اخبار

بهترین زمان برداشت برنج شرکت برنج چیتا

زیرا برنج کشت دوم چون در گرما کاشته می­شود به آب بیشتر و البته امکانات بشتری نیاز دارد و کیفیت پایین­تری نیز دارد. مخصوصا برخی از این محصولات، نیاز به خاک و آب و هوای مطلوبی برای رشد و بهره برداری دارد. برنج از دسته محصولاتی است که به شرایط خاصی برای رشد و جوانه زدن احتیاج دارد. برنج در مناطق با آب و هوای کاملا مرطوب و پرباران کشت می شود. در مقابل برخی محصولات مانند خرما به آب کمی نیاز دارد و در مناطق گرم و خشک تولید می شود. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد از آغاز برداشت برنج از یک‌هزار و 50 هکتار از شالیزارهای پارس‌آباد خبر داد.

برداشت برنج در 6800 هکتار از شالیزارهای مازندران

مخلوط برنج قهوه ای و شلتوک نیز دوباره صفحات ریخته می شود تا عمل جداسازی صورت گیرد. علیرغم تمام مزایای برشمرده، بالا بودن قیمت خرید، افزایش هزینه نگهداری و تعویض غلتک های لاستیکی در اثر فرسوده شدن و دقت زیاد در تنظیم آن از معایب آن محسوب می شود. در پوست کن های غلتک پلاستیکی هنگامی که شلتوک بین دو غلتک وارد می شود، دانه ها زیر فشار غلتک ها گیر کرده و بر اثر اختلاف در سرعت خطی غلتک ها، پوسته از دانه جدا می گردد. عواملی مانند رقم، رطوبت شلتوک، فاصله بین غلتک ها، اختلاف سرعت خطی بین غلتک ها و قطر آنها و نرخ ورودی شلتوک می توانند بر کارآیی ماشین پوست کن غلتک لاستیکی تاثیرگذار باشند.

۷٫ نبود نظارت و قوانین استاندارد

ما در این مقاله به بررسی روش های agriculture-na.ir و لوازم و تجهیزات لازم برای این کار می‌پردازیم با ما همراه باشید. تغییر رنگ اندام های شالی از سبز به زرد معمولا 4 تا 6 هفته بعد از گل دادن رخ می دهد. همچنین به طور کلی عملیات برداشت حدودا در اوایل مرداد ماه شروع شده و تا شهریور و اواخر آبان یا اوایل آذر نیز ادامه دارد.

صندوق بیمه کشاورزی باید از نماینده کشاورزان در جلسات تعیین خسارت محصولات کشاورزی دعوت کند. مرکز بین‌المللی تجارت برنج ایران مستقر در آمل ۱۷۰ هزار متر مربع مساحت دارد که ۵۰ هزار مترمربع آن انبار برنج و ۶ هزار مترمربع نیز واحدهای تجاری و خدماتی ، سالن معاملات است. جایگاه اسناد توسعه در اقتصاد چهارمحال و بختیاری مشخص نیست/ عدم توجه به سند آمایش سرزمین، وضعیت فعلی استان را تدوام خواهد داد.

در کشورمان ترجیح می دهند از برنج های با درجه سفیدی بیشتر استفاده نمایند ولی بعضی از کشورها برنج با درجه سفیدی کمتر ترجیح داده می شود. ولی باید این نکته را یادآور شد که با افزایش درجه سفیدی نه تنها ارزش تغذیه ای برنج کاهش می یابد بلکه درصد شکست برنج نیز زیاد تر می شود. درجه پوست کنی در ماشین پوست کن نه تنها بر روی شاخص پوست کنی و شکست برنج قهوه ای تأثیر می گذارد، بلکه ظرفیت کار پادیه را نیز تحت تأثیر قرار می دهد. چنانچه مقدار شلتوک پوست نکنده زیاد باشد، بار روی پادیه افزایش یافته و از طرف دیگر ظرفیت ماشین پوست کن کاهش می یابد. تنظیم مناسب پوست کن به نحوی که ضمن حفظ مطلوب ماشین پوست کن کاهش می یابد. تنظیم مناسب پوست کن به نحوی که ضمن حفظ مطلوب ظرفیت ماشین پوست کن و کاهش درصد خرده برنج قهوه ای بیش باری بر روی ماشین پادیه نشود، از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

کاهش قیمت برنج با آغاز برداشت و افزایش عرضه

دانه شلتوک توسط یک شتاب دهنده دورانی با سرعت دورانی بین 2500 تا 3000 دور بر دقیقه تحت نیروی گریز از مرکز قرار می گیرد و این کار باعث ایجاد نیروی ضربه روی پوست شلتوک می شود. جنین و لایه درونی پوست از میان برداشته نمی شود، در نتیجه دانه های پوست شده در برابر خراش ها و آسیب های سطحی محافظت کرده و دانه های بلندتر بهتر حفظ می شوند. این پوست کن دارای یک توپ آهنی با دندانه های ریخته گری شده در داخل یک استوانه مشبک هم مرکز با آن می باشد که در اثر دوران توپی، اصطکاک بین دانه ها و تیغه پوست کن و صفحه سوراخ دار جداره داخلی (سیتکا)، پوست از شلتوک جدا می گردد. با توجه به حساسیت نسبی ارقام پرمحصول و هیبرید به بیماری شیت بلایت در صورت آلودگی 20% از ساقه ها از قارچکش رورال تی اس (پودر و تابل 5/52%) به میزان یک کیلوگرم در هکتار و قارچکش تیلت (25% EC) به میزان یک لیتر در هکتار استفاده گردد.