و خطر فرسایش در این خاک ها در کمترین حالت خود قرار دارند.
  • یکی از راه‌های کم‌هزینه کنترل اثرات زیان‌آور نمک ؛کاهش تبخیر از سطح خاک می باشد که نه تنها موجب حفظ رطوبت خاک می شود بلکه از انتقال نمک از لایه‌های تحتانی خاک به منطقه رشد ریشه جلوگیری می‌کند.
  • بافت خاک را می توان کنترل کرد و با در نظر گرفتم میزان ماسه، رس، لوم و سنگریزه قابل بررسی هستند.
  • شدید رشد ریشه مرکبات، تخلیه کربوهیدرات های ریشه، پوسیدگی بیشتر ریشه های تغذیه .
  • دو نفر از دو نوع منبع غذایی برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده می کنند.
  • در ایران هم زمین های نیاز به آبیاری و هم زمین های باران-سیر وجود دارد.