تاثیر خودروساز چینی بر رقبا
رشد مداوم BYD، سازنده خودروهای برقی چینی، به رقبای کوچکتر آسیب میزند و Li Auto به همتای EXPUNG در انتشار درآمدهای ناامیدکننده میپیوندد.
BYD جهش 33 درصدی در سود سه ماهه دوم را گزارش داد، در حالی که تقریباً در همان زمان Lee Auto کاهش بیش از حد انتظار 52 درصدی سود را ثبت کرد و سهام آن در بازار سهام ایالات متحده سقوط کرد. هفته گذشته، این شرکت درآمدهای سه ماهه سوم را بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران در بحبوحه جنگ قیمت در چین پیش بینی کرد. Lee Auto و Xpeng نتوانستند در بین 10 تولیدکننده برتر چینی خودروهای برقی با فروش قرار بگیرند.
ظهور BYD برای تبدیل شدن به یک نیروی مسلط در بازار خودروی چین، با پیشی گرفتن از خودروسازان معتبر غربی مانند فولکس واگن و فروش سه میلیون دستگاه در سال گذشته، در بحبوحه کاهش شدید تقاضا برای خودروهای الکتریکی در سطح جهان رخ می دهد.
شرکت فورد موتور، پورشه و گروه مرسدس بنز همگی در ماههای اخیر جاهطلبیهای خودروهای الکتریکی خود را کاهش دادهاند، در حالی که تسلا هنوز با سرعت فروش 1.8 میلیون خودرو در سال گذشته فاصله زیادی دارد.
در نشانه دیگری از کاهش تقاضا برای خودروهای الکتریکی، کارشناسان گفتند که مدل های باتری دار تنها 9 درصد از فروش ایالات متحده را در سال جاری تشکیل می دهند که نسبت به انتظارات قبلی 12.4 درصد کمتر است. تحلیلگران گفتند که نتیجه BYD قابل توجه است زیرا بسیاری از همتایان برقی آن در چین و سراسر جهان ضررهای قابل توجهی را متحمل می شوند و برای مدتی با مشکلات نقدینگی مواجه هستند.
در حالی که تسلا اولین سازنده بزرگ خودروهای برقی در بازار چین بود که قیمت های خود را در نزدیک به دو سال کاهش داد، BYD جنگ قیمت را تشدید کرد. کاهش قیمت این شرکت، دیگر تولیدکنندگان خودروهای برقی و خودروسازان قدیمی را مجبور کرده است که از این روند پیروی کنند.
بلومبرگ گزارش داد که داده های صادر شده توسط خودروسازان ژاپنی نشان می دهد که فروش BYD در ماه جولای برای چهارمین ماه متوالی از فروش هوندا موتور و نیسان موتور فراتر رفته است.
انتهای پیام/
https://www.isna.ir/news/1403061307694/%D8%B6%D8%B1%D8%A8%D9%87-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%A7%D8%B2-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B1%D9%82%D8%A8%D8%A7