اخبار

برداشت برنج تصاوير بزرگ بهار نیوز

در ادامه مطلب مراحل مربوط به زمان کاشت و برداشت برنج در برخی استان ها توضیح داده می شود. شالی هاي درو شده با دستگاه دروگر در مقایسه با برداشت دستی به مـدت زمـان بیـشتري جهت خشک شدن در مزرعه براي خرمن کوبی نیاز دارند که این موضوع منجـر بـه افـزایش افت کمی و کیفی محصول خواهد شد. بنابراین در برداشت با دروگر، تا حد امکان ارتفـاع برش بیشتر در نظر گرفته شود.

دولت سیزدهم بدنبال انقلاب آبی در کهگیلویه و بویراحمد

برداشت اولیه برنج به صورت مکانیزه و سنتی از شالیزارهای استان گیلان از چهارم مردادماه (26 ژوئیه 2021) شروع شده است و حدود 40 روز ادامه دارد. برداشت برنج به طور رسمی از مرداد ماه آغاز می‌شود و بیشترین رقم کشت شده در گیلان، رقم هاشمی است. در استان یک هزار و ۸۰۰ واحد شالیکوبی وجود دارد که از این تعداد، یک هزار و ۵۰۰ واحد آن فعال است. _ علفهای هرزی همچون سوروف در مرحله نشا به علت شباهت با برنج همراه آن در زمین اصلی کاشته میشود و پس از رشد تولید بذر نموده و در سال های بعد مشکل ساز خواهند شد.

پس از برداشت محصول، آن را به دقت جمع آوری کنید و به مکان خرمن کوبی حمل کنید. کپه ها را به نحوی روی هم انباشت کنید که انتهای خوشه آنها به یک جهت باشد. agriculture-na.ir در منطقه تقریباً از اواسط شهریور شروع شده و تا اواسط مهر ماه است. در صورت وجود آب در داخل زاینده رود زمین های برنج نزدیک رودخانه و زمین های دور دست تر از طریق کانال های آب پرشده با آب زاینده رود سیراب می شوند، و در صورت نبودن آب زمین ها به وسیله چاه ها و قنات ها سیراب می شوند.

گامی دیگر برای حذف دلار از معاملات کشورها

به طور کلی بایستی ۲۰ روز پیش از برداشت برنج آب را به طور کلی از مزرعه خارج نمود تا عمل برداشت سریع‌تر و آسانتر انجام گیرد و کمباین ها بتوانند به راحتی بر روی زمین حرکت کند. به دلیل برداشت بلند تر ساقه ها در مقایسه با درو دستی، عملیات خرمن کوبی نیز طولانی تر خواهد شد. در این روش بر خلاف روش دستی، به علت بریده شدن ساقه ها از پایین بسیاری از لارو های کرم ساقه خوار برنج در زمان خرمن کوبی نابود خواهند شد. روش برداشت برنج به صورت دستی در کنار سختی های زیادی که دارد، هزینه‌ی بیشتری را نیز برای کشاورزان و صاحبان مزارع به همراه خواهد داشت. در روش مکانیزه با استفاده از دستگاه دروگر و کمباین و در روش سنتی با استفاده از ابزار مخصوص بریدن برنج و با استفاده از نیروی انسانی عملیات انجام می پذیرد.

البته براي تبـدیل شلتوک لازم است رطوبت شلتوک تا حدود 9 درصـد تقلیـل پیـدا کنـد کـه ایـن عمـل در خشک کن هاي صنعتی موجود در کارگاه هاي شالیکوبی انجام می شود. به طور کلی دو نوع کمباین مخصوص برداشت برنج مورد استفاده قرار می گیرد که یکی از نوع هل کراپ یا استاندارد و نـوع دوم هـد فیـد یـا خوشـه تغذیـه می باشد. در ایران با توجه به ویژگی هاي فیزیکی و ژنتیکی ارقـام مـورد کشت از نقطه نظر میزان ریزش و سایر خـصوصیات زراعـی، بیـشتر از کمبـاین هـل کـراپ براي برداشت برنج استفاده می شود.

مرحله آخر نحوه کاشت برنج هاشمی، برداشت محصول

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم. کشت زارهای برنج هرات در ولسوالی‌های انجیل، گذره، پشتون زرغون و اوبه در جوار دریای هریرود واقع شده‌‍اند. با وارد کردن ایمیل، انتشار یا عدم انتشار این نظر به صورت خودکار اطلاع داده خواهد شد.