اخبار

بهترین خاک مناسب برای احداث باغ پسته رفسنجان | agriculture-na

وی هوای خوب، چهار فصل بودن، دو برابر بودن متوسط بارندگی استان نسبت به کشور را از دیگر مزیت های استان در بخش کشاورزی عنوان کرد. برای اینکه محصول یا نوشته مورد نظر را پیدا کنید از جستجو استفاده نمایید. با افزودن سولفور، آلومینیوم سولفات یا سولفوریک اسید می‌توان pH خاک را کاهش داد. عوارض صادرات 70 درصدی گوجه فرنگی تا پایان سال تمدید شد.

برسی طول دوره ماندابی خاک درختان مرکبات

بهترین زمان برای افزودن مواد آلی به خاک در باغ های مرکبات، قبل از احداث باغ است چرا که به آسانی می توان آن را با خاک منطقه ریشه درختان مخلوط کرد یا در منطقه ای قرار داد که ریشه درختان به آن برسد. اغلب خاکهای بافت درشت، فاقد ظرفیت لازم برای نگهداری آب و عناصر غذایی می باشند و در مقابل، خاکهای بافت ریز نیز اغلب مشکل ساختمانی و زهکشی دارند که موجب کاهش توسعه ریشه، تشدید خشکیدگی سرشاخه ها و زوال مرکبات میشوند . به طور کلی کلاس های بافت خاک در جدول 2-1 نشان داده شده است. کلاس های متوسط و نسبتا درشت، مناسب ترین کلاس های بافت خاک برای کاشت مرکبات هستند.

  • قسمت جامد خاک حاوی مواد آلی و معدنی می باشد که مواد معدنی ذرات ریز و درشت خاک را تشکیل میدهد که این همان کانی های تجزیه شده از سنگ ها میباشند.
  • مهمترین عناصر کم مقدار عبارتند از آهن، بور، مس، منگنز، مولیبدن و روی.
  • مثلا می توان تشخیص داد که آیا از برگ ، ساقه، ریشه گیاه یا بدن حیوان است.
  • وقتی که خاک رطوبت خود را از دست می دهد ابتدا خلل و فرج بزرگ و سپس خلل و فرج متوسط و ریز از هوا پر می شود.

خاک بستر کشت برای گیاهانی که نیاز به رطوبت بیشتر دارند، نباید با پرلیت زیاد همراه باشد. قسمتی از حجم خاک که در بین ذرات جامد ( ذرات معدنی و آلی خاک ) به صورت حفراتی قرار دارد را اصطلاحا « خلل و فرج » می نامند. در حالتی که خاک کاملا خشک باشد این خلل و فرج توسط هوا پر می شود. برعکس در مواقعی که خاک کاملا خیس بوده خلل و فرج تماما و یا نزدیک به تمام با آب اشغال می گردد. کوکوپیت تشکیل شده از پوسته میوه نارگیل است از این ماده برای سبک کردن خاک های سنگین استفاده می شود.

http://3darchitecture.ir

در پیت ماس یک سری مواد اولیه وجود دارد که برای گیاه بسیار مفید و الزامی بوده و در واقع بستری است تا خاک از شوری و مشکلات دیگر در امان باشد. پیت ماس سبب می شود تا شرایط مناسبی برای رشد گیاه ایجاد شود. اهمیت خاک کشت در رشد گیاهان بسیار موثر است و در واقع خاک پایه اصلی در کشاورزی محسوب می شود.

مزایای زهکشی ضعیف و مانداب سطحی خاک

اگر pH خاک برای گیاه خیلی کم باشد، PH خاک را با افزدونی ها، قلیایی تر کنید. از یک فروشگاه کشاورزی آهک باغی، پوست صدف خرد شده و یا سایر مکمل های کلسیم دار، و یا پوسته تخم مرغ پودر شده را خریداری کنید. افزودنی ها را با مقدار زیادی از خاک برای هر بار آزمایش pH خاک، بصورت دستی ترکیب کنید. به مجله خبری کشاورزی یاد داشته باشید که این افزودنی ها می توانند هفته ها یا ماه ها بعد، pH خاک را تغییر دهند. منتظر بمانید تا قبل از انجام هرگونه تغییر بیشتری، اول نتیجه را مشاهده کنید. تراشه های شاخه های درخت یا تراشه های کوچک از شاخه های کوچک بیشترین میزان مواد مغذی را در هنگام بهبود و اصلاح خاک دارند.