اخبار

بهترین کود شیمیایی سامانه بیوتکنولوژی کشاورزی اگرینت انتخاب بهترین کود شیمیایی | agriculture-na

کودها لزوما ممکن است باعث رشد گیاهان نشوند، اما مواد مغذی اضافی را در اختیار آنها قرار می دهند و به این ترتیب نقش تقویتی و مکمل برای گیاهان دارند. کودهای ماکرو عموما نیاز اصلی گیاه برای رشد و زایش هستند و به هیچ عنوان نمی توان آن ها را نادیده گرفت. اغلب میزان استفاده از کود شیمیایی برای رشد درختان میوه و سایر کودها با توجه به سن درختان و شرایط منطقه متفاوت است و اغلب باید زیر نظر کارشناسان کشاورزی انجام شود. به طور کلی برای درختان پاکوتاه به ازای هر سال سنی که دارند، 60 الی 500 گرم کود و برای درختان بزرگ و بالغ به ازای هر سال سن 90 الی 1000 گرم کود در یک سال مصرف می کنند. اسید هیومیک به عنوان بهترین کود گندم در امر جوانه زنی بذر و توسعه سیستم ریشه، کارایی استفاده از عناصر غذایی از جمله فسفر را نیز افزایش می دهد.

  • آبیاری، کوددهی و سم پاشیِ منظم از ارکان اساسی برای داشتن یک باغ میوه پربار است.
  • سولفات کاتیون ها دارای مواد معدنی کم مصرف بوده و به طور کلی در لیست کودهای شیمیایی کم مصرف در بازار قرار گرفته اند.
  • به عبارت دیگر مصرف زیاد این کود‌ها باعث مسمومیت گیاه می‌گردد.
  • علاوه بر آن خصوصیات خاک ها نیز به دلیل شرایط مختلف با هم فرق می کند.
  • در واقع کود آلی برای رشد درختان میوه بهترین انتخاب است؛ زیرا این محصول به کندی تجزیه می شود و آب را به میزان کافی در خود حفظ می کند.
  • کود مایع برای درختان گردو ضروری است چراکه می‌توان این کود را به خاک محل رشد درخت و یا تنه آن تزریق نمود.

کود نیتروژنی، بهترین کود برای تقویت درخت گردو است چراکه آمینو اسید مورد نیاز درخت گردو را فراهم می‌آورد و درخت می‌تواند به خوبی ساختمان‌ها مختلف خود را تشکیل دهد. کودها پتاسیمی، یکی از بهترین کودها شیمیایی هستند چراکه علاوه بر تقویت درخت گردو، باعث محافظت از درخت مجله خبری کشاورزی در برابر بیماری‌ها مختلف و خشکسالی نیز می‌شوند. برای اثر گذاری بیشتر این نوع کود، می‌توانید آن را با کودها شیمیایی دیگر که در ادامه معرفی می‌کنیم ترکیب کرده تا اثرگذاری آن را مشاهده کنید. در رفع کمبود روی مصرف توام خاکی به همراه محلولپاشی سولفات روی برتری دارد.

درشت مغذی ها برای رشد درخت گیلاس

اما بهترین کود حیوانی برای درخت گردو کودی است که در آن کود مرغی و کود پوسیده گاوی و یا گوسفندی وجود داشته باشد. کود مرغی دارای خواص بیشتری برای درخت است اما توجه کنید این کود به تنهایی استفاده نشود و با کود‌ها نام برده شده ترکیب شود. بهترین کود پیش کاشت گندم و غلات کود های ماکرو کامل کمپلکس پلاس و کود فرموکمپلکس می یاشد. بدلیل دارا بودن درصد مطلوبی از عناصر غذایی ماکرو و ریزمغذی این کود ترکیب بسیار ویژه و تاثیرگزاری به عنوان کود پیش کاشت غلات و انواع گیاهان زراعی ایفا میکند.

از ریز مغذی ها غافل نشید!

کوددهی اول را در اوایل بهار و مرحله دوم را یک ماه بعد انجام دهید. کوددهی باید برای جلوگیری از پوسیدگی و یا سوختن گیاه بافاصله از سایه‌انداز درخت انجام شود. طبق گفته کارشناسان، زمانی که درخت گیلاس میوه نمی‌دهد از کوددهی اجتناب کنید. یک درخت گیلاس ضعیف ممکن است مشکلاتی غیر از حاصلخیزی خاک داشته باشد. به‌عنوان‌مثال، عدم هرس کردن به تولید کم میوه و رشد ضعیف درخت منجر می‌شود. آفات، آبیاری نامناسب و زهکشی بد خاک نیز باعث بروز مشکلاتی در رشد و تولید میوه می‌شوند.

سیلیکات پتاسیم 70 درصد شوک برای فندق

این را به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از حد از موادغذایی و کودها، نه تنها موجب رشد سریع درخت میوه نمی شود، بلکه به طور عکس موجب از بین رفتن بافت سالم آن می شود. لذا برای کوددهی از علم و دانش متخصصین استفاده کنید و از تجارب شخصی خود بهره نبرید. این کار رشد سریع درختان را به دنبال ندارد و سبب سوختن ریشه درختان می‌شود. این کود حاوی تک عنصر نیتروژن است و بهترین کودی است که می‌توان در مواقعی که گیاه فقط به عنصر نیتروژن نیاز دارد از آن استفاده کرد. غالبا کود نیتروژن به صورت محلول‌پاشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

http://3darchitecture.ir