اخبار

اوکراین تظاهرکنندگان را حذف کرد

اوکراین تظاهرکنندگان را حذف کرد

اوکراین در حال بررسی ایجاد یک مسیر صادراتی جدید دانوب برای دور زدن محاصره مرزی لهستان است. جاده جدید پیشنهادی از بندر ازمیل اوکراین تا بندر کنستانتا رومانیایی و بندر دانوب آلمان امتداد خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، الکساندر کوباکوف وزیر زیرساخت اوکراین گفت: قصد داریم کانتینرها را از طریق رود دانوب حمل کنیم زیرا رومانی قابل پیش بینی تر از مرز لهستان است.

در حالی که کشاورزان لهستانی اعتراضات خود را در مرز به دلیل واردات اوکراین تشدید کردند و منجر به مسدود شدن کامل کامیون ها در یک ایست بازرسی شد، اوکراین گفت که در حال برنامه ریزی مسیر دیگری از طریق رود دانوب برای افزایش صادرات به سطح قبل از جنگ است.

پس از خروج روسیه از کریدور امن تحت حمایت سازمان ملل در دریای سیاه در سال گذشته، رودخانه دانوب به یکی از مسیرهای اصلی کشتیرانی اوکراین تبدیل شد. با این حال، مقدار زیادی محصول نیز از طریق راه آهن، جاده و کشاورزان لهستانی از اتحادیه اروپا عبور می کند. تظاهرکنندگان در حال بستن یک جاده اصلی به دلیل آنچه آنها سیل بی رویه محصولات غذایی اوکراین می نامند، هستند.

کوباکوف وزیر زیرساخت اوکراین گفت که حجم آب در سراسر دانوب همچنان بین 1.2 تا 1.8 میلیون تن در ماه است. با این حال، کیف در طول جنگ از جاده ها و راه آهن نیز برای تجارت استفاده می کرد و حجم صادرات از طریق لهستان در حال حاضر از 1.3 میلیون تن در سال 2022 به 300000 تن در ماه کاهش یافته است و گذرگاه های زمینی به طور کامل بسته شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، در آگوست 2022، اولین کشتی تجاری حامل غلات اوکراینی بر اساس توافقنامه غلات که با میانجیگری ترکیه و سازمان ملل متحد انجام شد، بندر اودسا را ​​ترک کرد. سال بعد، روسیه چندین بار این قرارداد را به حالت تعلیق درآورد و بازرسی ها را به تعویق انداخت. کشتی ها خواستار کاهش تحریم های غرب علیه روسیه شدند. سرانجام، در ژوئیه 2023، روسیه از این توافق خارج شد و تهدید کرد که همه کشتی‌ها را به عنوان اهداف نظامی احتمالی تعیین می‌کند.

کشاورزان لهستانی که تردد در نزدیکی ایست بازرسی در مرز لهستان و اوکراین را مسدود کردند، قصد دارند به مدت یک ماه تا آوریل به اعتراضات خود ادامه دهند.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1402120201276/%D8%A7%D9%88%DA%A9%D8%B1%D8%A7%DB%8C%D9%86-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%B1%D8%B6%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AF%D9%88%D8%B1-%D8%B2%D8%AF