اخبار

تحقیق در مورد کشاورزی و عوامل موثر در آن مجله خبری کشاورزی

کشاورزی مدرن یک رویکرد در حال پیشرفت در زمینه نوآوری ها و روش های کشاورزی است که به کشاورزان کمک می کند تا کارایی را افزایش دهند و تعداد منابع طبیعی مانند آب ، زمین و انرژی لازم را برای تأمین نیازهای غذایی ، سوخت و فیبر در جهان سایت agriculture-na کاهش دهند. این تحول در صنعت کشاورزی هم گام بلندی به جلو محسوب می شود و تغییرات مثبتی برای اقتصاد جهان به همراه خواهد آورد. در بسیاری از کشورها، همزمانی سوءتغذیه، اضافه وزن و چاقی مفرط مشکلات عدیدهای ایجاد کرده است. کشاورزی منبع مهم معیشتی است زیرا فرآیند تولید غذا ، خوراک ، فیبر و بسیاری از محصولات مورد نظر دیگر با کشت گیاهان و پرورش حیوانات اهلی (دام) است. درصد کاهش ارزش بر اثر پختن : حداکثر کاهش درصدی ارزشهای غذایی به دلیل جوشیدن بدون در نظر گرفتن گروه گیاهخواری حاوی شیر و تخم مرغ (ovo-lacto-vegetables group). علفهای هرز بر سر مواد غذایی و رطوبت با محصول رقابت میکنند و این سبب میشود آنها ناخوشایند باشند. بلالهای جوان میتوانند به صورت نارس مصرف شوند اما وقتی گیاهان بالغ شدند (غالباً در ماههای پاییز) چوب وسط آن سفتتر میشود و رشتهها نیز خشک میشوند بهطوریکه قابلیت خوراکی خود را از دست میدهند.

چوب وسط بلال در ساختار، شبیه میوه چندتایی (میوه مجتمع) است اما تک تک میوهها (دانهها) هرگز با یک توده نیامیختهاند. کمباین پوست و چوب وسط آن را جدا میکند و تنها دانهها را نگه میدارد. بلال ذرت برای گذر از بین شکافهای صفحه بسیار بزرگ است و وقتی غلتکهای گیرهای ساقه را کنار میزند، تنها بلال میماند و پوست کنده میشود تا وارد ماشین شود. کل بلال به وسیله دست یا برداشتکنندههای مکانیکی، برداشت میشد و سپس یک عملیات جداگانه پوست کندن ذرت برای جداسازی دانهها از بلال نیاز بود. ذرت زراعی تا اواخر پاییز در مزرعه رها میشود تا دانههای آن کاملاً خشک شود و گاهی ممکن است حتی تا زمستان یا حتی اوایل بهار برداشت نشود.

بر این اساس آمارها و برآوردهای داخلی نیز نشان از میزان ضایعات محصولات کشاورزی ۲۵ تا ۳۰ درصدی از مرحله کشت در مزرعه تا مصرف خانوارها دارد. در این مقاله ، ما کمی در مورد کشاورزی مدرن و تأثیر آن بر محیط زیست روشن می کنیم. بیایید بررسی کنیم که چگونه پیشرفت در تکنیک های کشاورزی بر محیط زیست و اکوسیستم تأثیر گذاشته است. وقتی سطح نیترات آب زیرزمینی بیش از 25 میلی گرم در لیتر باشد ، می توانند یک خطر جدی برای سلامتی به نام “سندرم کودک آبی” ایجاد کنند ، که بیشتر نوزادان را تحت تأثیر قرار می دهد و حتی منجر به مرگ آنها می شود.

ربات های سبک وزن خودکار فرصتی برای محافظت از زمین فراهم می کنند. فعالیتهای کشاورزی دقیق، حاصلخیزی محصولات را ارتقا داده و ضایعات، بواسطه استفاده از نقشه های هواشناسی و کامپیوترها برای محاسبه بذر،کودهای شیمیایی و کاربرد حفاظت محصول متناسب با شرایط خاک محل،کاهش یافته است. به طور کل نانو کودهایی که در کوددهی هوشمند مزرارع کشاورزی مورد استفاده قرار میگیرند نسبت به روش کوددهی سنتی اثرگذاری بهتری بر روی گیاهان و محصولات دارند. دانهها به اندازه نخود هستند و به صورت ردیفهای منظم بر روی یک جسم سفید مغز مانند، قرار گرفتهاند که بلال را تشکیل میدهد. رنگ آنها متفاوت و شامل سیاه، آبی خاکستری، بنفش، سبز، قرمز، سفید و زرد است. ظرفیت آبی که برای خنک کردن استفاده میشود میتواند بیشتر از میزان آب به منظور آبیاری باشد. اما فراموش می کنیم که اگر برای زنده ماندن به غذا احتیاج داریم پس به کشاورزی نیز احتیاج داریم. خیار گلخانه ای نیاز به بستر بسیارغنیدارد،از این رو پس از شخم خاک گلخانه، کود حیوانی کاملاً پوسیده به خاک اضافه می شود برای کاشت خیار، بستر کشت باید PH بستر کشت خیار باید 6.5 تا 7.5 باشد.بستر مناسب برای کشت خیار، لومی شنی است و باید دارای زهکش مناسب و عاری از آلودگی ها باشد.ECآب حدود 2 و حداکثر 3 دسی زیمنس بر متر است.

بر اساس برخی گزارشات تا سال 2050 نرخ رشد ذرت، برنج و گندم به ترتیب 12، 23 و 13 درصد کاهش خواهد یافت و قیمت این محصولات به ترتیب 90، 89 و 75 درصد نسبت به حال افزایش پیدا خواهد نمود. رییس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد توسعه کشت گلخانهای را راهی مطمئن برای بهرهوری از آب و همچنین مدیریت هرچه بهتر تولید محصولات کشاورزی در اقلیم خشک و کویری مرکز ایران عنوان کرد. شهرک شترداری در استان یزد ایجاد میشود وزیر جهاد کشاورزی گفت: توسعه شهرکهای کشاورزی، کشت گیاهان دارویی و شترداری از مصوبات سفر استان یزد است. ایران دارای مناطق کشاورزی متنوعی است و الگوهای کشت گوناگونی را میتوان در قسمتهای مختلف ان پیاده سازی کرد. 1- ارائه طرحی بومی و متناسب با جغرافیای ایران بهصورتیکه در هر منطقه مشخص شود که چه محصولی باید کشت شود (الگوی کشت) تا بیشترین راندمان را کسب کند و پروژههای انتقال آب به حداقل برسد.

چون ذرت به سرما مقاوم نیست، در نواحی گرمسیری باید در بهار کشت شود. نواحی بسیاری در ایران مستعد کشت شورزیست ها به عنوان غذای دام هستند. در نواحی میدوسترن ایالات متحده، معمولاً تکنیکهای کشاورزی کم خاکورزی یا بی خاکورزی استفاده میشوند. در انتهای فصل رشد، دانهها خشک میشوند و جویدن آنها بدون پختنشان در آب جوش مشکل است. کشت جهت سیلو کردن علوفه معمولاً متراکمتر انجام میشود و در نهایت درصد پایینتری بلال و بیشتر ماده گیاهی بدست میآید. این روش توسط کشت پشتهای تک محصولی جایگزین شد که بر روی هر پشته با فاصله ۱۲۰-۶۰ سانتیمتر (۲ تا ۹/۳ فوت) ۳ تا ۴ بذر کشت میشد. به گزارش بازار به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در جلسه قرارگاه دیپلماسی غذایی بر اهمیت توسعه کشت فراسرزمینی تاکید کرد. در همین مدت با توسعه کارخانه های تولید دارو و مواد بیولوژیک دامپزشکی از ۱۲ واحد تولیدی به ۱۷۸ واحد تولیدی، خوداتکایی در داروهای دامپزشکی از ۵ درصد به ۹۵ درصد ارتقا یافته است. به همین دلیل فناوری باید در تمام مراحل کشاورزی نقشآفرینی کند و روشهای قدیمی به فراموشی سپرده شود. دادههای توالی DNA حاصل بلافاصله به بانک ژن (مخزن عمومی برای دادههای توالی ژنوم) سپرده شد.

کنگره پیشگامان پیشرفت، سازمان ها و مراکز دولتی و عمومی. این موضوع در تهیه امتحانات رقابتی مانند UPSC ، SSC و خدمات دولتی بسیار مفید است. در هنگام تبدیل به آرد، عملکرد ذرت نسبت به گندم بسیار بالاتر است و سبوس بسیار کمتری دارد. اغلب واریتهها از لحاظ ژنتیکی تغییر داده شدهاند تا گلیفوسیت را تحمل کنند یا در مقابل آفات طبیعی محافظتی فراهم کنند. از مزارع کشاورزی ، کودهای ازته به خاک می ریزند و در نهایت آب های زیرزمینی را آلوده می کنند. حجم شگفتانگیزی از آب زیرزمینی که هر بطری از آن را میتوان به قیمت بالایی فروخت، در محصولی بدون اینکه خریداری داشته باشد تا هزینه تولید آن را به جیب کشاورز برگرداند، زیر آفتاب میپوسد. آب زیرزمینی یکی از منابع مهم آب برای آبیاری است. خبرگزاری میزان – بنا به اعلامپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیتالله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز جمعه در ادامه برنامههای سفر استانی دولت مردمی به کرمان، در اجتماع مردم بم، با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران این شهرستان، گفت: شهرستان بم را به رشادت، شجاعت، مقاومت و شهدای عالیقدر این منطقه میشناسیم و این شهر همواره به عنوان بعنوان یکی از نمادهای سوگواری برای وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کشور شناخته شده است.

ذرت توسط بومیان آمریکا به روش پشتهای و در یک سیستم ترکیبی که برای بعضی به عنوان سه خواهر شناخته شدهاست کشت میشد. در شمال آمریکا، مزارع اغلب در یک تناوب ۲ محصولی که یکی از آنها گیاه تثبیتکننده نیتروژن است کشت میشوند، در اقلیمهای سردتر یونجه و در مناطقی با تابستانهای طولانیتر سویا کشت میشود. در آمریکا، یک برداشت خوب زمانی پیشبینی میشود که ارتفاع ذرت تا چهارم ژوئیه اصطلاحاً به زانو برسد. در شهرهای نیمه بیابانی ایران قدیم، واحهها از طریق قناتهایی که آب کوهستان را حمل میکردند تغذیه میشدند تا از تولید فشرده مواد غذائی حمایت کنند. طوری نصب شده باشد که حداکثر نور را جذب کنند. در این مسیر خوشبختانه پژوهشها و اقدامات خوبی توسط دانشمندان هستهای انجام شده است، از این پس نیز تمام تلاش مجموعه مرتبط با کشاورزی هستهای سازمان را در جهت ترویج و گسترش کشاورزی مدرن معطوف خواهیم کرد و باید تأثیرات این اقدامات را به وضوح در زندگی عموم مردم مشاهده کنیم. بدون پیشرفت هایی که کشاورزی مدرن را توصیف می کند، جهان به طرز مشکوک می تواند مکانی خطرناک تر و بی ثبات باشد زیرا بیشتر مردم از لحاظ تامین غذا از امنیت برخوردار نیستند.

همچنین از دلایل غیراقتصادی که بیشتر مورد توجه سیاستگذاران است، میتوان به ریسک بالاتر نسبت به سایر بخشها، تامین امنیت غذایی، خودکفایی و قطع وابستگی به خارج اشاره کرد. اهمیت نسبی کشاورزی از ابتدای صنعتی سازی به طور مداوم کاهش یافته است و در سال 2006 – برای اولین بار در تاریخ – بخش خدمات از کشاورزی پیشی گرفت و به عنوان بخش اقتصادی بیشترین افراد در سراسر جهان را استخدام کرد. طبق آخرین آمار های گزارش شده ، جمعیت جهان در سال ۲۰۵۰ به ۹/۶ میلیارد نفر می رسد. ایالات متحده، ۴۰ درصد ذرت جهان را تولید میکند و دیگر کشورهای تولیدکننده ذرت شامل چین، برزیل، مکزیک، اندونزی، هند، فرانسه و آرژانتین هستند. استفاده از پهپاد در مصارف کشاورزی نه تنها از خرید و یا حتی اجاره هواپیما ارزانتر تمام میشود، بلکه با این روش کشاورزان بدون مهارت پرواز نیز با انجام یک دوره آموزشی تحت نرمافزار، در کمترین زمان روش استفاده از پهپاد را فرا میگیرند. چگونه دو یا سه محصول متنوع با نیاز متفاوت به نور، آب و کود همزمان کاشته میشود؟ DIMBOA همچنین باعث مقاومت نسبی ذرت نارس به آفت سوراخکننده ذرت (از خانواده Crambidae) میشود. آفت کش ها ، علف کش ها و کودهای مصنوعی برای محافظت و تغذیه محصولات استفاده می شوند .

قسمت دیگری از این یارانهها نیز صرف امور تولیدی میشود که شامل سیاست خرید تضمینی محصولات، کمکهای بلاعوض، جبران خسارت به محصولات کشاورزی و دامی، بیمه محصولات کشاورزی و کمکهای غیرنقدی برای حمایت از تولید میشود. باربارا مک کلینتوک از این نشانگرها برای تأیید نظریه ترنسپوزون خود «پرش ژنها» استفاده کرد که به همین خاطر جایزه نوبل فیزیولوژی و پزشکی را در سال ۱۹۸۳ دریافت کرد. بر این اساس عمده تقاضای اضافی موادغذایی طی یک دهه آینده در مناطقی خواهد بود که رشد بالای جمعیتی را تجربه میکنند، بهخصوص کشورهای جنوب صحرای آفریقا، هند و کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا. استفاده از زنبور علاوه بر صرفهجویی در نیروی کار (لرزش دستی سیمها)، عملکرد و کیفیت محصول را نیز افزایش میدهد. این در حالی است گه به گفته کارشناس، با تناوب زراعی کشاورزی ارگانیک ازبکستان، تولید غلات در این کشور طی ۱۰ سال بیش از ۲۰ برابر افزایش یافته است. در ۲۰ نوامبر ۲۰۰۹ کنسرسیوم نتایج توالی یابی را در مجله Science منتشر کرد. در سال ۲۰۰۵، بنیاد ملی علوم آمریکا (NFS)، دپارتمان کشاورزی (USDA) و دپارتمان انرژی (DOE) یک کنسرسیوم برای تعیین توالی ژنوم ذرت B73 تشکیل دادند. چه کسانی در این کار موفق هستند؟ محصولات خود را برای چه بازاری تولید می کنید؟

بهگفته مسئولان استان، درحالحاضر حدود ۵۵۰هزارتن محصول گلخانهای در استان تولید میشود و جهادکشاورزی با حمایت از سرمایهگذاری دراین حوزه، توسعه کشت محصولات گلخانهای را در دستورکار دارد. از این رو گفته میشود با اعمال مدیریت صحیح مصرف آب، جلوگیری از تلفات آب در مزارع، تشویق کشاورزان به اصلاح، بهبود و ایجاد شبکههای آبیاری مدرن و درنهایت بهرهبرداری از منابع کشاورزی با کارایی و راندمان آبیاری بالا میتوان به توسعه کشاورزی پایدار در کشور امیدوار بود. اما درعین حال ، این امر به مشکلات زیست محیطی نیز منجر می شود زیرا این روش مبتنی بر تکنیک ورودی بالا و بازده بالا با استفاده از بذرهای ترکیبی از انواع پر بازده و آب آبیاری ، کودها و سموم دفع آفات فراوان است.

در واقع همین امر موجب شده است محصولات زیادی تولید کنید و به راحتی با فروش آنها، سود بالا به دست بیاورید. خاوازی گفت: روسیه منابع عظیمی از جو و غلات دارد و از طرفی جو برای ما خیلی مهم هست ما ظرفیت عظیمی از دامدارهای خیلی خوب داریم بنابراین روسیه می تواندبا تامین جو مورد نیاز دامداران در سرمایه گذاری محصولات دامی شریک باشد. تولید این محصولات علاوه بر آن که به حفاظت از منابع آب و خاک منجر می گردد، سلامت و امنیت غذایی مصرف کنندگان را نیز تامین می کند. که علاوه بر این مقایسه تصاویر در بازه های زمانی مختلف میتوان سلامت گیاهان را پیش بینی کرد و در صورت تشخیص بیماری، در یک فرآیند برنامه ریزی شده درمان گیاه میتوان آغاز کرد.

در پی این موضوع نباید صرفا با نام گلخانه اسپانیایی و گلخانه طرح اسپانیایی و بدون توجه به مشخصات فنی آن، انتخاب و خرید صورت گیرد. از سوی دیگر مشکلات فنی و اقتصادی متعددی دامن گیر کارآفرینان این بخش تولیدی در استان شده است. این رشته در ایران در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا نیز دانشجو میپذیرد. پرورش خوک نیز به دلیل قوانین اسلامی در ایران ممنوع بودهاست. زمان کاشت در واقع زمان به بازار رسیدن محصول شما را تعیین می کند و به دنبال این مسئله قیمت محصول مشخص می شود. خاک حاصلخیز بالای زمین زراعی به دلیل تأمین زیاد آب از بین می رود. این منجر به از بین رفتن خاک غنی از مواد مغذی می شود که مانع بهره وری می شود.

در این شرایط ، ریشه گیاهان هوای کافی برای تنفس ندارند ، بنابراین منجر به عملکرد محصول کم و همچنین مقاومت مکانیکی پایین می شود. در این نوشتار تلاش داریم تا گامهای نخستین راه اندازی تا بهره برداری یک گلخانه را شرح دهیم. این سیستم با توجه به نوع محصول و ردیف های کشت با فشار و جهات مختلف طراحی و در گلخانه ها تنظیم میشود. اما این گیاه را از قرنها پیش در آمریکای مرکزی میشناختند و توسط مردم سرخپوست آمریکا کشت میشد. نام این گیاه در زبان عربی ذرت و بلال است. DIMBOA یک عضو از گروه هیدروکسامیک اسید (که به نام بنزوکسازینوئید نیز شناخته میشود) است که به عنوان یک دفاع طبیعی در مقابل تعداد زیادی از آفات شامل حشرات، قارچها و باکتریهای بیماریزا بهشمار میرود. ذرت تا قبل از سال ۱۴۹۲ میلادی (سال کشف آمریکا) در قاره آسیا، اروپا و آفریقا به عنوان یک گیاه زراعی شناخته شده نبود و همچنین در مناطق کرد نشین به گندم شامی معروف که در فارسی به معنای گندم سوریه است که در گذشته به به سوریه شام می گفتند . بعضی از کروموزومهای ذرت بخشهایی دارند که به گرههای کروموزومی معروفند و در واقع بخشهای هتروکروماتیک تکرار شوندهای هستند که در رنگآمیزی رنگ تیرهای میگیرند.

حدود ۱۰۰۰ ناهنجاری کروموزومی (مانند جابجایی و واژگونی) و نیز ذخایری با تعداد کروموزوم غیرمعمول (مثلاً تتراپلوئید) وجود دارد. در ژنوم مشخص شد که ۸۵ درصد از آنچه که ترنسپوزون فرض میشد ۳۲۵۴۰ ژن را شامل میشود (در حالیکه ژنوم انسان حدود ۹/۲ بیلیون باز و ۲۶۰۰۰ ژن دارد). توالیها و تفسیر ژنوم نیز در خلال زمان پروژه در سایت اداری پروژه، Maize sequence org. از همه مهمتر ، بسیاری از سموم دفع آفات زیست تخریب پذیر نیستند ، که به زنجیره های غذایی مضر برای انسان نیز پیوند دارند. کشاورزی به روش هیدرپونیک یکی از روش های نوین کشاورزی است . بلالها گل آذین ماده هستند که با چندین لایه برگ محکم پوشانده شدهاند بهطوریکه تا زمان ظهور رشتههای زردکمرنگی که از انتهای بلال بیرون میزند، به آسانی خودشان را نشان نمیدهند. همچنین باعث گرم شدن کره زمین می شود زیرا گل و لای اجسام آب باعث آزاد شدن کربن خاک از مواد آلی ذره ای می شود. وقتی کاکل رسیده میشود و شرایط آب و هوایی گرم و خشک است، بساکها در روی کاکل شکفته میشوند و گردهها را آزاد میکنند. بادبندها معمولا در قسمتهای گوشه و جلوئی گلخانه قرار داده میشوند. همچنین نیتروژن زیاد باعث لکههای رنگی در میوه فلفل و گوجه فرنگی شده و با تحت تاثیر قرار دادن گرده افشانی منجر به پوفی شدن سبزیجاتی نظیر گوجه فرنگی میشود.