اخبار

ایجاد مرکز به‌نژاد دامی جهاددانشگاهی شتابدهنده طرح ملی قطب دامپروری مهدیشهر است

وی افزود: حفاظت از این ژن و نژاد دامی و همچنین بحث آمیخته گری و معرفی یک نژاد برتر و بهتر، از ویژگی‌های این طرح فناورانه است.

مدیرکل دفتر تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور  به منظور بازدید از روند ساخت مرکز اصالح نژاد گوسفند سنگسری و مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی در شهرستان مهدیشهر سفری یک روزه به سمنان داشت.



منبع اخبار

به گزارش خبرنگار مجله خبری کشاورزی، داراب یزدانی روز شنبه در نشست بررسی پیشرفت راه اندازی مرکز به نژاد دامی جهاددانشگاهی استان سمنان گفت: طرح‌های فناورانه مختلفی در حوزه اصلاح نژاد دام سبک در کشور تهیه و ارائه شد اما طرح اصلاح نژاد و به‌نژاد دام گوسفند سنگسری از جانب جهاددانشگاهی استان سمنان جدا از اینکه یک طرح ملی است، دارای ویژگی های منحصر به این اقلیم و منطقه است.

پروژه ملی ایجاد قطب دامپروری کشور در شهرستان مهدیشهر به عنوان مصوبه سفر آیت‌الله رئیسی رییس جمهور به استان سمنان است و هفت کارگروه تخصصی در معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان به منظور تحقق این مصوبه ایجاد شده است.

وی افزود: جهاددانشگاهی موظف است از طرح های علمی و فناورانه ملی حمایت کند، در همین راستا از تمام ظرفیت و توانمندی موجود در مجموعه جهاددانشگاهی کل کشور برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب پروژه ها و طرح ها استفاده می کنیم.

مدیرکل کشاورزی و منابع طبیعی جهاددانشگاهی کشور توصیه کرد: جهاددانشگاهی استان سمنان تلاش کند جایگاه خود را در این زنجیره پیدا و هدف از این طرح را مشخص کند و با نیروی انسانی متخصص کار را پیش ببرد، ضمن اینکه باید نگاه ملی در اجرای این طرح وجود داشته باشد.

یزدانی بیان کرد: جهاددانشگاهی در حوزه دام سبک و سنگین، در پژوهشگاه رویان و پژوهشکده ابن سینا در سال‌های گذشته توفیقات خوبی به دست آورد و امید است از ظرفیت این مجموعه علمی و پربار در جهت پیشرفت این طرح در استان سمنان استفاده شود.