اخبار

انواع خاک در کشاورزی انواع خاک در کشاورزی کود کامل و کود بهاره | agriculture-na

علاوه بر نوع اقلیم و شرایط آب و هوایی باید به نوع خاک منطقه کشت و کود مناسب توجه شود.مثلاً در مناطقی که خاک آن‌ها از نوع خاک‌های رسی و شنی است، باید از ترکیب این خاک‌ها به همراه آهک و کود حیوانی مناسب استفاده کرد. برای اصلاح این نوع خاکها میتوان از خاک رس , کود آلی و خاک برگ استفاده نمود. خاک کشاورزی بستری از مواد مغذی آلی و غیرآلی‌ است که می‌بایست برای رشد گیاه در دسترس آن قرار بگیرد. میزان این مواد مغذی و بافت خاک باید به گونه‌ای باشد که شرایط مناسب برای رشد گیاه فراهم گردد.فروشگاه آنلاین کشاورزی اگری راز در این مقاله شما را با خاک کشاورزی و ویژگی های آن آشنا میکند. همچنین تجزیه آنهاء عناصر غذایی را برای گیاهان فراهم می کند.

  • درختان و درختچه ها برای تقویت رشد ریشه و جلوگیری از زردی برگ به خاک غنی شده با فسفر و آهن نیاز دارند.
  • برای سلامت بیشتر خاک، ممکن است بتوانید مکمل های باکتری یا قارچی از یک فروشگاه عرضه کشاورزی خریداری کنید، البته اگر آنها مناسب برای گونه های گیاهی تان باشند.
  • بیشتر خاک های رسی که مقدار آهک بیشتر از 15 درصد دارند، خاک آهکی می گویند.
  • مقدار pH بر روی میزان مواد مغذی و شیمیایی محلول در آب خاک تاثیر می‌گذارند.
  • کشاورزی دانش و هنر کشت و پرورش گیاهان به منظور به دست آوردن محصول می‌باشد.[۱] کشاورزی مهم‌ترین پیشرفت در ظهور تمدن بشری غیرمهاجر بود.

رس، ماسه، سیلت، خاک با مواد آلی(خزه) تجزیه شده، گچی و لومی. به هرحال خاک مواد غذایی لازم را برای پرورش گیاه در اختیار ریشه قرار می دهد. ذرات خاك برحسب فراواني انواع، و طرز قرارگرفتن، سه نوع خلل و فرج (برحسب اندازه) به وجود مي آورند. پیت موس از پوسیده شدن و تجزیه خزه اسفاگنوم در شرایط بدون اکسیژن و در طی چندین هزار سال به دست می‌آید. این ماده بیشتر در باتلاق های جنگل های پر بارش یافت می شود. پیت موس ماده ارگانیک برای جوانه زنی گیاهان است و دارای چندین ماده اختصاصی قارچکش است که از مرگ گیاهچه جلوگیری می کند.

http://3darchitecture.irخاک های آلی به خاطر داشتن مواد آلی فراوان جز خاک های مناسب کشاورزی و کشت گیاهان است. خاک معدنی به چهار دسته خاک شنی ، خاک ماسه ای ، خاک رسی و خاک سیلتی تقسیم می شود. مجله خبری کشاورزی برای اینکه خاک های معدنی تبدیل به خاک مناسب کشاورزی شود باید ماده آلی خاک از یک میزان مشخص کمتر شود. خاک مناسب جهت کشت درخت گلابی خاکی است که میزان آهک آن زیاد است.

علل و عوامل فرسایش خاک

اسفناج باغی چغندر قند ، پنبه ، ذرت خوشه‌ای ، جو ، از جمله این گیاهان هستند که می‎توانند شوری را تحمل کنند که به آن‌ها گیاهان متحمل شوری گفته می‌شود که کاشت آنها یک روش موثر در استفاده از خاکهای شور و قلیایی است. ◀️کنترل با کاشت محصولات مقاوم به شوری،استفاده از روش های صحیح کاشت بذر ، توجه به زمان آبیاری و.. نکته مهم دیگر این است که انجام آب شویی باید در فصول سرد سال انجام گیرد. مهمترین روش برای کاهش شوری خاک ، آبشویی است؛ زیرا آب نمک های محلولی که در خاک وجود دارند را به صورت کامل شسته و از زمین مورد نظر خارج می کند. با وجود اینکه ایران کشور وسیعی است، روی هم رفته خاک ایران برای کشاورزی در ابعاد بزرگ آنچنان مناسب نیست.

عناصر غذایی

امروزه برخی از باغداران در برابر انواع چالش های بهبود و اصلاح خاکمزارع خود قرار گرفته اند. چرا که سایر خاک ها برای رشد محصولات خوب نیستند و لذابهبود و اصلاح خاک، وظیفه مشترکی برای کارگران کشاورزی است، چه در پروژه های کوچک و چه بزرگ. بنابراین بمنظور بهبود و اصلاح مؤثر خاک، فرد باید برخی از مهارت ها و استراتژی های خاص را فرا گیرد. در اینجا برخی از روش های متداول اصلاح و بهبود خاک و افزایش عملکرد موثر در یک قطعه زمین ارائه شده است.

عوامل شوری خاک درختان مرکبات