اخبار

اینترنت بانک کشاورزی Ib.bki.ir مجله خبری کشاورزی

نوع سوخت مصرفی در گلخانه؛ در مناطقی که امکان دسترسی به گاز طبیعی وجود دارد میتوان با کاربرد این سوخت ارزان هزینهها را به مقدار زیادی در تولید فصل سرما کاهش داد. میتوان از قفسههای در حال رشد که به صورت عمودی نصب شدهاند، زمین مورد نیاز را به طور قابل توجهی کاهش داد. بر پایه آمار سال ۲۰۱۰، برخی از بذرهای اساسی که توسط کودک و مادر نیز مصرف میشوند، مستقیماً از کشورهای دیگر همچون فرانسه و اسرائیل وارد شدهاند و بر پایه همین آمار، کاکائو و بسیاری از دانههای وارداتی به ایران که سپس در صنایع غذایی آن کاربرد دارند، از ارزانترین و بیگواهینامهترین کالاهای بازار جهانی هستند. رشد مصرف گوشت گوساله در ایران از 1398 تا 1402: مصرف گوشت گوساله در ایران طی این دوره سالانه 1.7 درصد افزایش مییابد و در سال 1402 به 646 هزار تن خواهد رسید. 4. اشتغال: ویژگیهای منحصر به فرد بخش کشاورزی این قابلیت را داراست که بتواند همواره مقدار قابل ملاحظهای از جمعیت جویای کار را جذب نماید. کشورهای دیگر به ویژه کشورهای اروپایی قوانین و استانداردهای مخصوص به خود را دارند که بیشتر تولید کنندگان ما از آن اطلاعی ندارند یا اگر هم داشته باشند به امید اینکه بازار داخل آن را جذب و خریداری می کند به آن توجهی ندارد.

اکنون که آموزش های لازم را دیده اید و از کشش و نیاز بازار نیز کاملا مطمئن شده اید، همینطور زمین ایده آل و سرمایه مورد نیاز را نیز کسب نموده اید، نوبت به ساخت و احداث گلخانه می رسد. بخشی از کشور ما را کو ه های بلند و مرتفع پوشانده است. بخشی از این جاده از خاک ایران عبور کرده و بخش دیگر آن با عبور از دریای خزر وارد آذربایجان و در نهایت اروپا میشود. در پسابرجام با افزایش تولید کیفی و برنامه خودکفایی در تولید محصولات استراتژیک، وزارت جهاد کشاورزی در جهت کاهش واردات این محصول گام برداشته تا بتواند از تولیدکنندگان این بخش حمایت لازم را به عمل آورد. چه اقداماتی قبل از راه اندازی گلخانه و تامین هزینه راه اندازی گلخانه لازم است؟ مطالعات صورت گرفته در غرب ایران نشان میدهد که انسان ها از 12000 سال پیش به منظور تامین غذای خود و دام هایشان دست به کشت محصولاتی مانند جو ، نخود ، عدس و گندم زدند .

روش هایی مرسوم که در دنیا به کار گرفته شده تا تخریب های زیستی و انسانی به حداقل برسد. از طرف دیگر تولیدکنندگان به دنبال فضاهای بسیار بزرگتر برای تولید مواد غذایی که معمولا در زمینهای کشاورزی مرسوم تولید میشوند، هستند. در این باره نزدیک به ۱۵۱ میلیون کودک زیر ۵ سال جهان – بیش از ۲۲ درصد از کل کودکان زیر ۵ سال- در سال ۲۰۱۷ از رشد ناکافی رنج بردند. ۳۸ میلیون کودک زیر ۵ سال نیز با مشکل اضافه وزن روبهرو هستند. مشکل دیگری که میتواند سرعت استفاده از اینترنت اشیا در کشاورزی را کاهش دهد بحث برقراری ارتباط با کشاورزان است که در بیشتر مواقع به درستی با فناوریهای این چنینی آشنا نیستند. رودی رابینج که یکی از اساتید پیشین واخنینگن است، در رابطه با گسترهی جهانی فعالیتهای این دانشگاه میگوید:این دانشگاه صرفاً دانشگاهی برای هلندیها نیست؛ بلکه دانشگاهی برای تمام جهان است.

اکنون تجهیز اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین در دستور کار است که تاکنون 1.5 میلیون هکتار آن به این سیستم مجهز شده است. در این زمینه طبق دادههایی که در جدول آمده، در بخش تولید گندم عملکرد تولید این محصول در هر هکتار برای استان گیلان یک تن، برای مازندران سه تن و برای هلند 9 تن است. و – تصمیم راجع به انتشار اوراق وام با بهره یا جایزه بر طبق قانون بانکداری. در این سال زراعی استان خراسان رضوی با 9٫۳ درصد سهم در سطح برداشت محصولات زراعی، بیشترین سطح برداشتشده را نسبت به استانهای دیگر به خود اختصاص داده است و استانهای کرمانشاه با سهم ۶٫۴9 درصد، فارس با سهم ۶٫۳۷ درصد، آذربایجان شرقی با سهم ۶٫۱۴ درصد، کردستان با سهم ۵٫9۳ درصد، آذربایجان غربی با سهم ۵٫9 درصد، همدان با سهم ۵٫۶8 درصد و خوزستان با سهم حدود ۵٫۶8 درصد در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند که این استانها درمجموع ۵۱٫۵ درصد از کل سطح محصولات زراعی را به خود اختصاص دادهاند. در قانون برنامه دوم عمرانی (۱۳۴۱-۱۳۳۴) نیز از مجموع ۱۷۲۰۰ میلیون ریال اعتبار برنامه مبلغ ۶۲۶۰ میلیون ریال به فصل «کشاورزی و آبیاری» تعلق گرفت. همزمان با آغاز این فعالیت کمیته ای مرکب از نمایندگان وزارت کشاورزی، وزارت برنامه و بودجه، وزارت امور اقتصاد و دارایی، وزارت بازرگانی، بیمه مرکزی ایران و بانک کشاورزی مأمور انجام مطالعات و تدوین لایحه قانونی و تهیه اساسنامه صندوق بیمه محصولات کشاورزی شدند.

قیمت گوشت برزیلی 7.5 دلار و در مغولستان قیمت گوشت در کشتارگاه 5 دلار است. به هر حال، سیاست دولت این بوده که نان با قیمت پایین به دست مردم برسد و قیمت گندم هم متاثر از همین سیاست است. در سال زراعی 89 – 88 سطح محصولات زراعی حدود 12 میلیون هکتار بوده که از این مقدار ۵۲ درصد سهم اراضی با کشت آبی و ۴8 درصد سهم اراضی با کشت دیم بوده است. در سال زراعی 93 – 92 هم سطح محصولات زراعی حدود 11,84 میلیون از سطح برداشت کل محصولات زراعی هکتار بوده که از این مقدار 51,8 درصد اراضی با کشت آبی و 48,2 درصد اراضی با کشت دیم بوده است. در این روش از فرآیندهای متعارفی برای انتخاب زمین ، نوع بذر ، نحوه کاشت و محافظت در برابر گیاهان و حیوانات استفاده می شود .

در عرصه فعالیتهای زراعی، حضور متخصصانی که علاوه بر دانش کشاورزی، اصول علم اقتصاد را نیز فراگرفته باشند و بتوانند با استفاده از تجربیات و دانش خود، در زمینه برنامهریزی و تهیه طرحهای تولیدی محصولات کشاورزی بهطور اقتصادی فعالیت کنند، از ضروریات تحول کشاورزی کشور است و این امر، جایگاه و اهمیت رشته مهندسی اقتصاد کشاورزی را به خوبی مشخص میکند. چین آمادگی همه نوع همکاری با سایر کشورهای جهان را دارد؛ زیرا اقتصاد چین در سرمایه و تکنولوژی به اشباع رسیده است. اما با همکاری مهندسان و کشاورزان و پیدا کردن راه حل های اصولی و فنی توسط آنها، امید های بسیاری برای آینده ی کشاورزی به وجود آمده است. تا زمانی که این مشکلات حل نشود هیچ سرمایهگذاری جذب بازار ایران نخواهد شد. محدودیتهای دو دهه گذشته در جذب سرمایهگذار برای بخش کشاورزی، تعیین اولویتها و تدوین طرح تجاری، نخستین گام در راستای جذب سرمایهگذاران چینی است.

تاکید ما ایجاد فضای مناسب و دسترسی آسان کاربران به کالا های با کیفیت و قیمت مناسب در سراسر کشور می باشد. این مواد مغذی مهمترین آلایندههای غیرنقطه ای هستند که باعث ایجاد فرسایش در اکوسیستمهای آبی و آلودگی آبهای زیرزمینی شده و تأثیرات مضری بر روی جمعیت انسانی دارند. سموم دفع آفات بسیاری وجود دارند که در کشاورزی مدرن برای از بین بردن آفات و تقویت پرورش محصولات زراعی مورد استفاده قرار می گیرند. خذف یارانهها و افزایش درآمد کشاورزان از طریق بهبود بهرهوری از جمله راهبردهای مؤثر در کاهش روند تخریب منابع هستند. انگلستان – متوسط درآمد سالانه مهندس کشاورزی برای افراد تازه کار بین ۳۰.۵۰۰ تا ۳۸.۰۰۰ دلار، مهندسان با تجربه بین ۳۹.۵۰۰ تا ۵۳.۵۰۰ دلار و برای مهندسان خبره بیش از ۶۱.۰۰۰ دلار می باشد. در کنار آن اقدامات دیگر وجود دارد که انجام دادن آنها میتواند حتی درآمد شما را چند برابر کند. ایران با توجه به دشت های گل محمدی مرغوبی که دارد یکی از مهمترین و بزرگترین صادر کننده های گل محمدی می باشد و صادرات گلاب یکی از منابع درآمدی مهم برای فعالان صنعت گلاب گیری و تولید عرقیات در ایران است. در این دوره بعضی از انواع سبزی مانند گل کلم و مارچوبه به میزان فراوانی در ایران تحت کشت قرار گرفت ولی بعدها کشت آن منسوخ گردید.

بانک کشاورزی یکی از بانکهای تخصصی کشور و مورد تایید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که ماموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخشهای آن است. در سال زراعی 88 – 87 سطح زیر کشت محصولات زراعی با افزایشی نسبی به حدود ۱۲٫۳۵ میلیون هکتار رسید که از این مقدار ۴9٫9 درصد سهم اراضی با کشت آبی و ۵۰٫۱ درصد سهم اراضی با کشت دیم بوده است. از جمله این اقدامات میتوان به موارد زیر اشاره کرد: نظارت ریسک و سیستم هشدار به موقع، آمادگی و واکنش اورژانسی، اهرمهای کاهش مخاطرات، حمایتهای اجتماعی در برابر شوکها، انتقال ریسک و تامین مالی قابل پیشبینی و ساختار مدیریت ریسک قدرتمند در سه بعد به هم پیوسته محیطزیست-غذا-سلامت.

در بخش صید و آبزیپروری در دو استان شمالی ایران در مجموع 111 هزار تن تولید وجود دارد که این میزان در هلند نزدیک به 44 هزار تن است. چین 30 تا 40 استان دارد که میتوانند در چارچوب مسیر ابریشم با ایران وارد تبادل تجاری شوند. در چارچوب پروژه جاده ابریشم هر استاندار چینی تا سقف 100 میلیون دلار با کشورهای در مسیر این جاده میتواند وارد معامله شود. ترکیه با دادن سوبسید وسم رایگان به کشاورزان، کشاورزان را وارد بازار تجارت جهانی نمود در ایران حذف یارانه کشاورزی از طرفی عدم ورود کشاورزان ایران به تجارت بازار جهانی و با وارد کردن محصولات با دلار ارزان، کار کشاورزی را ترک به شهرها آمده اندکره جنوبی وترکیه دراقتصاد کشاورزی موفق تر از ایران می باشند. ازجمله اینکه براساس آمارهای وزارت جهاد کشاورزی میزان صادرات ایران از 4.9 میلیارد دلار در سال 92 به 6.8 میلیارد دلار در سال 93، به 5.5 میلیارد دلار در سال 94، به 5.7 میلیارد دلار در سال 95، به 6.6 میلیارد دلار در سال 96، به 6.47 میلیارد دلار در سال 97 و به4.1 میلیارد دلار نیز در 9 ماهه سال 98 رسیده است. مثلاً یک کشور آفریقایی تا 100 درصد سرمایه پول و کالای مورد نیاز خود را از چین میآورد، اما استرالیا میگوید 10 درصد ماشینآلات چین را میخواهم و بقیه کمکها را نمیپذیرد.

توسعه کشاورزی دربسیاری ازکشورهای توسعه یافته نشانگر این است اگر توسعه کشاورزی ازرشد کافی برخوردارنباشد، پیشرفت توسعه اقتصادی محدودتر سایت agriculture-na خواهد بود. با تسلط اعراب بر ایران ، نظام اقتصادی که تا این دوره بر ایران حاکم بود، متحول شد. چین برای تأمین نیازهای غذایی خود مایل است در صنعت شیلات ایران سرمایهگذاری کرده و محصول تولیدی را به چین ارسال کند. بنابراین یکی از نیازهای فوری کشور برای استفاده از حداکثر توان موجود در بخش کشاورزی رسیدگی به موانع موجود و حل آن بود. فلفل دلمه ای نیز یکی از پرمصرف ترین سبزی ها و از پر فروش ترین محصولات گلخانه ای می باشد که در اکثر خانه ها و رستوران ها مورد استفاده قرار می گیرد . در مجموع، کل بازار جهانی گلخانه در حال حاضر سالانه نزدیک به 350 میلیارد دلار سبزیجات تولید می کند که تولید ایالات متحده در این رابطه کمتر از یک درصد آن را شامل می شود. در برخی مناطق مانند دشت بزرگ در ایالات متحده و کانادا، کشاورزان از یک سال آیش (زمین شخم شده و نکاشته) برای حفظ رطوبت خاک استفاده میکنند تا از آن برای پرورش محصول در سال بعد استفاده کنند. در سال 1972برای اولین بار در ایالات متحده آمریکا، با پرتاب ماهواره لندست، فناوری سنجش از دور آغاز گشت.

در بخش تولیدات باغی نیز آمارهای گزارش سال 1397 وزارت جهادکشاورزی برای دو استان شمالی و گزارش مرکز ملی مطالعات راهبردی کشاورزی و آب اتاق بازرگانی ایران برای بررسی وضعیت هلند نشان میدهد در این بخش نیز عملکرد تولید در واحد سطح از برتری کامل بهرهوری کشاورزی هلندیها نسبت به دو استان شمالی ایران برخوردار است، بهطوریکه مقایسه عملکرد تولید محصولاتی همچون سیب، انگور، گلابی، آلو و توتفرنگی گلخانهای هلند با دو استان شمالی ایران نشان میدهد عملکرد تولید در واحد سطح در این کشور بین دو تا سه برابر بهتر از دو استان شمالی ایران است. آب مورد نیاز کشاورزی از آب باران و رو دها تأمین می شود. در واقع لغو تحریم ها، درهای بخش کشاورزی جهان را به ایران گشود و امکان انتقال دانش فنی و فناوری های نوین، ورود ماشین آلات مدرن، ورود مواد اولیه از کشورهای معتبر و پیشرفته، ورود واکسن و داروهای دامی، تجارت جهانی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف را فراهم کرد. درگاه پرداخت اینترنتی بانک کشاورزی امکان پرداخت وجه کالا و یا خدمات خریداریشده توسط تمامی کارتهای بانکی عضو شتاب را به حساب فروشندگان در محیط اینترنت فراهم نموده است.

به گزارش همشهری آنلاین، سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص کلیپ منتشر شده در فضای مجازی گفت: پس از مشاهده این کلیپ، به معاون تولیدات گیاهی استان و مدیر کشاورزی شهرستان پلدختر ماموریت داده شد که موضوع را بررسی کنند. اگر بتوان این نوع فناوری را در ایران پیادهسازی کرد، احتمالا واردات مواد غذایی گیاهی کاهش زیادی پیدا میکند. چین بهدلیل آنکه بنا بر نیاز خریدار و متقاضی، کالاهای با قیمتهای متفاوت تولید میکند از انعطاف خوبی در بازار جهان برخوردار بوده و قیمت تمامشده حتى کالاهای درجه یک چینی در مقایسه با کالاهای اروپایی که کیفیت مشابهی دارند به مراتب کمتر است. نتایج بررسیها نشان میدهد دو سطح متفاوت عملکرد در استانهای شمالی ایران و هلند ناشی از تمرکز روی تجارت محصولات با ارزش افزوده اقتصادی بالا، استفاده از برنامه اصلاحنژاد مناسب، استفاده از برنامه تولید منطبق با شرایط، تمرکز روی تحقیق و توسعه (R&D)، توانایی بالای حملونقل محصولات، دسترسی مناسب به بازارهای هدف، ایجاد زنجیره تامین مناسب، توجه به صنایع تبدیلی و صنایع کارخانهای، اهمیت دادن به فعالیتهای ترویجی در هلند و در مقابل، بیبرنامگی بخش تولیدات کشاورزی در ایران است. او با اشاره به اینکه وزارت جهاد کشاورزی اکنون مسئول تولید و نه تامین گوشت است، ادامه داد: کدام کشور گوشت را به قیمت هر کیلو 2 دلار به فروش میرساند؟

در کتاب که در بالا به آن پرداختیم بخش های مختلفی درباره نگهداری بذرها، غلات و اینکه کدام درخت و گیاه از بذر میروید و کدام را باید به صورت نهال کاشت و انواع گیاهان زینتی و کود صحبت شده است. اهداف برای رسیدن به اهداف صنعتی شدن کشور از رونق اقتصاد کشاورزی باید بهره جست تانرخ تورم ونرخ بیکاری کاهش، رشد اقتصادی افزایش یابد روش تقیق: کتاب خانه ای،بانک مرکزی میدانی درکشور ایران، ترکیه وکره جنوبی استفاده شده است. بله. چین پیشرفتهترین کشور جهان در اقتصاد و کشاورزى فرامرزی است؛ بسیارى مزارع در ایتالیا و فرانسه را خریده است. بعد از تحریم بسیارى کارخانههای فرآورى ایرانی تعطیل است و نیاز به سرمایهگذار داریم. سهم صادرات محصولات کشاورزی در این دو ماه، معادل سهم 6.2 درصد از کل وزن و 13.91 درصد از کل ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی کشور است. هویج ایران در بهترین مزرعه های داخل کشور پرورش داده می شود، محصولات هویج که در فصل بهار از زمین برداشت میشوند برای صادرات بسیار مرغوب هستند. با توجه به شرایط کم آبی، کاشت گیاهان کمآببر و استفاده از شیوههای نوین آبیاری در همه مناطق توصیه میشود با وجود این سیاست خاصی برای توسعه کشتهای مخلوط در دستور کار نبوده است.

بنابراین ، مشارکت هماهنگ دفاتر یا وزارتخانه های کشاورزی و محیط زیست برای توسعه یک هدف مشترک ضروری است ، که امکان دستیابی به توسعه پایدار را با رفع نگرانی های هر دو نهاد در مورد استفاده و مدیریت زمین و منابع. با این حال ، باید در نظر داشت که بدون سرمایه گذاری کافی ، سود حاصل از عملکرد محصول و همچنین حفاظت از محیط زیست برای دستیابی به گذار به کشاورزی پایدار کافی نیست. این قوانین با برقراری ارتباط با دستگاه های مسئول از قبیل اتاق های بازرگانی یا با وزارت صنعت و معدن یا توسط دیگر صادر کننده ها و نهایتا کشورهای مقصد، قابل دستیابی هستند. یکی دیگر از مزایای تناوب زراعی ، کنترل بیولوژیکی آفات است ، زیرا بسیاری از آنها محصول خاصی را دوست دارند که هر ساله در یک سطح کاشته می شود ، بنابراین غذای کافی برای رشد و نمو آنها تضمین می شود. اگر کارشناس مکانیزاسیون از نحوه ی کار ماشین اطلاع کافی نداشته باشد و از طرفی هزینه ی نگهداری و تعمیر وسایل زیاد باشد هزینه ی تولید محصول کاهش نمی یابد که این امر با مفهوم مکانیزاسیون کشاورزی مغایر است.

در ابتدای قرن ۱۴ هجری قمری با تاسیس نخستین مدرسه کشاورزی ایران به اسم مدرسه فلاحت مظفری و ورود سیب زمینی و اقسام نهال های میوه به ویژه سیب و گلابی از خارج، باغبانی ایران توسعه بیشتری پیدا کرده و در ادامه با ایجاد مدارس متوسطه،؛ عالی و دانشکده های کشاورزی و موسسات اصلاح و تهیه بذر و نهال و … بسیاری از کشورهای جهان، متقاضی خرید انواع عسل صادراتی ایران هستند. وی، بیشترین تمرکز در این طرح را بر روی کشت آبی عنوان و تصریح کرد: در طرح کشت قراردادی که با هدف حمایت از کشاورزان با توان مالی پایین و فاقد نقدینگی در زمان کاشت و داشت اجرا میشود، به صورت پایلوت کشاورزان برخی استانها به ویژه در مناطق جنوب کشور با شرکتهای غله و در شهرهای نیمه شمالی کشور نیز با تعاونی روستایی به عنوان مباشر قرارداد منعقد میکنند و بر این اساس علاوه بر تضمین خرید محصول پس از برداشت، از اقدامات حمایتی از جمله خرید بذر و کود و حتی بیمه محصولات کشاورزی برخوردار میشوند. خدمات بدون لاگین بانکداری دیجیتالی مانند سامانه صیاد، مدیریت توکن، استعلام رسیدهای پرداخت، محاسبه سپرده ها، استعلام قبض، خرید شارژ و غیره امکان پذیر است.