اخبار

ایجاد گفتمان در بازاریابی بزرگترین دستاورد ستفا است

ایجاد گفتمان در بازاریابی بزرگترین دستاورد ستفا است

اسنا/اصفهان رئیس سازمان بازاریابی اقتصاد مبارزه و فناوری (ستفا) گفت: در یک سال و نیم گذشته گفتمان سازی در حوزه بازاریابی کسب و کار بزرگترین دستاورد ستفا بوده است. همچنین انتظار داریم تا نیمه اول اکتبر خط تولید سوربیتول پس از سه دهه آغاز شود.

مسعود الابراهیمی، رئیس ستاد مبارزه دانشگاهی برای تجاری سازی اقتصاد و فناوری (ستفا) در گفت وگو با ایسنا. وی در خصوص دیدار خود با مدیران دانشگاهی جهاد واحد اصفهان گفت: در گذشته در جریان فعالیت های عزیزان در واحد اصفهان بودم و این دیدار به ما کمک کرد تا با جزئیات بیشتری آشنا شویم. در این جلسه راهکارها و برنامه های جدیدی ارائه شد و در مجموع معتقدم هدف و جهت گیری وجود دارد. امیدواریم در تحقق برنامه های پیشنهادی موفق باشند.

وی در خصوص آخرین دستاوردهای ستفا گفت: در یک سال و نیم گذشته گفتمان سازی در حوزه بازاریابی تجاری بزرگترین دستاورد ستفا بوده است. در حال حاضر تقریباً همه واحدها یا سازمان ها مدعی هستند که واحد بازاریابی را به عنوان معاون یا مدیر در آن سازمان ها فعال می کنند، در حالی که قبلاً چنین چیزی وجود نداشت و واحدهایی که بازاریابی می کردند تعداد انگشت شماری به نام معاون یا مدیر بودند. این نشان می دهد که گفتمان بازاریابی می تواند نقش مهمی در احیای ستیزه جویی دانشگاهی ایفا کند.

ابراهیمی ادامه داد: علاوه بر این، بر سر پروژه فاینانس با بخش خصوصی به توافق رسیدیم که مشروط به توافقات در وزارت نفت است. خوشبختانه توافق صورت گرفت و بر این اساس یک سهم و نیم تامین مالی می شود و اگر اتفاق خاصی نیفتد از ابتدای مهرماه پروژه را آغاز می کنیم.

وی افزود: موضوع بعدی تولید سوربیتول است و انتظار داریم تا نیمه اول مهرماه پس از سه دهه خط تولید سوربیتول آغاز شود.

رئیس بازاریابی و اقتصاد فناوری سازمان جهاد دانشگاهی در پاسخ به این سوال که پیش بینی می شود چه بخش هایی از جهاد دانشگاهی در حوزه بازاریابی قرار گیرد، گفت: نگاه ما به بازاریابی به گونه ای است که بازاریابی در همه زمینه ها را در نظر می گیریم. شبیه این زمینه باشد که مثلاً در زمینه تحقیقاتی می بینیم. هنگام نگارش یک تحقیق، مطالعات امکان سنجی (FS) برای آن باید همزمان بررسی شود و واحد بازاریابی باید اطمینان حاصل کند که اگر این تحقیق پیشرفت فنی داشته باشد، آن پیشرفت فنی می تواند به یک پیشرفت مالی و ایجاد ثروت تبدیل شود. بنابراین می توان برای همه واحدها بازاریابی موازی داشت.

ابراهیمی افزود: به عنوان مثال در بخش آموزش قبل از برگزاری دوره ها باید یک فرآیند بازاریابی، بازارسازی یا مشابه آن شکل بگیرد و این فرآیند و تفکر را نیز می توان گسترش و توسعه داد تا شامل ایسنا، ایکنا و سایر بخش ها شود. در جهاد

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا از هر فعالیت جهادی توقع تولید ثروت دارید یا خیر، گفت: مطلقا خیر. مثلاً ما در حوزه فرهنگی یا پژوهشی به عنوان مسئولیت اجتماعی یا مأموریت جهاد دانشگاهی، کارهایی انجام می دهیم.

رئیس سازمان بازاریابی فناوری و اقتصاد جهاد دانشگاهی در خصوص آینده صفا در واحد اصفهان گفت: با توجه به اینکه جناب آقای دکتر الشفیعی رئیس سازمان جهاد دانشگاهی واحد اصفهان و جناب آقای سهامی رئیس شعبه صفا اصفهان دیدگاه و تجربه خاصی در این زمینه دارند، من به آینده صفا در واحد اصفهان خوشبین هستم.

انتهای پیام/

https://www.isna.ir/news/1403062113435/%DA%AF%D9%81%D8%AA%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D9%88%D8%B2%D9%87-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF-%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7