اخبار

برنج ایرانی، خرید برنج ایرانی

این برنج زمانی که پخت می‌شود، قد و کشیدگی برنج خارجی را نمایان می‌کند و درعین‌حال عطر و طعم برنج ایرانی را با خود یدک می‌کشد. به‌طور قطع اگر مقداری از انواع برنج‌های ایرانی را بو کنید، به‌راحتی از عطر دل‌انگیز برنج ایرانی متوجه ایرانی‌بودن یا نوع خارجی آن می‌شوید. در طرز پخت برنج ایرانی عطری به مشام می‌رسد که قابل مقایسه با انواع خارجی نیست. اگر هر دو نوع ایرانی و خارجی را با چشمانی بسته بو کنید، به تفاوت در کیفیت و مرغوبیت آن پی می‌برید. برنج به‌عنوان یک غله پرمصرف در هرم موادغذایی ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد.

برنج پاکستانی، هندی درجه1، هنددی درجه2، تایلندی، اروگوئه ای، آرژانتینی و غیره از انواع برنج های خارجی موجود در بازار هستند. برنج قرمز یا برنج سرخ یکی از مغذی‌ترین گونه‌های برنج در سراسر جهان و خصوصا شرق آسیا و تایلند به حساب می‌آید. برنج قرمز نیز انواع مختلفی دارد و در هر کشور کمی متفاوت تولید می‌شود. برنج قرمز سطح قند خون را کنترل می‌کند و همچنین شاخص های گلیسمی و کربوهیدراتی پایینی دارد و به همین دلیل مصرف آن برای بیماران مبتلا به قند خون توصیه می‌شود. این ماده غذایی نقش مهمی در پیشگیری از پوکی استخوان دارد چرا که سرشار از کلسیم و منیزیم است. اما برنج هاشمی عطر ندارد و فقط قد دارد برای همین آن را حتما با برنج محلی مخلوط ۳۰ درصد می کنند که عطر محلی داشته باشد و در ضمن پخت قد قیافه و مزه خوبی داشته باشد اما از نظر قیمت حدودا این دو برنج فقط ۱۰۰ تومان با هم فرق دارند.

برش لیزر وخمکاری ورق آهن استیل برنج گالوانیزه

نباید به دنبال افزودن نمک، ادویه یا هر نوع چربی اضافه شده (مانند کره) باشید. با پخت و پز، شما برنج را برای حیوان خانگی خود مرطوب، نرم و بسیار خوشمزه‌تر می‌کنید. تغذیه برنج نپخته برای پرنده خانگی ایدئال نیست، زیرا این پرندگان از خوردن چنین غذاهایی لذت نخواهند برد. با این حال، برنج نباید قسمت قابل توجهی از رژیم غذایی را تشکیل دهد و فقط باید به ندرت و به عنوان یک روش غذایی تغذیه شود.

از آنجا که در برابر آفات مقاوم شده است، از سم کمتری برای پرورش آن استفاده می شود. همچنین باید بدانید حدود یک هفته تا ده روز زودتر برداشت می شود. در مورد تعیین بهترین agriculture-na ایرانی شمال از نظر کشاورزان شالی کار در استان های گیلان و مازندران گلستان باید این طور نگاه کرد که سطح زیر کشت مزارع برنج آنها، بیشتر زیر کشت چه برنجی قرار گرفته است. با توجه به اینکه دلالان این حرفه بسیار زیاد شده اند و برای افزایش فروش برنج مرغوب و با کیفیت را با نمونه پایین تر ترکیب می کنند و قیمت برنج را پایین تر می فروشند. با این اوصاف ما به شما پیشنهاد می کنیم که خرید برنج خود را از برنج آراتا رحیمی انجام دهید که تمامی محصولات آن با کیفیت و مرغوب می باشد و با استاندارد های لازمه تولید و بسته بندی می شود.

بررسی خبرنگار خبر فوری نشان می دهد که برخی کارخانه داران و دلالان برنج در شمال کشور و استان گیلان با افزایش قیمت این محصول ارزشمند، شروع به اعمال برخی ترفندها کرده اند تا بتوانند با کلاهبرداری سود کلان ببرند. قیمت نسبتا پایین اما هم اندازه برنج در سال های قبل، مانع از ترفندهای شیادانه برخی دلال ها می شد اما تفاوت عجیب انواع مختلف برنج ها در 2 سال اخیر، برخی دلالان را بر آن داشته که به انواع کلاهبرداری ها روی بیاورند. دقیقا برنج هندی را بخاطر قیمت پایین و قد کشیدنش می‌خرند.

برنج فجر سوزنی یک دست

برنج به عنوان یکی از مهمترین محصولات کشاورزی ایران به شمار می رود و به عنوان محبوب ترین محصول کشاورزی شمال ایران شناخته می شود. در ایران رقم های مختلفی از برنج تولید می شود و ایران به عنوان یکی از پانزده کشور برتر تولیدکننده برنج در دنیا مطرح است. اصلی ترین روش ارزیابی کیفی یک دانه برنج بر اساس طول آن انجام می شود. همان طور که پیش تر اشاره کردیم برنج به سه نوع دانه بلند، متوسط و کوتاه دسته بندی می شود. این کاهش قیمت بر روی برنج‌های خارجی نیز تأثیر گذاشته است به طوری که برنج‌های پاکستانی که 35 تا 40 هزار تومان به فروش می‌رسید اکنون با کف قیمت 28 هزار تومان به فروش می‌رسد. برنج شکسته هم موارد مصرف خود را دارد و بدلیل بصرفه بودن قیمت می توان از آن در انواع دسرها ، شله زرد ، شیربرنج ، سوپ و …

برنج طارم اصل ب شرط پخت