اخبار

با حداقل هزینه، ساخت اتاق فرار را شروع کنید! ایران اسکیپ مگ | allescape

با حداقل هزینه، ساخت اتاق فرار را شروع کنید! ایران اسکیپ مگ | allescape

اما سخت افزار و نرم‌افزار اتاق فرار امکان حضور کاملاً واقعی و فیزیکی را در چنین محیط‌های جذابی برای ما فراهم می‌آورد. اتاق فرار بسیار محبوب است زیرا در حین بازی به قدری ذهن و حواس شما را درگیر می‌کند که متوجه گذر زمان نمی‌شوید. این جذابیت، پتانسیل بالایی را برای کسب درآمد و جذب علاقه‌مندان به این بازی ایجاد می‌کند. گسترش سریع مجموعه‌هایی در سراسر ایران که از اتاق فرار برخوردار هستند، تأیید کننده‌ی این نکته است. اتاق فرارهایی که توسط آریو طراحی می‌شوند حاصل همکاری دپارتمان‌های گوناگون است. سناریونویسی و داستان‌سرایی اختصاصی توسط تیم نویسندگی انجام می‌شود.

  • چون همه چیز به این سادگی نیست که فقط بازیکن‌ها رو وارد بازی کنید.
  • سبک جدیدی از اسکیپ روم ها، اتاق فرار های جنلگی نام دارد که معمولاً جنایی و ترسناک هستند.
  • همیشه از هر جایی که اسکیپ روم رزرو می کنید، به شما موقعیت جغرافیایی داده می شود و باید قبل از اینکه سانس اتاق فرارتان شروع شود در آنجا حاضر شوید.
مثلا اگه قرار باشه یه سرنخ یا یک شیء خاص برای حل معما توی مکان خاصی باشه، باید اتاق به نوعی طراحی بشه که اجازۀ انتقال یا تخریبش وجود نداشته باشه. سناریو این اتاق فرار دقیقا براساس فیلم ارّه نوشته شده و بنابراین بازیکنان باید انتظار وحشتناک‌ترین اتفاقات را در طول بازی داشته باشند. در این بازی یک قاتل سریالی تلاش می‌کند دست و پای شما را ببندد و شما را با تزریق سم بیهوش کند.

اصول مهم در طراحی اتاق فرار

مثلااگه قراره اتاق فرارتون رو تو شهرهای بزرگی مثل تهران طراحی کنین، مساله انتخاب فضا نسبت به شهرهای دیگه بسیار پررنگ تره و در گام نخست بهتره جای مناسب رو انتخاب کنین و بعد به فکر خدمات کارخانه اتاق فرار باقی قسمتها باشین. البته عکس این کار هم امکان پذیره یعنی اول سناریو و نوع کار رو مشخص کنین و بعد با توجه به نوع موضوع، فضای مناسب رو انتخاب کنین. به عنوان دومین گام برای طراحی بازی مهیج اتاق فرار می توان به طرح سناریو اشاره نمود.

معماهای فیزیکی

در هر صورت روی همه چیز حساسیت به خرج بدین و همه چیز رو تست کنین حتی موسیقی، رنگ و دکور. بهتره که سناریوی انتخابی شما مثل خط سیر یه داستان یا یه فیلم سینمایی شروع، میانه و پایان داشته باشه. سعی کنین اتفاقات مهم سناریو رو به خوبی به هم ربط بدین و برای بازیکن انگیزه ایجاد کنین. یعنی شرایط رو باید جوری بچینین که بازیکنا ناخوداگاه برای چیز مهمی بجنگن و برای رسیدن بهش اشتیاق داشته باشن وگرنه اتاق فرار خسته کننده و ملال اور میشه.

مرحلۀ هفتم: استخدام کارکنان و اکتورها

یک مجموعه اتاق فرار فرقی ندارد ترسناک باشد یا دراماتیک، کمدی، جنایی، معمایی و غیره، همیشه یک شخصی با نام مدیر دارد که به گیم مستر معروف است. در هر اسکیپ رومی بلااستثناء یک گیم مستر هست که حواسش به همه چی بوده و به لطف میکروفون و دوربین ها همیشه شرکت کننده ها را رصد می کند. به عبارت دیگر، مدیر اصلی یک مجموعه اتاق فرار گیم مستر نام دارد که پیش از شروع و بعد از اتمام هر بازی، باید تمامی وسایل و تجهیزات را کنترل کند که سالم باشد.