اخبار

بهترین کود برای جلوگیری از سرمازدگی درختان در فصل زمستان فروشگاه بهاران | agriculture-na

ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

  • تولید این نوع کود‌ها، در کشاورزی و ازدیاد تولید محصولات زراعی انقلابی را به وجود آورد.
  • کمبود پتاسیم بیشتر در خاک‌‌های اسیدی و خاک‌‌های شنی دیده می‌شود، اما کمبود آن در سایر خاک‌‌ها تحت شرایط آبیاری و برداشت مقدار زیادی محصول (بخصوص یونجه) نیز مشاهده می‌گردد.
  • کود مرغی دارای خواص بیشتری برای درخت است اما توجه کنید این کود به تنهایی استفاده نشود و با کود‌ها نام برده شده ترکیب شود.
  • کلات‌‌ها به سهولت در خاک حرکت کرده و عنصر را در دسترس گیاه قرار می‌دهند.
  • کودهای کم مصرف مانند آهن، روی و کود منیزیم باید در صورت نیاز درختان در اختیار آن ها قرار بگیرند.

برای صیفی‌جات به دلیل اینکه این گیاهان در مدت‌زمان کوتاهی محصول می‌دهند. می‌توانند با گسترش حجم ریشه در افزایش جذب مواد مغذی خاک مؤثر باشند. همچنین باکتری‌های موجود در این کودها با ترشح آنزیم‌هایی به تجزیه‌ی مواد آلی موجود در کودهای ارگانیک مثل کمپوست کمک می‌کند. از طرفی به دلیل مصرف تازه خوری از صیفی‌جات استفاده از کودهای زیستی علاوه بر کاهش هزینه‌ها باعث کاهش عوارض ناشی از مصرف بی‌رویه‌ی کودها و سموم شیمیایی می‌شود. کودهای دامی نیز می‌توانند مانند کودهای شیمیایی یک منبع تغذیه‌ای قوی برای رشد بهتر درختان میوه باشند.

راهنمای خرید و مصرف کود کشاورزی

گیاهان و درختان نیز مانند انسان ها برای رشد و نموی خود، نیاز به مواد غذایی مناسب دارند. کمبود عناصری همچون نیتروژن، پتاسیم و فسفر، موجب تهدید سلامت درختان می شوند. همانطور که می دانید به خطر افتادن سلامت درخت، خسارات جبران ناپذیری به باغداران می زند. پتاسیم نقش حیاتی در فتوسنتر، ساخت پروتئین، فعالیت روزنه ها و انتقال شیره گیاهی دارد مجله خبری کشاورزی و کمبود آن در خاک سبب از دست رفتن محصولات کشاورزی و تحلیل رفتن گیاه می شود. پتاسیم به عنوان یکی از کودهای ماکرو، نیاز اصلی فیزیولوژیک به خصوص در فتوسنتز و چرخه های بیوشیمیایی مربوط به آن است. کودهای فسفات دار مانند سوپر فسفات، سوپر فسفات طلایی، منو آمونیوم فسفات، سوپر فسفات تریپل و … بهترین کود شیمیایی فسفره موجود در بازار هستند.

قوی ترین کود مایع کشاورزی کدام است؟

ترکیب این کود اوره و پتاسه بوده و در آن از سوپر فسفات با عناصر ریز مغذی سولفات استفاده می شود و درصد ترکیب آن متفاوت است. از سوی دیگر کود شیمیایی ماکرو زراعت نیز وجود دارد که شکل ظاهری آن مثل گرانوله بوده و ترکیبات آن مثل کود ماکرو باغبانی است اما درصد روی آن کمتر بوده و مقدار ازت به کار رفته برای آن بیشتر است. بهترین کود شیمیایی زمانی مشخص و انتخاب می شود که بدانیم دقیقا گیاه در چه مرحله ای از زندگی است و خاک چه کمبودهایی دارد.

برنامه کامل تغذیه برنج

کودشیمیایی نیترات آمونیوم برای رشد درختان میوه و محصولاتی مانند چغندر قند کاربرد زیادی دارد. از دیگر عناصری که در بهترین کودها برای رشد سریع درختان میوه وجود دارند و برای پرورش گیاهان مناسب هستند، می توان به منیزیم، مس، منگنز، روی، بور و گوگرد اشاره کرد. این عناصر اگر چه به اندازه عناصری که در بالا گفته شد موثر نیستند، اما نبودشان باعث آسیب به گیاهان و درختان می شود. این امر اگرچه مستلزم زمان و هزینه بالایی است، اما می توان امیدوار بود انجام آن بازدهی درختان و برداشت منطقه را به طرز قابل توجهی بهبود می بخشد. به خاطر داشته باشید، درختان حتی با دریافت بهترین کود برای رشد سریع درختان میوه نیز نمی توانند مانند گیاهان و صیفی جات به کوددهی واکنش سریع نشان دهند. اسید فسفریک نوعی فسفر قابل جذب برای گیاه بوده و شاید در لیست پرفروش ترین کود و سموم کشاورزی قرار نگیرد اما برای تثبیت در خاک های قلیایی استفاده میشود.

http://3darchitecture.ir