اخبار

بهترین خاک کشت در کشاورزی کشور ایران چیست سامانه مزرعه | agriculture-na

امیدواریم با مطالعه این مطلب اطلاعات ارزنده ای را فراگرفته باشید. در صورت تمایل به ارتباط با ما می توانید به بخش تماس با ما مراجعه نمایید. پیت ماس را باید اساس خاک های کشاورزی دانست که همواره نسبت به درصد دو نوع دیگر باید همواره غالب باشد.

آموزش شیمی خاک

خاک مناسب و پر از املاح، گیاهی سالم و خاک عاری از مواد معدنی، گیاهی سرشار از بیماری تحویل ما خواهد داد. هدف ما از بیان این مطالب روشن کردن ذهن شما درباره مهم بودن خاک بود. خاک رسی همانطور که از نامش مشخص است از میزان رس بیشتری تشکیل شده است. خاک رسی ظرفیت بسیار بالایی در حفظ و نگهداری آب در خود دارد. و بسیار دیر رطوبت خود را از دست می دهد به همین دلیل به خاک سرد نیز معروف هستند. گرچه حاصلخیزی این خاک بسیار خوب است اما جذب آب به مدت طولانی باعث ایجاد چسبندگی در خاک شده و تهویه را برای گیاه سخت می کند.

تقویت خاک گلدان

جذب بالای آب دارد همچنین بستر کشت بسیار مناسبی برای قلمه ها و جوانه زنی و کشت بذر است. همانطور که از نام آن نیز مشخص است بخش اعظمی از خاک را شن ( حدود 80 درصد ) تشکیل داده است. به دلیل زهکشی مناسب از این نوع خاک بیشتر در کشت گیاهان گوشتی نظیر کاکتوس ها استفاده می شود. هنگامی که مقدار رطوبت خاک کم باشد آب خاک به صورت قشرها و لایه هایی به ذرات خاک چسبیده اند هر چه مقدار رطوبت خاک کمتر شود ضخامت قشر آب اطراف ذرات کمتر شده و انرژی چسبیدن آن به ذرات بیشتر می شود. مواد غذایی و سایر املاح محلول خاک در آب خاک حل می شود بنابراین اغلب به آب خاک اصطلاحا محلول خاک گفته می شود.

  • خاکهای سبک خاکهای هستند که بیش از ۸۰ درصد وزن خاک را شن یا ماسه تشکیل داده و مقدار رس و سیلت آن کمتر از ۲۰ درصد است.
  • پس از انجام نمونه گیری باید به دنبال بهترین آزمایشگاه خاک کشاورزی در تهران، کرج یا شهری که در آن زندگی می کنید باشید.
  • مانند خاک رسی رطوبت را حفظ می کند و اکسیژن زیادی را عبور نمی دهد.
  • انتخاب نوع خاک بسیار مهم است زیرا اکثر گیاهان در هر خاکی رشد مناسب ندارند .
  • کمپوست ها انواع گوناگونی دارند که از منابع گوناگونی درست میشوند.

همیشه در باغداری و کشاورزی اشتباهات رایجی هست که اکثر باغداران متاسفانه انجام میدهند. یعنی چه، ایا 30سانت رس بریزیم یا 15 سانت رس را با خاک قاطی کنیم تا 30 سانت. برای آشنایی با خاک های شور می توانید مقاله خاک های شور و قلیایی و درجه بندی آنها را مطالعه بفرمایید. با شماره های درج شده در بخش تماس با ما سایت ارتباط حاصل نمایید.

در اثر بوجود آمدن این ترک ها ریشه گیاهان در معرض هوا قرار گرفته و خشک می شوند. خاک باغچه از خاک رس، مقداری ماسه و کود دامی تشکیل می‌ شود و مجله خبری کشاورزی برای کاشت گیاهان باغچه ای مناسب است. درختان و درختچه ها برای تقویت رشد ریشه و جلوگیری از زردی برگ به خاک غنی شده با فسفر و آهن نیاز دارند.

http://3darchitecture.ir