اخبار

بهترین خاک برای کشاورزی شرکت سبزینه کشت کوکوپیتشرکت سبزینه کشت کوکوپیت | agriculture-na

به خاکهایی گفته میشود که دارای آهک و از نظر کلسیم غنی باشد. بیشتر خاک های رسی با مقدار آهک بیشتر از ۱۵% ، خاک های آهکی گفته میشوند. در بعضی موارد خاکهایی که کمبود کلسیم دارند، را میتوان با خاک های آهکی اصلاح کرد. علاوه بر آن قسمتی از اکسیژن لازم برای گیاه به وسیله خلل و فرج خاک به گیاه می رسد. و گاز دی اکسیدکربن زائد توسط این حفرات از آن خارج می شود.

  • خاک رسی به دلیل سنگین بودن آن در زمینه کشاورزی بسیار توصیه نمی‌شود ، زیرا به دلیل سنگین بودن این خاک کیاهان نمی‌توانند به راحتی رشد مناسب خود را داشته باشند.
  • خاک رسی همانطور که از نامش مشخص است از میزان رس بیشتری تشکیل شده است.
  • در واقع بیس اصلی خاک مناسب پیت ماس است؛ این یعنی میزان پیت ماس در خاک باید به نسبت دو ماده دیگر غالب باشد.
  • به هر حال، اگر نوسان سطح آب زیرزمینی وجود داشته باشد و در برخی مواقع از سال تا عمق 60تا 90سانتی متری از سطح خاک بالا بیاید و برای مدتی در این عمق بماند، باغ های مرکبات مناسبی در آن منطقه حاصل نخواهند شد .

برای باغ های کوچک خانگی، ممکن است این موارد را پیدا نکنید، مگر اینکه مسائل مربوط به سلامت گیاهان در باغتان افزایش یافته باشد. اگر فکر می کنید کود یا کمپوست ممکن است به اندازه کافی پوسیده نشده باشد، دایره ای از خاک معمولی اطراف گیاهان بریزید تا از سوزاندن آنها جلوگیری شود. جهت رفع شوری خاک باید به دنبال شناخت عوامل به وجود آورنده شوری خاک باشیم که بتوانیم به کمک روش های متناسب با این عوامل این مشکل را رفع نماییم.

دشت آبرفتی (جلگه) رودخانه سفیدرود در شمال و دشت مغان در شمال غرب و دشت (جلگه) رودهای کارون، دز و کرخه در خوزستان دارای گستره خاک حاصلخیزتری در برابر دیگر پهنه های کشاورزی در ایران به شمار می روند. با آزمایش خاک کشاورزی نوع خاک و نقاط قوت و ضعف آن را بهتر می شناسیم و بهترین گیاه را برای کاشت در آن انتخاب می کنیم. این خاک از تجزیه خزه ها و گیاهان باتلاقی حاصل می آید و معمولاً در مخلوط با ماسه، خاک برگ و کمپوست برای گلدان ها استفاده می شود. ۲٫ بافت های گیاهی و حیوانی که به طور کامل تجزیه شدند و شکل اولیه آن ها را نمی توان تشخیص داد. این نوع مواد آلی به رنگ سیاه یا قهوه ای تیره می باشند و با نام هوموس شناخته می شوند.

کلینیک تخصصی و مرکز خدمات کشاورزی و منابع طبیعی دانش بنیان

از این رو، شناخت انواع خاک کشاورزی، می تواند به کشاورزان عزیز در راستای انتخاب بهینه محصول متناسب با خاک بستر کشت آن ها می تواند کمک شایانی بکند. در تعیین خاک مناسب برای کشاورزی وجود عناصر غذایی مورد نیاز گیاهان از اهمیت مجله خبری کشاورزی بالای برخوردار است. کمبود این مواد موجب کاهش و یا حتی متوقف شدن رشد گیاهان می شود. عناصر غذایی بخش خیلی کمی از کل حجم خاک را تشکیل می دهد. هر کدام از انواع خاکها دارای ویژگی های مشخصی هستند که مزایا و معایب زیادی دارند.

برسی طول دوره ماندابی خاک درختان مرکبات

از آنجا که پیشینهٔ کشاورزی به ۱۰٬۰۰۰[۴] سال پیش بازمی‌گردد دارای گسترهٔ پهناوری در سراسر جهان می‌باشد. هنگامی که آب شفاف است، شیشه را برای سومین بار علامت بزنید. خاکبا رس سنگین می تواند یک یا دو هفته طول بکشد، تا ته نشین شود، در حالی که بیشتر خاک های لومی بعد از گذشت چند روز، می تواند به یک شیشه شفاف تبدیل شود. باکتری به نام ریزوبيوم اغلب در خاک حضور دارند اما شما می توانید یک ماده تلقیح ریزوبیوم مطمئن را خریداری کنید. این باکتری یک رابطه همزیستی با بقولاتی مانند سیب زمینی و لوبیا دارد و باعث افزودن نیتروژن به خاک می شود.

http://3darchitecture.ir