بزرگترین بازار خودروی اروپا تاریک شد


آمارهای رسمی نشان می دهد که فروش خودروهای جدید در آلمان در ماه سپتامبر با وجود افزایش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، دوباره کاهش یافت. این در حالی است که اتحادیه اروپا تصمیم گرفت بر خودروهای برقی چینی عوارض گمرکی بیشتری وضع کند.
به گزارش ایسنا، اداره فدرال حمل و نقل موتوری (KBA) اعلام کرد که در ماه گذشته در مجموع 208 هزار و 848 خودروی جدید در آلمان به ثبت رسیده است که نسبت به ماه مشابه سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است.
فروش خودروهای برقی باتری دار که ماه هاست روند نزولی را طی می کند به حدود 34500 دستگاه رسیده که نسبت به سال گذشته 8.7 درصد افزایش داشته است. اما مشاور EY گفت که این نشان دهنده تغییر در فروش خودروهای الکتریکی نیست، زیرا فروش در سپتامبر 2023 پس از پایان یارانه های دولتی در ماه قبل کاهش یافت.
فروش خودروهای برقی به طور کلی در سال 2024 روند نزولی دارد و بسیار کمتر از سال گذشته است و منتقدان کاهش تدریجی انگیزه ها را مقصر می دانند.
کنستانتین گال، تحلیلگر EY، گفت که بازار خودروی آلمان با مجموعه ای از مشکلات مواجه است که از اقتصاد داخلی ضعیف و اعتماد ضعیف مصرف کننده شروع می شود. وی افزود که در حال حاضر رشدی وجود ندارد و آلمان تا حدودی با بهبود پایدار فاصله دارد. فروش ضعیف خودرو نشان دهنده تصویر نگران کننده ای برای بخش خودروسازی آلمان است.
فولکس واگن، بزرگترین خودروساز اروپا، ماه گذشته هشدار داد که ممکن است برای اولین بار در تاریخ خود کارخانه های خود را در آلمان تعطیل کند، زیرا این کشور در تلاش برای کاهش هزینه ها و افزایش حاشیه سود ناچیز است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت آلمان ماه گذشته میزبان مذاکرات بحران با چهرههای برتر صنعت خودرو بود و طبق گزارشها، فولکس واگن خواستار بازگشت یارانه خودروهای الکتریکی برای تقویت بازار شد.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403071410535/%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%BE%D8%A7-%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%D8%AF

