اخبار

برنج تالش خرید برنج برنج ایرانی خرید برنج ایرانی

اگرچه مصرف برنج در سایر کشورها، نیز دیده می‌شود اما در ایران یکی از… برنج ایرانی نامی آشنا در سرتاسر جهان است چراکه هیچ کجای دنیا عطر و طعم برنج ایرانی یافت نمی‌شود. شاید براتون جالب باشه، اکثر برنج های خارجی که وارد کشور عزیز مون ایران میشن، تحت فرایند پاربویل قرار می گیرند. این فرایند به این شکل است که قبل از سفید کردن agriculture-na.ir برنج ( یعنی قبل از این که شلتوک به دونه های سفید برنج تبدیل بشه ) در دیگ پر از بخار قرار می دهند. و در این حالت طی یک اتفاق خاص و ویژه، تمام ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سبوس برنج، به درون دانه های برنج نفوذ می کند. زیرا برنج ایرانی سفید تر ولی برنج های پاکستانی کمی کدر تر که به صورت کرم رنگ می باشد دیده می شود.

برنج پر محصول به برنجی گفته میشود که طی مراحلی اصلاح نژاد شده است و بعد از کشت معمولا نسبت به برنج های دیگر چند برابر برداشت میشود و از کیفیت پایین تری برخوردار هستند . برنج طارم همانند برنج هاشمی به دو گونه گرم و سرد تقسیم میشود . روش اول در تمامی استان هایی که در آن سال آبی مجاز به کشت برنج هستند انجام می شود.

این نوع برنج سهل الهضم بوده و دارای املاح مغذی بالایی است. در کنار برنج‌های ایرانی برندهای خارجی نیز در بازار عرضه شده‌اند که با توجه به بازار فروش رونق یافته‌ای که دارند، شناخت برندهای معتبر این گونه از برنج‌ها نیز مهم است. در بین برنج‌های خارجی برنج باسماتی که در جنوب آسیا کشت می‌شود جزو سالم‌ترین و بهترین برنج‌های خارجی بوده که دارای ضریب رعنایی بالایی نیز است.

برنج باسماتی به خاطر طعم آجیلی و عطر ملایمی که دارد، معروف است. معمولا با غذاهای هندی و آسیای جنوبی و همراه با غذاهایی مانند بریانی هندی و انواع کباب از برنج باسماتی استفاده می‌شود. معمولا دو روش پخت اصلی برای برنج وجود دارد؛ کته یا دمی کردن برنج و آبکش کردن آن. زمانی که شما می خواهید برنج را آبکش کنید، آن را برای چند ساعت خیس می کنید. سپس آب آن را دور می ریزید، برنج را می جوشانید و پیش ازدم، دوباره آب حاصل از جوش برنج را دور می ریزید.

بازرگانی فروش برنج طارم دانه بلند

برنج ایرانی به مراتب با کیفیت‌تر و خوش خوراک‌تر و خوشبوتر از برنج خارجی است. اما این کیفیت بهتر بهایی نیز دارد و آن هزینه‌ی نسبتا زیاد برنج ایرانی نسبت به برنج خارجی است. همه ما حداقل یکبار اسم برنج هاشمی و یا برنج طارم را شنیده ایم و تا به حال گفته نشه است که برنج هاشمی از کیفیت پایینی برخوردار است و یا برنج طارم ارزش غذایی پایینی دارد.

بهترین برنج های 1400

نوع جمشیدی بنا به شنیده ها پر محصول تر است نزدیک است به برنج خزر. برنج هایی در برخی مناطق کاشته می شود که شبیه به برنج های دیگر مناطق است، اما مردم آنها، نام های خاصی را بر آنها نهاده اند. از جمله برنج “جمشید” که به آن ” جمشیدجو” نیز گفته می شود از برنج هایی است که در جلگه مرکزی گیلان ، طرف داران خاص خودش را دارد.

۹ برند برتر برنج باسماتی