اخبار

برنج ایرانی، خرید برنج ایرانی

این برنج به عنوان برنج شیرین نیز شناخته می شود، برنج چسبنده به طور عمده در جنوب شرقی و شرق آسیا پرورش می یابد و در بسیاری از غذاهای سنتی، دسر و شیرینی کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار می گیرد. این بخشی از برنج است که از نظر گیاهشناسان به عنوان آندوسپرم (ماده غذایی برای جوانه) شناخته می شود. در گذشته برای نگهداری برنج، شالی برنج را به وسیله هیزم و شلتوک دود می‌داده‌اند. امروزه نیز برنج دودی هیزمی که به همان روش قدیمی دود داده می‌شود، طرفداران زیادی دارد. این برنج دودی شده برنج جواهری خوشپخت قلمی می باشد که به روش سنتی با استفاده از هیزم و شلتوک برنج دودی می گردد. لذا آلیاژ مس و روی، برنج می شود و اون یکی بُرنز را می سازد اما کدام یکی؟ اون یکی، داستان کشتی گیری که خودش را به آب و آتش زد و همه را قلع و قمع کرد ولی با این حال مدل برنز گرفت.

نزدیک به ۹۰ درصد برنج دنیا را کشورهای مصر،برزیل،امریکا و ایتالیا صادر میکنند. ویتامین‌ها، برای بسیاری از فعالیت‌ها و عملکردهای بدن ضروری هستند و برنج یکی از منابع مهم برای تأمین این ویتامین‌ها به‌شمار می‌رود. زیادی از فیبر و ویتامین‌های گروه B آن می‌کاهد و محصول را در مقایسه با برنج کته کم‌ارزش‌تر می‌کند.

زیتون خراسان جنوبی طعم اشتغالزائی می دهد/رقیب جدیدی برای رودبار از حاشیه کویر

طعم عالی،‌ ارزش غذایی بالا و قیمت مناسب از این محصول غذای سالم و كاملی ساخته است. علاوه بر این، به برنج آبکش معمولا روغن نیز اضافه می‌شود. همانطور که عنوان شد، برنج منبع خوبی از پروتئین نیست اما مزیت این ماده این است که چربی بسیار ناچیزی دارد. بنابراین، با اضافه کردن روغن‌های غیر سالم به برنج، یک ماده غذایی سرشار از کربوهیدارت و فاقد پروتئین و چرب را آماده خواهید کرد که به هیچ عنوان نمی‌تواند برای سلامتی شما مفید باشد. بسیاری بر این باورند که آب کش کردن برنج باعث می‌شود تا نشاسته آن کاهش پیدا کرده و پخت برنج سالم‌تری پدید آید.

یکی از قبایل چینی از آب برنج برای شستشوی موی خود استفاده می‌کنند و آن را یک درمان سنتی برای تقویت موی سر می‌دانند. از خواص برنج برای مو می‌توان به افزایش حجم مو، تقویت ریشه‌ی مو و داشتن موهای صاف و براق اشاره کرد. از دیگر خواص آب برنج می‌توان به تقویت و جوان‌سازی پوست صورت، کمک به نرمی پوست و تقویت سیستم ایمنی اشاره کرد. یکی از سوالاتی که در ذهن دوستداران برنج حتما پیش می آید این است که بهترین برنج دنیا چیست ؟ آیا میدانستید در کشور ما برنج هایی وجود دارد که…

برنج ایرانی را چطور بشناسیم؟

دانه های این agriculture-na.ir بلندتر و کشیده تر از سایر ارقام برنج است. خواص دارویی برنج ایرانی برای بدن موجب شده تا یکی از مهم ترین اجزای رژیم غذایی محسوب شده و مصرف آن برای حفظ سلامتی بدن توصیه شود. از خواص برنج ایرانی می توان به طور مختصر به مواردی که در ادامه ی فروشگاه اینترنتی گیلان کشت، معتبر ترین مرکز خرید برنج با بهترین قیمت برنج ایرانی، اشاره نمود. پس هر برنجی که کشاورزان ، بیشتر بکارند، نمایان گر انتخاب آنان برای پاسخ به پرسش بهترین برنج شمال است. در چندین سال گذشته ، بیشتری برنجی که معمولا در مازندران و گیلان کاشته شده است، برنج هاشمی بوده است.

کشاورزان بذر برنج مورد نظر را که معمولا از سال قبل نگهداری کرده اند را خیس کرده و عملیات جوانه زدن را انجان میدهند. دربرخي از مناطق نزديك به ساحل صرفا ميتوان رقم خزر را كشت كرد و ساير ارقام ازعملكرد خوبي برخوردار نيستند.ركورد ۸ تن شلتوك درهر هكتار براي اين رقم نيز مربوط به ناحيه آبكنار در استان گيلان مي باشد. ولي رقم خزر تقريبا درهمه ايران مورد كشت و كار قرار مي گيرد و همچنان انتخاب بسياري از كشاورزان است. ارتفاع بوته مناسب، رنگ برگ سبز تيره و شلتوك آجري رنگ بدون ريشك، زوايه برگ ها و پنجه ها و ساقه كلفت و متحمل به ورس نيز از خصوصيات ويژه اين رقم است.

تامین برنج خالص