اخبار

بهترین برنج ایرانی از نظر عطر و مجلسی پسند بودن ایران کالا نیوز

از مهم‌ ترین مزایای برنج کاشت دوم می‌توان به پخت بسیار بالا و خوب، عطر و طعم بیشتر نسبت به کاشت اول و درصد مرغوبیت بیشتر آن اشاره کرد. اما برنج کاشت دوم معایبی نیز دارد که از مهم‌ ترین آن‌ها باید به استفاده بیشتر از سموم کشاورزی، قیمت بالاتر و سخت بودن بهره‌ برداری به دلیل آب و هوا اشاره کرد. عطر زیاد و مطبوع برنج ایرانی آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن را با هیچ برنج دیگری مقایسه کرد.

آرشیو برچسب ها بهترین برنج ایرانی

یکی از دلایل گران بودن این برنج‌ها حضور واسطه‌ها و کسب سود آوری بالا توسط تاجران برنج است. چرا برنج ایرانی؟اگر بخواهیم برنج شمال کشور را با تولید جنوب کشور مقایسه کنیم، باید عنوان کنیم که برنج‌های جنوب کشور تپل‌تر از برنج‌های شمال هستند. استان اصفهان نیز برنج‌هایی تحت عنوان برنج لنجان یا لنجون تولید می‌کند که برنج با کیفیت و خوش عطری هستند.

بهترین مارک دستگاه فشار خون

برنج ایرانی شیرودی از نمونه برنج‌های اصلاح شده است که از ترکیب برنج خزر و رقم دیلمانی به دست می آید. این در حالی است که برنج های طارم بعد از پخت نرم و کشیده می شوند. دانه برنج شیرودی کشیده بوده و هنگامی که زیر دندان قرار می گیرند، عطری ندارند.

برنج پاکستانی هزاردستان – 10 کیلوگرم

استان فارس و خوزستان نیز برنج مناسبی کشت می کنند و فروش بالایی دارند. در استان های دیگر برنج های معمولی یا با کیفیت پایین کشت می شود. برنج امراللهی، طارم و برنج هاشمی، از برند هایی هستند که بهترین برنج های عطری را تحویل مشتری می دهند. نکته ای که باید به آن توجه شود، این است که برنج در مرحله دوم و یعنی مرداد ماه کشت شده باشد. این برنج ها کیفیت بسیار بهتری نسبت به برنج های دیگر دارند.

برنج دم سیاه صدری گیلان، جزو برنج های دست بالا و اعلا به حساب می آید؛ عطر خوبی دارد و رنگ سفید دانه آن ، گویی رگه بسیار نازکی از رنگ کرم روشن را دارا می باشد. سپس به صورت گسترده تر در استان گیلان کاشته شد و پس از آن به استان های مازندران و گلستان نیز گسترش یافت. برنج هاشمی ، یکی از برنج هایی است که بیشترین سطح زیر کشت را در استان های شمالی دارا می باشد و به دلیل شکل و ساختار و پخت مناسبی که دارا می باشد، در بازار نیز طرف داران زیادی را دارا می باشد. برنج ایرانی ، که می توان نام agriculture-na را هم بر آن گذاشت ، هم در استان های شمالی ایران کاشته می شود ، هم در دیگر استان ها.