اخبار

انواع سیستم آبیاری در کشاورزی اهمیت برنامه ریزی و مدیریت آبیاری میوه نیک

مفهوم این ارقام آن است كه ایران از نظر آب و خاك كشوری ثروتمند است. این دسته از ماشین آلات برای استفاده در محوطه‌سازی نهالستان‌ها، گلخانه‌ها، تاکستان‌ها و باغ‌ها استفاده می‌شوند. روتیواتورهای سری متوسط در ایجاد شرایط مناسب برای جذب رطوبت بیشتر از سوی خاک نیز عملکرد مناسبی دارند. این ماشین‌ها، زمین کشاورزی را تا عمق 6 اینچ به راحتی هوادهی می‌کنند.

این ادوات کشاورزی مدرن ، عمدتا بعنوان یک وسیله کمکی در پشت تراکتور حرکت می کنند. و برای پاشیدن بذر محصولات نظیر بذر سبزیجات، ذرت و حبوبات در مزرعه مفید هستند. این وسیله، یک ماشین رایج در میان ادوات کشاورزی مدرن به شمار می آید و برای کاربردهای کشاورزی نظیر حمل و نقل سبزیجات به بازار طراحی شده است. عملکرد اصلی این وسیله که از مهم ترین ابزارهای کشاورزی مدرن می باشد، ساخت بسته های کاه مربوط به غلات و سایر گیاهان مزرعه است. کمباین، ماشین آلاتی است که چنگک های قدرتمندش می توانند گیاهان را بچینند و از یک شن کش نیز برخوردار است. بیل، یکی از قدیمی ترین تجهیزات کشاورزان بوده و کاربرد متداول آن برای حفر خاک است.

بذر شاهدانه

از ﻓﻮاﯾﺪ دﯾﮕﺮ اﯾﻦ دﺳﺘﮕﺎه اﯾﻦ اﺳﺖ ﮐﻪ ﺟﺮﯾﺎن ﺑﺎراﻧﯽ ﯾﮑﻨﻮاﺧﺘﯽ دارد و ﺗﻮﺳﻂ ﺑﺎد ﺑﻪ ﻫﻢ ﻧﻤﯽﺧﻮرد و ﺑﻪ ﻃﻮر ﯾﮑﺴﺎن ﺗﻤﺎم ﻣﺰرﻋﻪ را آﺑﯿﺎری ﻣﯽﮐﻨﺪ. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی می باشد. استفاده از مطالب مجله سندبادسِل فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت راه ابریشم اهورا (سندبادسِل) می‌باشد.

امروزه انجام امور باغبانی و کشاورزی با دستگاه‌هایی که ابداع شده‌ به مراتب آسان‌تر از گذشته شده است. گروه اينفايل از سال 1391 فعالیت خود را در زمینه خدمات دانشگاهی آغاز کرد و در سال های بعد فضا را برای دانش آموزان، دانشجویان و اساتید مهیا کرد که بتوانند محتواهای با ارزش خود را به اشتراک بگذارند و از agriculture-na همین طریق به یک کسب درآمد عالی برسند. در سال های اخیر نیز خدمات قوی دانشگاهی خود را آغاز نموده است و با قوی تر و بین المللی کردن نیروهای تحت فعالیت خود، امید آن را دارد که رضایت تمامی کاربران خود را کسب نماید. خلاصه جمعیت رو به رشد شهری، تغییرات آب و هوایی و کمبود منابع طبیعی از چالش های بزرگ…

سموم دفع آفات شیمیایی بر اساس ترکیبات شیمیایی

تا این جا با کاربردهای گوناگون نایلون های عریض در حوزه کشاورزی و باغداری آشنا شدید. جالب است بدانید که به منظور افزایش کیفیت و بهره وری این پلاستیک ها می توان مواد مختلفی را به ترکیب مواد اولیه آن ها در حین تولید افزود. یکی از مهم ترین و پر استفاده ترین این افزودنی ها، مواد آنتی یووی یا مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید است. همان طور که می دانید اشعه ماوراء بنفش جزو تشعشعات مضر نور خورشید به شمار می رود و به گیاهان آسیب وارد می‌ کند.