اخبار

انواع خاک و اهمیت آن در کشاورزی بهرویش تولید و تامین نهاده های کشاورزی | agriculture-na

افزودن مواد آلی به خاک شنی در بهبود ظرفیت نگهداری آب و افزایش حاصلخیزی خاک موثر است. خاک های سبک خیلی زود گرم و زود سرد مى شوند به همين جهت به اين خاک ها ، خاک های گرم نيز می گويند. خاکی که بخش اعظمی از ذرات تشکیل دهنده آن ذرات ریز رس باشد را خاک سنگین یا رسی می گویند. رطوبت قابل استفاده گیاه در این خاک از کلیه خاک های دیگر بیشتر بوده و زهکشی آن نیز دشوارتر است.

خاک معدنی

ذرات خاک برحسب فراوانی انواع و طرز قرارگرفتن، سه نوع خلل و فرج (برحسب اندازه) به وجود می آورند. خاکی که از طغیان آب در کنار رودخانه ها باقی میماند را نیز خاک لوم میگویند، که از نظر مواد غذایی بسیار غنی بوده و جزو بهترین خاک های کشاورزی بشمار مجله خبری کشاورزی میرود، و جهت کشت اغلب گیاهان بسیار مناسب میباشد. دانستن اینکه چه نوع خاکی را برای محصولات زراعی خود را در نظر دارید، یکی از مهمترین جنبه های کشاورزی موفق است. خوب بودن خاک با توجه به شرایط آب و هوای هرمنطقه و نوع گیاه امری نسبی است .

اعتماد پالایش کود

در دنیای پر مشغله و ماشینی امروزی، نگهداری و پرورش گل و گیاه از آرامش بخش‌ترین کارهاست. نگهداری از انواع گل و گیاه، علاوه بر تاثیرات روانشناختی مثبتی که برای افراد به همراه دارد، باعث زیبایی فضا و پاک سازی هوا می‌شود…. بسته به نوع خاک و فضای خالی موجود در بین ذرات آن، جذب آب و نگهداری آن بین ذرات خاک می‌تواند متفاوت باشد. نیروی جاذبه، خاصیت مویرگی آب، میزان ذرات موجود در خاک و عوامل این‌چنینی می‌توان موجب جذب آب در خاک‌های مختلف شود. مقدار pH بر روی میزان مواد مغذی و شیمیایی محلول در آب خاک تاثیر می‌گذارند.

  • پیت ماس یکی از اصلی ترین ماده ها برای خاک مناسب است، که اندازه آن باید از دو ماده دیگر یعنی پرلیت و کوکوپیت در خاک بیشتر باشد.
  • خاک معدنی به چهار دسته خاک شنی ، خاک ماسه ای ، خاک رسی و خاک سیلتی تقسیم می شود.
  • بسته به شرایط خاک ، نوع محصول مورد نظر برای کاشت و در دسترس بودن آب ، زهکشی را می توان به صورت زهکشی عمیق انجام داد تا سطح خاک را شستشو داد و نمکی را که در نزدیکی سطح متمرکز شده است را از بین برد.
افزودن میزان معینی از آهک به بستر درختان زیتون از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همان قدر که مهم است در ابتدا خاک خوبی برای گیاهانتان تهیه نمایید همان میزان نیز نگه داری از آن تاثیربسزایی در روند رشد گیاهان دارد. در این مقاله مابه شما آموزش دادیم که خاک مناسب برای گیاهان چیست و چگونه تهیه می‌شود و هم چنین اواع خاک ها را هم خدمت شما عزیزان معرفی کردیم که شما از این پس به راحتی می‌توانید خاک مورد نیار گیاه خود را تهیه کنید.

http://3darchitecture.ir

در خاکهای با مواد آلی (پیت ماس) ذرات زیادی روی سطح شناور می شوند. آب کمی تیره خواهد بود و یک لایه نازک در پایین آن قرار دارد. شوری خاک یک مشکل عمده برای کشت مرکبات، به ویژه در مناطق خشک و همچنین مناطقی است که از آبهای شور به عنوان منبع آبیاری مرکبات استفاده می شود. نوسازی باغ های قدیمی توسط بستر سازی مجدد میتواند اثر زیادی در حاصلخیزی، ظرفیت نگهداری اب و حجم ریشه دهی درختانداشته باد . شامل خاک رس و مقداری ماسه و کود دامی میباشد.که برای کشت اکثر گیاهان باغچه ای مناسب است. خاک باغچه نیاز دارد که هر ساله با کود های آلی و شیمیایی تقویت شود.

کود بیوتک 25 کیلوگرمی پلت مرغی