اخبار

انواع کود شیمیایی کشاورزی آشنایی با انواع کودهای شیمیایی کشاورزی پگاه محیط آرین

از جمله ی این مراقبت ها عدم کوددهی بیش از حد و ایجاد فواصل طولانی میان نوبت های برداشت آب از منابع می باشد تا آن ها فرصتی برای تجدید بیابند. پاشش بیش از حد کود شیمیایی باعث تخریب زمین حاصلخیز کشاورزی می‌شود و پاشش ناموزون بذر نیز باعث می­‌شود، محصول در یک نقطه انبوه و در نقطه دیگر کم پشت باشد. توزیع یکنواخت کود و کنترل مقدار کود شیمیایی، پاشش و پخش مقدار مناسب کود و بذر در خاک، عوامل موثری در تولید محصول با حداقل هزینه و با بهترین کیفیت است. نیز یکی از پرسودترین محصولات کشاورزی در ایران است و از طریق فروش آن می‌توان سود خوبی به‌دست آورد. با اینکه فلفل سبز یکی از پرسودترین محصولات گلخانه ای است، نیاز به فضای بزرگی ندارد تا رشد و پرورش یابد و در فضایی به ابعاد یک جعبه موز هم میتوانید فلفل دلمه ای بکارید.

کودهای فسفره

اما در حال حاضر بسیاری از کشورها به دلیل اثرات سلامتی و محیطی و پایداری آنها (مثلاً DDT، کلردان و سمسفن) از حشره کش های ارگانوکلرین استفاده نمی کنند. البته پرداخت تسهیلات به موسسات و شرکت‌هایی صورت می‌گیرد که حداقل هشتاد درصد (80%) سهام یا سهم‌الشرکه آن‌ها مستقیم و یا با واسطه اشخاص حقوقی متعلق به اشخاص حقیقی باشد. چنانچه بیش از بیست درصد (20%) اعضاء هیأت مدیره شرکت یا بنگاه اقتصادی شما توسط مقامات دولتی تعیین می‌شود نیز نمی‌توانید برای دریافت تسهیلات از این صندق اقدام کنید. موسسات و شرکت‌هایی که اکثریت مطلق سهام آن‌ها متعلق به موسسات عمومی و عام‌المنفعه از جمله موقوفات، صندوق‌های بیمه‌ای و بازنشستگی و موسسات خیریه عمومی باشد، حکم موسسات و شرکت‌های وابسته به نهادهای عمومی غیردولتی را دارند. نرخ بازده طرح‌های تولیدی و سرمایه‌گذاری برای بخش آب و کشاورزی حداقل ده درصد و برای سایر بخش‌ها و زیربخش‌ها نیز حداقل پانزده بیست درصد تعیین شده است.

از این روش آبیاری به ویژه در تولید محصولات ویژه مانند سبزیجات و میوه‌ ها استفاده می شود. با این حال، کشاورزان در مناطقی که خاک محتوای آهن بالایی دارد باید از سیستم های آبیاری قطره ای یا میکرو agriculture-na.ir به دلیل گرفتگی قطره چکان ها اجتناب کنند. این روزها آبیاری قطره ای پرکاربردترین روش آبیاری در جهان است. در آبیاری قطره‌ ای، لوله ‌های پلاستیکی را در نزدیکی محصولات یا گیاهان قرار می ‌دهند.

در ادامه ما به بررسی انواع این روش ها، مزایا و معایب آن ها خواهیم پرداخت. برای استفاده از انواع کود شیمیایی کشاورزی باید از یک متخصص کمک بگیرید. اگر شما به قدر کافی به خاک کود ندهید در نهایت محصول خوبی برداشت نخواهید کرد . به العکس اگر کود زیادی به خاک بدهید در نهایت این کود باعث فرسایش خاک شده و محصول کشاورزی شما از بین خواهد رفت. برای تهیه مواد شیمیایی مورد نیاز کارخانه های تولیدی کود به سایت پگاه محیط آرین مراجعه کنید.

ادامه کشاورزی کم نهاده که مشخصه کشورهای جهان سوم است، فقط باعث تداوم دور باطل نهاده کم, عملکرد کم که کشاورز معیشتی از آن خلاصی ندارد، خواهد شد . هر نظام کشاورزی بر اساس یک ایدئولوژی و هدف خاصی مطرح گردیده است که در جای خود دارای ارزش و اعتبار خاصی است. اما گاهی شیوه های افراطی و یک جانبه نگرانه باعث عدم پیشرفت و تکامل آنها گردیده است و بر اشکالات آنها سرپوش نهاده است.

آبیاری سیلابی

بیل که عمل کندن زمین حفر چاله، شخم زدن خاک، استفاده در هنگام آبیاری، کاشت نهال و درخت، جابجایی و برداشت خاک را انجام می دهد. این ابزار از جمله پر کاربرد ترین آنهاست که تیغه آن دارای انواعی است و هر یک از آنها کاربردهای مختلف دارد. نکته قابل توجه این است به هر اندازه خاک سفت تر باشد لازم است بیل نوک تیز تر باشد.