اخبار

اپلیکیشن های کشاورزی، انواع و کاربرد

سلام، ماشینی می خواستم برای کندن علف های هرز باغی داخل جوی ها و پشته ها راحت بتونه حرکت کنه و خیلی بزرگ هم نباشه. یه دستگاهی هست که مثل علف تراش می مونه، فقط بجای تیغه جلو یه مدل تیغه هست که زمین رو شخم می زنه. سلام جناب دوستعلی پور عزیز، در حال حاضر تجهیز مد نظر شما ارائه نمی شود.

مزایای استفاده از کودهای شیمیایی

هم‌چنین تلفات عناصر غذایی خاک معمولاً زیاد است، بنابراین باید درنظرداشت هنگامی استفاده از کودهای نیتروژن به همراه کودهای آلی مفید خواهد بود و منجر به افزایش عملکرد می‌شود که میزان تجمع نیترات درخاک حداقل باشد. انجام فعالیت‌های کشاورزی در زمین‌های زراعی بایستی براساس شناخت دقیق از خاک و اجزای زنده آن باشد تا بتوانیم با مدیریتی صحیح از بروز مشکلاتی مانند علف‌های هرز، آفات، بیماری‌ها و یا کمبود عناصرغذایی جلوگیری کنیم. بر اساس توافقی که بین بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفته است، یک کارت اعتباری تا سقف 20 میلیون تومان تحت عنوان کشاورز کارت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد که صرفا می‌تواند به منظور خرید کود و سموم شیمیایی مصرف شود. کشاورزان با استفاده از این کارت می‌توانند از 3500 پایانه فروش کارگزاران مورد تایید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، سم و کود شیمیایی مورد نیاز خود را تا سقف 20 میلیون تومان تهیه کنند. کارمزد تسهیلاتی که در قالب کشاورز کارت به کشاورزان اعطا می‌شود 12 درصد در سال خواهد بود.

کود گل رز

این نوع خاک هنگامی که مرطوب شود سنگین، ناهموار و چسبنده می شود و هنگامی که خشک است سخت و محکم است. خاک رس خاک مناسبی برای رشد کلم بروکلی، گیلاس، گلابی، درخت افرا و گردو می باشد اما برای گیاهان ریشه مانند، به دلیل تراکم بالا مناسب نمی باشد. روش زهکشی لانه موشی تا حدودی شبیه به زهکشی لوله ای است به این صورت است که از یک جسم مخروطی شکل درون خاک ساخته می شود. از این نوع زهکشی برای خاک هایی استفاده می شود که مواد آلی موجود در آن زیاد بوده است. مسایل مربوط به سرمایه گذاری ،وام و سوددهی در مورد عملیات فعلی کشاورزی انگیزه تمایل به سمت نظام های پایدارتر را کاهش داده است.

کمپوست ها انواع گوناگونی دارند که از منابع گوناگونی درست میشوند. مانند کمپوست زباله های شهری، کمپوست های حیوانی، کمپوست های گیاهی و غیره. در بیشتر خاک های ایران به دلیل عناصر معدنی و شیمیایی موجود , PH خاک ها بالای ۷ میباشد . در یک خاک معمولی حدود ۴۵ درصد حجم خاک را مواد معدنی تشکیل می دهد. این بخش، از ذرات جامد با اندازه های مختلفی تشکیل یافته است، که از قطعات سنگ درشت تا ذرات رس ریز که تنها با میکروسکوپ الکترونی قابل رؤیت است، را شامل می شود، ذرات ریزنقش بسیار مهمی را در تعیین خواص فیزیکی و شیمیایی و تغذیه ای خاک بازی می کنند. خاک ابتدا به کندی به صورت سنگ تشکیل می‌شود و بعد بر اثر فرسایش در نزدیکی سطح زمین به صورت ذرات ریز (ماده منشأ) در می‌آید.

در ادامه به 6 نوع خاک مختلف و محصولاتی که در ان ها بهترین رشد را خواهند داشت بیشترمی پردازیم. پرورش ماهی، حلزون صدف دار، گیاه بدون ساقه و برگ، جلبک و خزه ی دریایی و غیره، تحت شرایط کنترل شده، کشت آبی و یا کشاورزی آبی نامیده می شود. هم چنین این نوع کشاورزی متمرکز می تواند شامل استفاده از تانک ها و سیستم هایی باشد agriculture-na.ir که به افزایش و ارتقا تولید محصولات آبی کمک می کنند. اما کشاورزی زیاد و بیش از حد، موجب آسیب گسترده به اکو سیستم می شود چون رقابت بین حیوانات مزرعه و حیوانات وحشی افزایش می یابد. همان گونه که اشاره کرده ایم، یک کولتیواتور یا تیلر کشاورزی را از نظر موتوری و دستی بودن نیز می توان به دو دسته کلی تقسیم بندی کرد.