اخبار

بهترین لپ تاپ مخصوص برنامه نویسی و کار گرافیکی 2022

پردازنده گرافیکی Vega 3 که در ساخت این لپ تاپ به کار رفته است، به شما اجازه اجرای بازیهای سنگین را نمیدهد. پردازشگر گرافیکی GEFORCE GTX 1650 4G از دیگر مزایای این دستگاه است. Nitro 5 از کارت گرافیک مورد علاقه گیمرهای حرفهای یعنی RTX 30 برخوردار است؛ اما در عوض، از کارت گرافیک GTX 1650 استفاده میکند که برای اجرای بسیاری از بازیهای رده بالا، مناسب است. اهمیت باتری در لپ تاپهای گیمینگ نیز باعث شده تا برای این لپ تاپ از باتری لیتیوم یون 3 سلولی، استفاده شود که دارای ظرفیت 48WHR است که حداکثر 3 ساعت شارژ را برای این لپ تاپ تأمین خواهد کرد. Acer Nitro 5 به این دلیل در لیست بهترین لپ تاپهای گیمینگ قرار گرفته است که در این رنج قیمت، لپ تاپی بهتر از آن را پیدا نخواهید کرد. سومین انتخاب در این بازه قیمتی نیز لپ تاپی است که شرکت ایسوس ادعا می کند کوچکترین لپ تاپ دنیا و مجهز به پردازنده RTX2060 می باشد.

بهتر است که لپ تاپ گیمینگ مورد نظر حداقل 256 گیگابایت حافظه SSD داشته باشد تا بتوان ویندوز و سایر نرم افزارها را روی آن نصب کرد. امروزه برای تجربه بازیهای روز، کارت گرافیکی با حافظه کمتر از 4 گیگابایت جوابگو نیست. برای انتخاب لپ تاپی که بتوان با آن کارهای گرافیکی انجام داد باید به ویژگی هایی مثل مدل پردازنده، رم، صفحه نمایش و کارت گرافیک توجه کنید. با انتخاب یک لپ تاپ قوی میتوانید به راحتی کارهای گرافیکی خود را انجام دهید. شما میتواند از این لپ تاپ برای کارهای گرافیکی، اجرای نرم افزارهای مهندسی، کارهای اداری و مالتی مدیا و…

گیمفا هیچ فروشگاه و منبعی را برای خرید معرفی نکرده و هیچ ضمانتی بابت قیمتگذاری فروشندههای مختلف ارائه نمیدهد. البته برای تجربه یک بازی عالی، حتما باید پردازندههای قویتر را هم مد نظر داشته باشید. اما AMD با پردازندههای جدید Ryzen که عملکرد کلی فوقالعادهای دارند، بازگشتی خشمگینانه به بازار داشتهاند. همچنین، شما می توانید تمام این نرم افزار را بر روی یک لپ تاپ با رم 4 گیگابایتی اجرا کنید، اما توصیه نمی شود. این دستگاهها بسته به مدل و سخت افزار به کار رفته در آنها قدرت و توانایی متفاوتی دارند. با اینکه کیبورد لپتاپهای بازی مقرونبهصرفه هم نور پسزمینه دارد؛ اما رنگ آنها فقط قرمز یا سفید است.

در مدلهای میانرده و بالاتر، ذن بوکهای ایسوس، تینک پدهای لنوو و برخی محصولات اچ پی و… مانیتور اکثر لپ تاپهای موجود در بازار با رزولوشن 1366 x 768 تولید میشوند که میتوانید مدلهای بهتر را با رزولوشن فول اچ دی بر حسب نیاز خود گلچین کنید. اکثر برندها گرافیک یکپارچه ارائه می دهند که برای انجام کارهای معمولی مانند فتوشاپ و اتوکد نیز خوب است. همچنین این لپ تاپ برای مرورگری وب، تماشای فیلم و کارهای روزمره بسیار مناسب است. این مدل هم مانند دیگر لپ تاپ هایی که در این لیست معرفی کردیم برای کارهای تحلیلی و وب گردی مناسب است. ما در این مقاله تلاش کردیم در رابطه با خرید بهترین لپ تاپ زیر 30 میلیون، مطالب جامع و کاربردی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. در این مطلب از لیست ابزار سعی کردیم با معرفی بهترین لپ تاپ برای کارهای گرافیکی به شما کمک کنیم تا لپ تاپی مناسب برای خود انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم تا تعدادی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ را به شما معرفی کنیم. از طرفی دیگر، توصیه نمیکنیم برای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بیش از حد هزینه کنید. قبل از اینکه لپ تاپ مورد نظر خود را خریداری کنید بهتر است ویژگیهای زیر را در لپ تاپ مورد نظر خود بررسی کنید.

اما برای طراحی گرافیکی 8 گیگابایت رم پیشنهاد می شود. چه مقدار رم برای طراحی گرافیکی نیاز دارم؟ سلام عرض ادب برای حدود ۲۳ تومن چه لپتاپی زو پیشنهاد میکنید؟ از آنجایی که بسیاری از لپ تاپ های مناسب تدوین باید از کارت گرافیک و پردازنده قدرتمند بهره مند باشند، به شما پیشنهاد میکنیم به لپ تاپ های معرفی شده در مقاله راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ هم سری بزنید. اما پیشنهاد ما، خرید نسخه RTX 3070 و نمایشگر FHD با نرخ تازهسازی ۳۶۰ هرتز است. بدیهی است که این قیمت با نوسان نرخ ارز، تغییر خواهد کرد. به خاطر این که به طور عمومی وزن آنّها بالای 2 کیلوگرم بوده و شما را در درازمدت، اذیت خواهد کرد. این لپ تاپ گرافیک قدرتمند RTX2080 SUPER را در خود جای داده است. در این دستگاهها اکثرا یک جای خالی برای اضافه کردن رم در صورت نیاز وجود دارد. ارائه یک بسته فشرده و در عین حال قدرتمند که هم مقرون به صرفه است و هم ظاهری خاص دارد.

در حال حاضر، آخرین قیمت این لپ تاپ در بازارهای کشورمان، در حدود ۷۲ میلیون تومان است. این لپ تاپ موسون به گیمینگ دارای پردازنده ی Core i7 و حافظه ی SSD در کنار هارد HDD یک ترابایتی است که سرعت خواند و نوشتن روی آن را بسیار بالابرده است که برای بازی و برنامه نویسی بسیار موثر خواهد بود. فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی تا 512 گیگابایتی SSD یا 1 ترابایتی معمولا مناسب هستند. پردازنده Ryzen 3 هم مانند گرافیک Vega 3 برای اجرای بازیهای میان رده مناسب است. برای اجرای روان همه نرم افزارهای گرافیکی به یک لپ تاپ خوب نیاز دارید که دارای کارت گرافیک اختصاصی یا گرافیک یکپارچه خوب و ارزان باشد. اما اگر فقط می خواهید عکس ویرایش کنید یا قصد دارید از Photoshop illustrator AutoCAD استفاده کنید، به کارت گرافیک اختصاصی نیاز ندارید، می توانید این کار را با استفاده از VRam لپ تاپ یا گرافیک یکپارچه خود انجام دهید. بهترین لپ تاپ های زیر 30 میلیون تومان جز لپ تاپهای میان رده و نیمه حرفهای به حساب آمده و برای کارهای حدودا نیمه حرفهای مورد استفاده قرار میگیرند. اکثر این پردازندهها از سری U (کم مصرف) هستند ولی در لپ تاپ VivoBook K571GT ، سری پردازنده H (پر مصرف) بوده و جز لپ تاپهای پر مصرف در این بازه قیمت محسوب میشود این لپ تاپ فرکانس و قدرت بالاتری دارد و برای کارهای سنگین از آنها استفاده میشود.

تعداد کمی از تولید کنندگان لپ تاپ کارت گرافیک اختصاصی ارائه می دهند. نکته منفی دیگری که در مورد کامپیوتر وجود دارد ، تعداد لوازم جانبی و سیم آن است. بدون شک لنوو (Lenovo) ازجمله شرکتهایی است که در طراحی و ساخت لپتاپهای گیمینگ و اقتصادی تبحر خاصی دارد و تاکنون مدلهای بسیاری را در این رده تولید کرده است. آیا لپ تاپ SSD برای طراحی گرافیکی بهتر است؟ همانطور که گفته شد، اصلیترین نقطه قوت این محصول، استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند GTX 1650Ti با 4 گیگ حافظه است. پردازنده گرافیکی: بی تردید وجود دو پردازنده گرافیکی قدرتمند بنام های Radeon RX Vega 7 و Geforce GTX 1650 – 4GB را میتوان از اصلی ترین ویژگی های این محصول دانست که با استفاده از آنها با خیال آسوده میتوانید بازی های گرافیکی کامپیوتری را اجرا کنید و از دیدن آنها لذت ببرید. این محصول از پردازنده قدرتمند نسل یازدهم استفاده میکند و صفحه نمایش با کیفیت بسیار بالا دارد.

فناوری Nvidia GeForce RTX در لپتاپهای لنوو به ارائه عملکرد فوقالعاده سریع و در عین حال کم نویز کمک میکند. تراشههای ۱۴ نانومتری بسیار قدرتمند هستند و اگر بهدنبال پردازنده HK باشید، میتوانید با اورکلاک کردن، عملکرد بیشتری را برای خود داشته باشید. حافظه لپ تاپ بسیار کم است اما SSD است ، بنابراین بهترین لپ تاپ گیمینگ تا 30 میلیون عملکرد سریعی دارد. این لپتاپ 15.6 اینچی طراحی و ظاهر بسیار زیبایی دارد و صفحه نمایشگر آن هم از نوع TFT LED-backlit LCD ساخته شده است. لپ تاپ های تینک بوک در دسته بندی لپ تاپ های میان رده کمپانی لنوو قرار میگیرند و از نظر طراحی در واقع ترکیبی از لپ تاپ های تینک پد و آیدیاپد هستند. لپ تاپ ویوو بوک از وزن ۱.۶ کیلوگرمی برخوردار است و ابعاد آن هم به ۳۲۵.۴ در ۲۱۶ در ۱۹.۹ میلیمتر میرسد. اکثر برنامههایی که در مک بوک ایر ایجاد خواهید کرد، هنوز هم نسخه اینتل هستند و سیستمعامل مک او اس آنها را برای کار روی پردازندههای مبتنی بر ARM خود ترجمه میکند. زیرا این دستگاهها قابل ارتقا نیستند و خواه ناخواه، بعد از چند سال، باید آنها را تعویض کنید.

با اینکه تقریبا سه سال از زمان عرضه این پردازنده میگذرد، ولی هنوز هم مشکلی در اجرای بازیهای کامپیوتری ندارد. ولی همان گونه که قبلاً هم گفته شد عده زیادی بر این باورند که تهیه اینگونه لپ تاپ ها برای افرادی که اصلاً علاقهای به بازیهای رایانهای ندارند نیز میتواند انتخابی بسیار مطلوب باشد. لپ تاپ UX363EA یکی از باریک ترین لپ تاپ شرکت تایوانی ایسوس می باشد که در سال 2021 رونمایی شد و در حال حاضر می توان آن را به عنوان یکی از ظریف ترین و سبک ترین لپ تاپ های 13 اینچی در نظر گرفت که قابلیت تغییر زاویه تا 360 درجه را نیز دارد. اگر از این لپ تاپ ها برای کارهای روزانه، تماشای سریال و فیلم، انجام فعالیتهای حسابداری استفاده خواهید کرد و یا به دنبال لپ تاپ گیمینگ اقتصادی هستید از انتخاب خود پشیمان نخواهید شد. از جمله نقاط ضعف این لپ تاپ عدم استفاده از هارد داخلی HDD است. این لپ تاپ ها به صورت کلی 4 الی 8 گیگابایت رم دارند و برخی از این لپ تاپها که کارت گرافیکی مجزا دارند و حافظه داخلی آن 4 گیگابایت است برای انجام کارهای گرافیکی سنگین و بازی های به روز مناسب هستند.

در این لپ تاپها هم هارددیسک هم SSD قابلیت ارتقا دارند یعنی برای هر کدام از این سخت افزارها اسلات خالی برای ارتقا قرار گرفته است. در این محدوده قیمت از لپ تاپ ها، دستگاههایی وجود دارد که هیبرید (دو گانه) هستند، یعنی SSD و HDD را هم زمان دارند. برای طراحی گرافیکی حافظه ذخیره سازی لپ تاپ نقش بسیار مهمی دارد. لپ تاپ Asus ROG Zephyrus G14 در رنگهای سفید یا خاکستری با سبک مینیمال طراحی شده است که از نظر طراحی جذابیت زیادی دارد. ASUS ROG Zephyrus کمتر از ۲ کیلوگرم وزن دارد. شرکت ایسوس برای تولید ROG Zephyrus GA401QM-K2314 از قویتری پردازنده رایزن 9 نسل پنجم یعنی Ryzen 9 5900HS استفاده کرده که 8 هسته پردازشی را با حداکثر فرکانس 4.6 گیگاهرتز در اختیار مصرف کننده میگذارد.