اخبار

بهترین دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی سال

بهترین دوربین‌های فیلمبرداری و عکاسی سال سلام وقتتون بخیر .میخواستم ی دوربین تا۲میلیون بگیرم بنظر شما چی بگیرم. البته تغییرات صورت گرفته در این مدل بسیار محدود هستند و مهم‌ترین تفاوت آن اضافه شدن قابلیت اتصال بلوتوث است. این دوربین برای عکاسی در شرایط سخت طراحی شده و نه تنها می‌تواند در دمای -10 درجه سانتی گراد عکاسی کند، بلکه می‌تواند ضربه سقوط از ارتفاع 2 متری را نیز بهترین دوربین تحمل کند.

از نظر من یکی از بهترین گوشی‌های شیائومی از نظر دوربین، همین 11تی هست. لنز‌های تله‌فوتو حداقل از بُعد تبلیغاتی، کمک زیادی به شرکت‌های سازنده برای تمایز محصولات خود با رقبا می‌کند. در همین راستا همواره شاهد بهبود‌های متعددی در این زمینه و تجهیز گوشی‌های هوشمند بیشتری به لنز‌های تله‌فوتو هستیم. این ترند پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آینده نیز ادامه داشته باشد و به‌خصوص شاهد تجهیز گوشی‌های ارزان‌تر و میان‌رده به این دسته از ماژول‌های دوربین باشیم. پیکسل ۶ گوگل با بودجه‌ای نزدیک به ۳۵ میلیون تومان، انتخاب جایگزین بسیار خوبی برای گلکسی اس 21 اولترا سامسونگ است، اما در حال حاضر به صورت گسترده در بازار ایران موجود نیست.

دوربین فیلم برداری ورزشی گوپرو مدل HERO 9 Black به همراه لوازم جانبی پلوز

هنگام بررسی و خرید یک گوشی هوشمند، اولویت بسیاری از کاربران کیفیت دوربین است. جذابیت داشتن یک گوشی با دوربین باکیفیت که بهترین گوشی از نظر دوربین باشد، برای بسیاری از افراد روز به روز درحال افزایش است. من توی مقاله بهترین گوشی هواوی، بهتون بهترین‌های این برند رو معرفی کردم و حالا توی این مقاله میخوام بهتون بهترین گوشی‌های هواوی که برای عکاسی و فیلمبرداری مناسب هستن رو معرفی کنم. گوشی دیگه‌ای که میخوام بعنوان بهترین دوربین گوشی سامسونگ بهتون معرفی کنم، گلکسی اس 21 اف‌ای هست. برای اینکه این لیست رو آماده کنم، باید مدل‌های زیادی رو از نظر مشخصات نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و کیفیت دوربین باهم مقایسه میکردم تا بهترین اونا رو پیدا کنم.

از شروع روشن شدن کامپیوتر تا شروع بکار سیستم عامل چه اتفاقاتی می افتد؟

خرید وان پلاس ۹ به‌خصوص به خاطر دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی آن پیشنهاد می‌شود که بسیار کار‌آمد است و در شرایط نوری مختلف عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان می‌دهد. مدل پروی این گوشی از حسگرهای مشابهی برای دوربین واید و اولتراواید بهره می‌برد، اما به یک دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی نیز مجهز شده است. اگر نیازی به دوربین تله‌فوتو ندارید، پیشنهاد می‌شود تا با بودجه‌ی کمتر سراغ همین گوشی بروید. با بودجه‌ی ۸ میلیون تومان، می‌توانید به خرید مدل 4G گوشی گلکسی A52 سامسونگ فکر کنید که به خاطر رم ۴ گیگابایتی و پردازنده‌ی ضعیف‌تر، برچسب قیمتی پایین‌تری نسبت به نسخه 5G آن دارد، اما مشخصات دوربین این دو مدل یکی است. اگر بودجه‌ی محدود دارید و در خرید گوشی، دوربین اولویت اول شما است، خرید گلکسی A52 پیشنهاد می‌شود. در شرایط مختلف نوری، ما حالت‌های مختلف فوکوس خودکار دوربین (از جمله Face and Eye AF) را در حالت‌های یک نقطه، ناحیه و پیوسته آزمایش می‌کنیم.

با داشتن انواع لوازم جانبی ، آنها همچنین می توانند به کلاه ایمنی ، تخته های سرفیس ، اتومبیل ، دوچرخه های ورزشی و دیگر وسیله ها وصل شوند. دوربین‌هایی که در ادامه معرفی خواهند شد مناسب برای همه اعضای خانواده خواهد بود و بهترین دوربین عکاسی خانگی هستند که همه اعضای خانواده می‌توانند از آنها چه د رخانه و یا در مسافرت‌های خود استفاده کنند. دوربین های عکاسی انواع مختلفی دارند و البته شرکت‌های مختلفی هم مدل‌های مختلفی از آنها را با اهداف مختلف برای کاربران عرضه می‌کنند.

بعضی افراد به این گروه دوربین‌های میان رده می‌گویند چون معمولا از نظر قیمتی بین دوربین‌های مخصوص تازه‌کار‌ها یا Starter و دوربین‌های حرفه‌ای قرار می‌گیرند. همچنین به لطف صفحه نمایش لمسی این دوربین، می‌توانید تنها با لمس نمایشگر، نقطه فوکوس را تغییر دهید. باعث شده تا این دوربین در شرایط نوری ضعیف، تصاویر را با کمترین نویز ثبت کند. هماهنگی خوب و سریع این پردازشگر با این حسگر سبب شده تا بتوانید عکس‌های پی‌در‌پی را با سرعت 5 فریم بر ثانیه ثبت کنید. همانطور که می‌دانیم امروزه تولیدکنندگان محتوا نیازمند تجهیزات متعددی هستند. با توجه به قیمت بالای تجهیزات برخی افراد و تیم‌ها مجاب به خرید دوربین‌های DSLR هیبریدی می‌شوند که علاوه بر عکاسی نیازهای فیلمبرداری را برای آن‌ها مرتفع کنند.

این گوشی از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با حسگر IMX689 سونی، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX766 سونی، یک دوربین مونوکروم ۲ مگاپیکسلی و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی بهره می‌برد. پرچم‌دار وان‌پلاس قابلیت ضبط ویدئوهای 8K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه نیز دارد. دوربین بعدی ۸ مگاپیکسلی تله‌فوتو با لنز ۷۸ میلی‌متری است که قادر به بزرگ‌نمایی تصویر تا ۳ برابر به‌صورت اپیتیکال و بدون افت کیفیت است. این دوربین هم از لرزشگیر اپتیکال و هم از فوکوس خودکار تشخیص فازی بهره می‌برد. دوربین ۱۶ مگاپیکسلی بعدی مجهز به لنز ۱۷ میلی‌متری اولتراواید با دیافراگم f/2.2 و فوکوس خودکار است که به کاربران امکان ثبت عکس ماکرو از فاصله‌ی ۴ تا ۸ سانتی‌متری از سوژه را نیز می‌دهد که کیفیت درخور توجهی دارد. دوربین ۳۲ مگاپیکسلی واید که از تجمیع پیکسل‌های ۴ به یک استفاده می‌کند، با خروجی عکس‌های ۸ مگاپیکسلی وظیفه‌ی عکاسی سلفی را عهده‌دار است.

  • حسگر X-Trans CMOS 4 فوجی با رزولوشن 26.1 مگاپیکسل و اندازه بزرگ APS-C همراه با یک پردازشگر X-Processor 4 در این دوربین قرار دارد.
  • شیائومی در این دوربین از سنسور تصویر سونی IMX206 و پردازشگر تصویر Ambarella A12 استفاده می‌کند که با دریافت تصاویر از این دو لنز و ادغام آن‌ها با یکدیگر عکسی باکیفیت 7K ایجاد می‌کند.
  • منظره یاب بسیار با کیفیت و صفحه نمایش لمسی چرخان، از Z50 یک دوربین عالی برای عکاسی از مسافرت‌ها و یا عکاسی عمومی ساخته است.
  • برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتره که در حالت Raw عکاسی کنید و فایل‌ها رو بعد ادیت با فرمت tiff ذخیره کنید و همین‌طور اگر سرعت شاتر پایین ۱۵۰ هست از سه پایه استفاده کتید.