اخبار

بهترین برنج برای سلامت بدن: اگر هر روز برنج بخوریم چه اتفاقی برای بدنمان خواهد افتاد؟ دینو

در ادامه اول به شناخت برنج ایرانی بعد به انواع برنج ایرانی و بعد از آن به پر فروش ترین برنج ایرانی می­پردازیم. البته به نظر من اگر قرار است با برنج خریداری شده از مهمان پذیرایی کنید بهتر است از برنج خوش خط و خالی استفاده کنید که قد بلند و خوش فرم و شکل باشد تا بیشتر به چشم آید. اگر هم قادر هستید بهتر است برنج ایرانی تهیه کنید تا عطر و طعم بهتری هم داشته باشد. در ایران، بیشتر شهرهای شمالی شرایط اقلیمی مناسب برای پرورش و کشت برنج را دارند. از انواع برنج ایرانی می توان به برنج های اصلاح شده اشاره کرد. هر کدام از این برنج ها به زیر دسته هایی همچون طارم رشتی، طارم هاشمی، طارم محلی، طارم دیلمانی و …

انواع اصلاح‌شده دارای مقاومت زیادی در برابر کم‌آبی و حشرات هستند و معمولاً از ترکیب انواع مختلف به‌دست می‌آیند. پیش از معرفی بهترین برنج ایرانی، بیایید کمی طول و شکل ظاهری برنج‌ها را باهم زیر ذره‌بین بگذاریم. این برنج به لحاظ طعم و همین طور عطری که دارد در مقایسه با بسیاری از ارقام برنج با کیفیتی مطلوب تر کشت و عرضه می شود. در هنگام پخت این نوع برنج قد کشیده و بسیار خوش خوراک می باشد از این رو به عنوان یکی از انواع برنج با ویژگی های منحصر بفرد شناخته می شود. برنج هاشمی و طارم هر دو جزو مرغوب ترین و پر فروش ترین برنج های ایرانی هستند. برنج طارمی که در استان مازندران و در منطقه فریدونکار کشت می شود ارگانیک ترین برنج طارم محسوب می شود به همین دلیل طعم و عطر آن بسیار دلپذیر و منحصربه فرد است.

فروشنده معتبر برنج ایرانی ارزان اعلا

با اینکه قوت غالب سفره ایرانی برنج است اما تشخیص انواع برنج ها از هم کمی دشوار است.در پایین به معرفی چند نوع از انواع برنج ایرانی می پردازیم. اگر از مردم در رابطه با بهترین نوع برنج بپرسید، می‌بینید که اسامی مختلفی را به شما معرفی می‌کنند؛ اما در میان آنها چند اسم مشترک به گوش شما می‌خورد که جزو agriculture-na.ir‌های ایرانی محسوب می‌شوند. اگر به طور کامل با برنج های نامبرده را در مقاله آشنا شوید متوجه خواهید شد اکثر برنج ها سرچشمه از برنج سفید دارند و باید گفت بهترین برنج دنیا برنج سفید است که پرطرفدار و پرمصرف است. در میان مصرف کنندگان برنج، طارم هاشمی از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

تقریبا برنج باسماتی هندی و باسماتی پاکستانی چندان تفاوتی با هم ندارند و تنها شکل ظاهری کیسه‌های آن‌ها با هم متفاوت است. این برنج‌های باسماتی پاکستانی معمولا به سه نوع «ایندیکا دانه بلند»، «ایندیکا دانه درشت» و «جاپونیکا» دسته‌بندی می‌شوند. برنج‌های دانه بلند پاکستانی معمولا در منطقه «سند» کشت می‌شوند که خاک حاصلخیزتری نسبت به ایران دارد. نوع باسماتی، نوع IRRI و نوع مقاوم به سرما (دانه‌‌های پررنگ و کوتاه).

گرفتن برگ سبز گمرکی این محصول نیز یکی از مراحل قانونی در روند ترخیص کالا از گمرک است. به گزارش «خوشه چین» نان و برنج یکی اصلی‌ترین وعده ی غذایی ایرانیان است و دارای جایگاه ویژه‌ای نزد ما است. به همین سبب شناخت ویژگی برنج‌های مرغوب اهمیت خاصی پیدا می‌کند و بهتر است که خریداران قبل از خرید برنج از ویژگی برنج مرغوب آگاهی لازم را داشته باشند. برنج در بازار ایران در ارقام مختلف و با برندهای متنوع توزیع می‌شود.

فروش بهترین برنج ایرانی و پاکستانی با کیفیت مرغوب

همچنین در صورت خیساندن برنج به مدت یک تا دو ساعت، برنج طارم محلی چاق‌تر به نظر می‌رسد. که ظاهری شبیه به برنج‌های سفید و قهوه‌ای دارد؛ اما نکته قابل توجه در رابطه با این برنج، حالت شفته شدن و خمیری آن پس از پخت است. معمولا از این برنج در کشورهای چین و ژاپن بیشتر از سایر کشورها استفاده می‌شود. در سال 1380 محققان توانستند با دستکاری ژنتیکی برنج های مرغوب و کم محصول، نوع جدیدی از آن را با نام برنج فجر تولید کنند. هدف اصلی از این کار، رسیدن به برنجی مرغوب و پرمحصول بود که علاوه بر کشت برنج باکیفیت، بهره برداری از زمین های کشاورزی نیز افزایش پیدا کند.

برنج طارم راتون (چین دوم) – 10 کیلوگرمی