اخبار

انواع خاک کشاورزی کدامند؟ فرات پلیمر | agriculture-na

هم چنین از کوکوپیت برای نگهداری آب و هوای داخل خاک برای ریشه گیاهان استفاده می‌کنند. به طور کلی خاک محل استقرار و منبع تامین آب و مواد غذایی برای گیاهان است. علاوه بر آن اکسیژن لازم برای گیاه به وسیله خلل و فرج خاک به گیاه می رسد و گاز دی اکسیدکربن زائد توسط این حفرات از خاک خارج می گردد.

  • تمام گیاهان به غیر از اعضای جنس Brassica (از جمله خردل و سبزیجات چلیپا مانند کلم بروکلی و کلم چینی بوک چوی) از این مزیت بهره مند می شوند، مگر اینکه خاکدر بهترین شکل ممکن آماده شده باشد.
  • که در اثر تجزیه کامل آثار و بقایای گیاهان مختلف مانده درسطح جنگل یا در زیر خاک تولید میشود.
  • اما بخش عمده خاکهای شرق کتالم، تنکابن، خرم آباد، عباس آباد، علمده، نور، ایزده، جنوب نکا، رستم کلا، بهشهر، علمدار محله و گلوگاه بین 5 تا 10 درصد کربنات کلسیم کل دارند.
  • پیت ماس دارای مواد اولیه بسیار عالی و مفید برای رشد گیاهان است و شما می‌توانید از آن به عنوان یک ماده برای بهتر شدن وضعیت خاک مزرعه خود استفاده کنید.
  • ترکیبات مواد آلی که در بخش مواد مغذی خاک توضیح داده شده، نیز کمک کننده است.

بسیاری از کشاورزان معتقدند تنها با خرید کود های ارگانیک میتوانند یک کشاورزی ایده آل داشته باشند، اما چنین نیست. کود های شیمیایی نیز میتوانند بسیار مفید باشند اما باید در نحوه مصرف آن ها دقت و تحقیق کرد. از این رو خرید کود های NPK و خرید کود های ریزمغذی را به شما پیشنهاد میکنیم. البته ریزمغذی ها هم در دسته کود های ارگانیک هم در دسته کود های شیمیایی قرار دارند.

خاک برگ:

میزان هدایت الکتریکی که در آزمایشگاه های خاک کشاورزی تهران و کرج مشخص می شود، ارتباط مستقیم با میزان نمک موجود در خاک دارد. هرچه میزان شوری بیشتر باشد، میزان هدایت الکتریکی نیز بالاتر است. مجله خبری کشاورزی دو نفر از دو نوع منبع غذایی برای گذراندن اوقات فراغت خود استفاده می کنند. به نظر شما کدام یک از این دو نفر دچار کمبود ویتامین نمی شوند؟ مسلما کسی که منابع غذایی سالم مصرف کرده است.

آنچه که درباره‌ی خاک مناسب برای کشاورزی نمی‌دانید

عامل دیگری که ظاهرا در پاسخ مرکبات به درصد سدیم تبادلی نقش دارد ظرفیت تبادل کاتیونی خاک است. دامنه تحمل مرکبات به درصد سدیم تبادلی حدود 2 تا 10درصد می باشد. البته این ترتیب با توجه به یون عامل شوری و ویژگیهای خاکی و اقلیمی منطقه می تواند تغییر کند.

http://3darchitecture.ir

مشکلات شوری بیشتر در مناطق خشک و نیمه خشک وجود دارد اما مناطق تحت تأثیر نمک نیز در آب و هوای نیمه مرطوب و مرطوب بخصوص در مناطق ساحلی مشاهده می شوند. همچنین در مناطقی که از آبهای زیرزمینی با میزان نمک بالای برای آبیاری استفاده می شود ، یک مشکل جدی برای خاک به حساب می آید.. زیرا بیشتر محصولات کشاورزی نسبت به شوری خاک حساس بوده و نمی توانند در چنین خاک هایی رشد کنند.. یکی از مواردی که با بردن آزمایشگاه خاک کشاورزی تهران و کرج مشخص می شود، میزان پی اچ خاک است که اسیدی و قلیایی بودن خاک را نشان می دهد. اعداد بین 7 تا 14 نشان دهنده قلیایی بودن خاک و 0 تا 7 نشان دهنده اسیدی بودن خاک است. چرا که این خاک محیطی مناسب برای دریافت مواد مغذی گیاهان است.

خاک برگ مناسب برای کشاورزی