اخبار

ایجاد کمربند حفاظتی مناطق آلوده و غیر آلوده در جنگل‌های زاگرس

وی تصریح کرد: باید این آفت را در دسته آفت عمومی قرار داده و برای آن مصوبه بگیریم تا بتوانیم هر ساله برای مبارزه با آن اعتبار داشته باشیم.

ساداتی نژاد با اشاره به اینکه شبکه مراقبت، رصد و پایش در این زمینه باید راه‌اندازی شود، یادآور شد: در این پهنه بندی ها باید مناطق آلوده را مشخص کنیم تا هرساله با رصد و پایش بتوانیم رشد و کاهش و توقف آن را مشخص کنیم و در این خصوص گزارش به دغدغه مندان زاگرس اعم از مردم و نخبگان ارائه دهیم.

ساداتی‌نژاد از مذاکره با سازمان مدیریت بحران برای اعتبار در خصوص مبارزه با این آفت خبر داد و یادآور شد: جوان‌سازی جنگل از اهم تصمیمات در این حوزه است.

وی از کاشت یک میلیون نهال در کشور خبر داد و گفت: باید در قالب تامین مالی کاشت یک میلیون نهال توسط معادن و حوزه‌های فعال چوب عملیاتی شود؛ البته باید به سمت مردمی سازی این مهم حرکت کنیم و احیا جنگل را به مردم بسپاریم.

وی همچنین از ایجاد اطلس آفات برای سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد و گفت: باید این اطلس مکتوب برای این سازمان ارسال شوند تا بدانند که ما با چه آفات عمومی و چه هزینه‌هایی روبرو هستیم.



منبع اخبار

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از ایجاد کمربند حفاظتی مناطق آلوده و غیر آلوده با روش«BT» خبر داد و یادآور شد: تله نوری و محلول‌پاشی باید توسط بسیج وزارت جهاد کشاورزی و بسیج مردمی و با استفاده از ظرفیت‌های حفظ نباتات انجام شود تا زاد و ولد را در این حوزه کاهش دهیم.

به گزارش روز دوشنبه مجله خبری کشاورزی، « سید جواد ساداتی نژاد» در نشست هم اندیشی مدیریت آفت جوانه‌خوار و برگ‌خوار جنگل‌های زاگرس با اشاره به روش ترکیبی مبارزه به عنوان روش کوتاه مدت تاکید کرد و افزود: برای این منظور باید جلسه‌ای مشترک با حضور سازمان حفظ نباتات کشور، موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و….. برگزار شود و پروتکل آنی برای استفاده در روش‌های ترکیبی مبارزه به عنوان سند در آن تصویب شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: سند جامع حفاظت و مدیریت پایدار زاگرس در اسرع وقت انجام شود و بتوانیم در کارگروه ملی آن را تصویب و به دولت برسانیم.

وزیر جهاد کشاورزی ایجاد ایستگاه‌های ترویجی و تحقیقاتی زاگرس در استان‌های غرب کشور را نیز مطرح کرد و گفت: باید این ایستگاه‌ها با ظرفیت‌های استانی ایجاد شود.