اخبار

بهترین کود حیوانی برای زمین کشاورزی خرید گوگرد مایع آلی هیومیک اسید پرسان کود | agriculture-na

در غیر این صورت نه تنها باعث رشد درختانی مانند سیب، انگور، زردآلو، گلابی، بادام، خرما و لیموترش نمی شود، بلکه به میوه ها آسیب نیز وارد می کند. این مقاله از کلینیک گل و گیاه جوانه بانسعی دارد علاوه بر معرفی بهترین این کودها، نکات مهم در استفاده از آن ها را نیز به شما آموزش دهد. یکی دیگر از انواع کود مناسب برای رشد سریع درختان میوه محصولات حاوی منیزیم هستند. از این رو با دریافت میزان کافی منیزیم توسط درختان فرایند فتوسنتز تقویت می شود و درختان سریع تر رشد می کنند.

  • از این رو می‌توان گفت که کودهای مایع اندکی سریع‌تر از کودهای پودری عمل می‌کنند.
  • این قبیل کودها قادرند با اصلاح فیزیکی خاک و افزایش مواد آلی موجود در آن، موجب بهبود حاصلخیزی خاک شوند.
  • بنابراین قبل از اینکه برای کوددهی اقدام کنید، راهنمای آن را به خوبی مطالعه کرده و آن را طبق دستورالعمل انجام دهید.
  • تغییر pH خاک در خاک‌‌های اسیدی با اضافه کردن آهک و در خاک‌‌های قلیائی با اضافه کردن گوگرد یا کود‌های اسیدی انجام‌پذیر است.
  • برخی اوقات برای افزایش محصول بهتر است از کود حیوانی استفاده نشده و کود حیوانی جایگزین آن شود.

اگر بررسی جزئیات نیازهای درخت را در نظر نگیریم می‌توان گفت که استفاده از کودهای نیتروژن دار به عنوان رکن ثابت در کود دهی انواع درختان میوه در نظر گرفته می شود. با این حال به خاطر داشته باشید که استفاده از کودهای نیتروژن در خاک های اسیدی مناسب نیست. همچنین کوددهی پس از رشد شکوفه ها و غده های میوه منجر به کاهش رشد میوه خواهد شد.

کمبود آهن در صیفی‌ جات

کودهای حیوانی برای جذب بهتر و آنی نیاز است که حتما فرآوری شده باشند در غیر این صورت زمان زیادی برای اکسید شدن لازم است تا توسط ریشه جذب شوند. اگر خاک به لحاظ وجود غلظت نیتروژن فقیر است، مونو آمونیوم فسفات می تواند گزینه خوبی باشد. اگر خاک قلیایی و آهکی است، استفاده از سوپر فسفات طلایی به دلیل وجود گوگرد در ترکیبات آن می تواند انتخاب مناسب تری باشد. کود سوپر فسفات تریپل نیز به دلیل غلظت ۴۶ درصد فسفر آن برای چالکود زمستانی توصیه می شود. اگرچه تمام مواد مغذی ضروری برای رشد بهینه گیاه باید در دسترس باشند، اما نیتروژن کلید سرعت بخشیدن به رشد گیاه است. هنگامی که تمام مواد مغذی دیگر به مقدار کافی در دسترس هستند، نیتروژن اضافی گیاه را تحریک می‌کند تا سریع‌تر رشد کند.

کاهش پی اچ و تاثیر آن در سموم و کودها

کارشناسان کشاورزی ارکیده در این راه به شما کمک میکنند تا کمبود درخت خود را فهمیده و نسبت به رفع آن اقدام کنید. یکی دیگر از بهترین راه حل ها برای فهمیدن کمبود های درخت انجام آزمایش خاک است. آزمایش خاک به شما کمک میکند تا درصد دقیق عناصر موجود در خاک کود را فهمیده و با توحه مجله خبری کشاورزی به آن کوددهی را آغاز کنید. به عنوان مثال تمامی گیاهان برای انتقال انرژی از یک قسمت درخت به قسمتی دیگر به فسفر نیاز دارند؛ زیرا این ماده باعث رشد سریع ریشه و گل می شود. همچنین این ماده به سرعت در خاک و زمین پخش نمی شود؛ از همین رو هر نوع کود درختی باید حاوی این ماده باشد.

کوددهی را برخلاف تصور عوام، در فصل پاییز نیز می توان انجام داد. زیرا گیاه قبل از رفتن به خواب زمستانی به ذخیره انرژی نیاز دارد تا در فصل گرم تر جوانه زنی بهتری داشته باشد. در نتیجه با کوددهی در فصل پاییز نتیجه بهتری را از باغ میوه خود خواهید دید. اگر می خواهید در سال جدید درختان میوه پربارتری داشته باشید، رعایت یکسری اقدامات برای باغ شما ضروری می باشد. امداد کشاورز، استارتاپی دانش بنیان است که با بهره گیری از بزرگترین شبکه مشاوران و کارشناسان کشاورزی و باغبانی، مشاوره، آموزش و خرید آنلاین و حضوری با بهترین کیفیت و قیمت را به شما ارائه می‌نماید.

http://3darchitecture.ir